Objavljeno 28. svibnja, 2024.
Ako EU uvede carine na uvoz električnih vozila, Peking neće ostati dužan
Stellantis očekuje veliku bitku s kineskom konkurencijom na europskom tržištu električnih vozila, ali carine neće riješiti problem i mogle bi potaknuti inflaciju, upozorio je izvršni direktor multinacionalne automobilske grupe Carlos Tavares. Carine na uvoz kineskih vozila u Europu i SAD "velika su zamka za zemlje koje ih se odluče uvesti", a zapadne proizvođače automobila neće poštedjeti restrukturiranja u uvjetima jeftinije kineske konkurencije, rekao je Tavares na Reutersovoj konferenciji o europskoj automobilskoj industriji. Istodobno mogu samo potaknuti inflaciju u regijama koje ih uvedu i potencijalno pritisnuti prodaju i proizvodnju, dodao je šef Stellantisa.
Europska komisija objavit će 5. lipnja preliminarnu odluku o potencijalnim carinama na uvoz kineskih električnih vozila, a SAD je već najavio stopostotne carine, koje bi trebale stopirati uvoz. "Borba s konkurencijom i pokušaji da se apsorbira 30-postotna troškovna prednost Kineza nose sa sobom i društvene posljedice. Vlade u Europi ne žele se trenutno suočiti s tom činjenicom", upozorio je izvršni direktor Stellantisa.
Cjenovna bitka s azijskom konkurencijom bit će žestoka, naglasio je Tavares, dodavši da je razdoblje u kojem preživljavaju samo najjači već počelo. U listopadu Stellantis je izvijestio da će za oko 1,5 milijardi eura kupiti približno 20 posto udjela u kineskom proizvođaču motora za električne automobile Leapmotoru. Stellantis i Leapmotor osnovali su i zajedničku tvrtku za proizvodnju i distribuciju automobila izvan Kine, s vlasničkim udjelima od 51, odnosno 49 posto. Cilj je partnerstva povećati prodaju Leapmotora na visoko konkurentnom kineskom tržištu električnih automobila i proširiti njegovu prisutnost u inozemstvu, a prvo ciljano tržište bit će Europa, poručili su tada.
Peking je pak zaprijetio recipročnim mjerama. Kina bi trebala podići carine na uvoz velikih automobila s benzinskim pogonom na 25 posto, jer se trenutno na uvoz automobila naplaćuje carina po stopi od 15 posto. Odnosi se to na uvoz benzinskih limuzina i sportskih terenskih vozila s motorima obujma većeg od 2,5 litara.
Milan Bugarić
NJEMAČKA JE ZA SLOBODNO TRŽIŠTE
Kina sportske terence i limuzine na benzin uvozi uglavnom iz Njemačke, pa bi recipročne mjere Kine prema EU-u ugrozile poslovanje. Stoga ne iznenađuje što je njemački kancelar Olaf Scholz protiv podizanja carina. “Slobodna globalna trgovina posebno je važna za njemačko gospodarstvo, koje se suočava s izazovima bez presedana nakon ruskog napada na Ukrajinu”, rekao je.