Objavljeno 25. lipnja, 2024.
Kineski proizvođači automobila pozvali su Peking da podigne carine na uvoz automobila na benzinski pogon iz EU-a i uzvrati Bruxellesu jednakom mjerom ako podigne carine na uvoz električnih automobila iz Kine, izvijestio je kineski list Global Times. Na sastanku iza zatvorenih vrata, na kojem su sudjelovale i europske automobilske tvrtke, kineska automobilska industrija "pozvala je vladu da usvoji odlučne protumjere (i) predložila da se pozitivno razmotri podizanje privremenih carina na benzinske automobile s motorima velikog obujma", piše Global Times.
Sastanak je organiziralo kinesko ministarstvo trgovine, a sudionici su uključivali kineske tvrtke SAIC i BYD te njemačke BMW, Volkswagen i Porsche. Glavni cilj sastanka bio je pritisak na Europu i otklanjanje mogućih carina koje je najavio Bruxelles kako bi zaštitio europsku automobilsku industriju od kineske konkurencije, dodali su izvori.
Europska komisija priopćila je prošle srijede da proučava situaciju "radi rasprave o mogućem obostrano prihvatljivom rješenju". Bruxelles je istaknuo da bi od početka srpnja mogao uvesti dodatne carine na uvoz električnih automobila iz Kine, u rasponu od 17 do 38 posto, zbog "nepoštene državne pomoći proizvođačima". Komisija se nadovezala na odluku SAD-a o stopostotnim carinama na uvoz kineskih vozila. Glavni stručnjak Kineskog centra za automobilsku tehnologiju i istraživanje (CATARC) i zamjenik direktora Kineskog istraživačkog centra za automobilsku strategiju i politiku Liu Bin izjavio je krajem svibnja u razgovoru za Global Times da bi Peking trebao podići carine na benzinske limuzine i sportske terence s motorima obujma većeg od 2,5 litara s 15 na 25 posto.
Europa je lani u Kinu izvezla 196 tisuća automobila s motorima obujma većeg od 2,5 litara, 11 posto više nego u 2022. Vrijednost europskog izvoza automobila u Kinu dosegnula je lani 19,4 milijarde eura, EU je istodobno iz Kine uvezao električnih vozila u vrijednosti od 9,7 milijardi eura. Udio Kine u prodaji njemačkih automobilskih kompanija iznosi oko 30 posto i kineski su kupci nabavljali najviše automobila s motorom obujma većeg od 2,5 litara upravo u Njemačkoj, u vrijednosti od 1,2 milijarde dolara od početka godine, prema podatcima kineske carine.
H