Autoglas
NA METI SU EUROPSKI BENZINCI VELIKOG OBUJMA

Kineske autokompanije žele odgovor na prijetnju carinom
Objavljeno 25. lipnja, 2024.
Kineski proizvođači automobila pozvali su Peking da podigne carine na uvoz automobila na benzinski pogon iz EU-a i uzvrati Bruxellesu jednakom mjerom ako podigne carine na uvoz električnih automobila iz Kine, izvijestio je kineski list Global Times. Na sastanku iza zatvorenih vrata, na kojem su sudjelovale i europske automobilske tvrtke, kineska automobilska industrija "pozvala je vladu da usvoji odlučne protumjere (i) predložila da se pozitivno razmotri podizanje privremenih carina na benzinske automobile s motorima velikog obujma", piše Global Times.

Sastanak je organiziralo kinesko ministarstvo trgovine, a sudionici su uključivali kineske tvrtke SAIC i BYD te njemačke BMW, Volkswagen i Porsche. Glavni cilj sastanka bio je pritisak na Europu i otklanjanje mogućih carina koje je najavio Bruxelles kako bi zaštitio europsku automobilsku industriju od kineske konkurencije, dodali su izvori.

Europska komisija priopćila je prošle srijede da proučava situaciju "radi rasprave o mogućem obostrano prihvatljivom rješenju". Bruxelles je istaknuo da bi od početka srpnja mogao uvesti dodatne carine na uvoz električnih automobila iz Kine, u rasponu od 17 do 38 posto, zbog "nepoštene državne pomoći proizvođačima". Komisija se nadovezala na odluku SAD-a o stopostotnim carinama na uvoz kineskih vozila. Glavni stručnjak Kineskog centra za automobilsku tehnologiju i istraživanje (CATARC) i zamjenik direktora Kineskog istraživačkog centra za automobilsku strategiju i politiku Liu Bin izjavio je krajem svibnja u razgovoru za Global Times da bi Peking trebao podići carine na benzinske limuzine i sportske terence s motorima obujma većeg od 2,5 litara s 15 na 25 posto.

Europa je lani u Kinu izvezla 196 tisuća automobila s motorima obujma većeg od 2,5 litara, 11 posto više nego u 2022. Vrijednost europskog izvoza automobila u Kinu dosegnula je lani 19,4 milijarde eura, EU je istodobno iz Kine uvezao električnih vozila u vrijednosti od 9,7 milijardi eura. Udio Kine u prodaji njemačkih automobilskih kompanija iznosi oko 30 posto i kineski su kupci nabavljali najviše automobila s motorom obujma većeg od 2,5 litara upravo u Njemačkoj, u vrijednosti od 1,2 milijarde dolara od početka godine, prema podatcima kineske carine. H