Novosti
RASTE POTRAŽNJA ZA LETOVIMA U KATAR

Navijači pohrlili u Dohu, uvode se dodatni čarteri
Objavljeno 7. prosinca, 2022.
Putovanje na četvrtfinalnu utakmicu stoji od 11 do 15 tisuća kuna

Zbog velikog interesa navijača za četvrtfinalnu utakmicu Svjetskog nogometnog prvenstva Hrvatske i Brazila putničke agencije uvode čarter-letove prema Dohi, te se očekuje da će navijača biti znatno više nego na šesnaestini finala, s Japanom.



"Neke naše članice uvode dodatne čartere iz Zagreba kako bi zadovoljile potražnju, pa iako je to manje nego što je bila potražnja kada su takva natjecanja u Europi, agencije ipak primjećuju porast potražnje kako Vatreni napreduju. Osim za Katarom raste potražnja i za Dubaijem, odakle se kombiniraju letovi prema Dohi", kaže za Hinu predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA-e) Tomislav Fain.

Uglavnom su do sada hrvatski navijači na SP u Katar putovali preko Dubaija, gdje bi se i smjestili i avionima išli na utakmice u Katar, bilo je i letova niskotarifinih kompanija i snalazili su se svakako, kaže Fain. Za čartere kojima će letjeti na četvrtfinalnu utakmicu i natrag (let, transferi do i od stadiona te pratnja na putu, bez noćenja) navijači, kako kaže Fain, moraju izdvojiti od 11 do 15 tisuća kuna, a potražnja je nakon pobjede Hrvatske nad Japanom pojačana. Napominje da se do sada za povratni let iz Zagreba do Dohe moralo izdvojiti šest-sedam tisuća kuna, a da se, primjerice, dvokrevetna soba u Dohi mogla naći i za oko 300 eura po osobi na dan. Kaže da je teško reći koliko će hrvatskih navijača biti u petak na utakmici, jer će ih dio, kao i do sada, putovati i u individualnoj organizaciji, ali je sigurno da će agencije imati više prometa nego za prethodne utakmice.

Potražnja raste i za Dubaijem, koji je uvijek tražen, posebice za Novu godinu, jer tamo se može naći i povoljniji smještaj, te, iako je, kao i Katar, većini domaćih putnika skupa destinacija, Fain kaže da za tim gradom potražnja stalno raste. Osim za putovanja zbog nogometa agencije ove godine imaju i porast zanimanja i prodaje za adventska duža i kraća putovanja te dočeke Nove godine u europskim destinacijama, a Fain kaže da to organiziraju sve agencije u Hrvatskoj i da je “potražnja neusporedivo veća nego u isto vrijeme prošle godine, odnosno na tragu one iz 2019.”. S druge strane, nešto manju prodaju domaćim putnicima agencije imaju za domaće destinacije za blagdane, što, kaže, nije novo, jer domaći putuju za blagdane i po Hrvatskoj, ali više u vlastitoj organizaciji. Vjeruje da će za dočeke u Hrvatskoj po hotelima i drugim mjestima biti puno domaćih ljudi, koji su također željni putovanja i zabave. Vezano uz advent u Hrvatskoj, ističe i da preko agencija domaći putnici najviše traže Zagreb, kojem je advent donio znatnu popunjenost smještajnih kapaciteta.

Dijana Pavlović
SPORT PROMIŠLJATI KAO INDUSTRIJU
U organizaciji Hrvatskog olimpijskog odbora i HGK-a održana je konferencija “Ekonomski i društveni učinci organizacije velikih sportskih natjecanja”. Iz uvodnog govora domaćina konferencije, predsjednika HOO-a Zlatka Mateše, za izdvojiti su poruke da moramo napokon promišljati sport kao industriju te da su ekonomski i društveni učinci organizacije velikih sportskih natjecanja uistinu znatni. “Uzmimo samo u obzir što su Splitu donijele Mediteranske igre 1979. ili Zagrebu Univerzijada 1987. - promijenile su vizuru tih gradova. Uz Svjetsko prvenstvo u krosu 2024. godine u Medulinu, koje smo već dobili, sada imamo mogućnost biti domaćini i trima višesportskim natjecanjima. Vjerujem da ćemo ugostiti ljetni EYOF u Osijeku i Svjetske igre na pijesku u Istri 2025., kao i Europske igre u Splitu 2027., koje bi bile i najveći sportski događaj organiziran u Hrvatskoj uopće”, kazao je Mateša. Državni tajnik za sport Tomislav Družak naveo je podatak da je za 80 natjecanja od 2018. do 2022. uloženo 135 milijuna kuna.

Možda ste propustili...

ODLAZAK BRAČNOG PARA RASPUDIĆ

“Raskol u Mostu bio je samo pitanje vremena”

ŽRTVE DOMOVINSKOG RATA

Ekshumacija kod Bogdanovaca

NOVA PRAVILA O RADU PREKO DIGITALNIH PLATFORMI

Nema više lažne samozaposlenosti