Dario Hleb: Svakom stilu glazbe treba dati priliku, saznati što krije
Datum objave: 11. svibnja, 2024.
Nakon završene osnovne i srednje glazbene škole upisuje Umjetničku
akademiju u Osijeku te njezinim završetkom stječe zvanje magistra glazbene
pedagogije. Izvođački put započinje tamburaškom glazbom uz suradnje s brojnim
tamburaškim orkestrima i sastavima, put nastavlja uz bas-gitaru, što ga dovodi
do brojnih poznatih glazbenika poput Jacquesa Houdeka, Tedija Spalata, Vanne, Lu
Jakelić i drugih. Trenutno je aktivni član benda Mije Dimšić, Rade Šerbedžije
& Zapadnog kolodvora i Gine Damjanović. Dario Hleb govori nam više o
dosadašnjem glazbenom putu i aktualnim planovima.
Od tambure do bas-gitare
Od najranijih ste godina vezani uz glazbu, umjetnost. Tko je zaslužan
za te početke, tko vas je usmjerio prema glazbenoj školi?
![](https://www.glas-slavonije.hr/Slike/2024/05/10052410531391.jpg)
- Ne znam od kojeg se trenutka računa zaslužnost i početak, ali
mislim da je to skup svih utjecaja, od naslijeđenih gena do konkretnih osoba
koje kroz život taj talent prepoznaju, usmjere i poguraju. Otac mi je bio
glazbenik, pa sam zasigurno povukao tu crtu s njegove strane, odmalena je bila
puna kuća instrumenata, gramofonskih ploča, kaseta, pa sam imao dovoljno veliko
igralište za početak. Glazbeni put postaje tzv. služben upisom u osnovnu
glazbenu školu s devet godina, a na prijedlog profesora iz glazbenog Dragutina
Stivaničevića i kratki nagovor prijatelja da to bude tambura, a ne klavir koji
sam zapravo želio upisati, kako bismo zajedno mogli pohađati sate. I, eto,
upravo me upis na taj instrument s vremenom oblikuje, gradi i kroči put, uz
veliku podršku moje majke od samog početka tog puta. Poslije je ta strast prema
glazbi i instrumentu samo rasla i razvijala se, što se još uvijek događa.
Tambura vam je donijela brojne suradnje s tamburaškim orkestrima,
vjerujem i putovanja? Recite nam više o imenima i suradnjama iz tog dijela vašeg
glazbenog puta.
- Da, tambura je ta s kojom sam kročio put, od prvog
profesora Marinka Ergotića i njegova tamburaškog orkestra Glazbene škole Franje
Kuhača preko Slavonskog tamburaškog društva Pajo Kolarić pod vodstvom Dragutina
Stivaničević pa sve do Tamburaške škole i tamburaškog orkestra Batorek te
orkestra "100 tamburaša". Oduvijek sam volio biti dijelom orkestra ili pjevačkog
zbora. Prva su putovanja bila upravo s tim orkestrima, počevši od Hrvatske preko
Mađarske, Austrije, Poljske, Nizozemske pa sve do daleke Kine. S vremenom su se
te orkestralne aktivnosti pretočile u manje sastave i tamburaške bendove s
kojima sam počeo surađivati, poput Gentlemena, Ravnice, Kasa, Tamburaša
slavonske krvi, kao "svirač na zamjeni", ili autor glazbe i aranžmana. Deset sam
godina aktivno svirao berdu u tamburaškom sastavu Prijatelji iz Đakova, s kojima
me je put opet vodio u neke druge zemlje poput Švicarske, Njemačke te me doveo
do suradnje s velikim imenima tamburaške scene poput Krunoslava Kiće Slabinca,
Stjepana Jeršeka Štefa, Šime Jovanovca i dr. Na tom sam putu skupio vrlo
vrijedna iskustva koja su mi temelj za današnji rad.
Kada se kod vas
javlja zanimanje za bas-gitaru? Što vas je privuklo?
- Iako sam svirao
berdu, nisam razmišljao o bas-gitari sve do srednje škole dok mi ekipa nije
predložila da im se pridružim u rock-bendu. I tu se lagano događa račvanje
glazbenih putova i bas-gitara ulazi sve više u moj život. Kroz rock-bend Pojava
do Jazz Big benda Art club Osijek i nakon toga deset aktivnih godina u osječkom
NO jazz bendu. U tom razdoblju sve više nekako "postajem" bas-gitarist i
otvaraju mi se nove suradnje. Što me je privuklo? Neki novi, drukčiji svijet, s
puno širim glazbenim i životnim mogućnostima, jedno potpuno novo igralište za
igranje.
Nije to bio nekakav površni interes, zapravo ste istraživali i
istražujete razne glazbene stilove?
- Pa, evo, izgleda da nije bilo
površno. () Da, oduvijek sam imao ljubav prema različitim glazbenim stilovima,
jer svaki novi stil glazbe je i drukčiji način razmišljanja, ponašanja, života,
pa je zanimljivo pokušati biti u više njih. Nikad nisam imao mira što se toga
tiče, odmalena sam volio odlaziti na koncerte klasične glazbe usporedno s
koncertima urbanog stila poput rocka, funka, popa, jazza, pa čak i metal i punk
svirki. Mislim da svakoj vrsti glazbe treba dati priliku jer nikad ne znaš što
se krije dublje unutar nje. Zanimljivo je da se zapravo ni u jednom stilu glazbe
ne osjećam potpuno svoj, a opet ih sve jednako snažno doživljavam i osjećam. Ne
mogu reći: "E, ovo je moj stil glazbe." Valjda se još tražim. ()
Pohađali ste i brojne radionice, seminare i predavanja poznatih basista.
- Da, dosta sam vremena uložio u pohađanje raznih master classova,
radionica i seminara svjetski poznatih jazz-imena poput Jeffa Berlina, Miroslava
Vitousa, Linde May Han Oh, a nezaboravna mi je i ljetna jazz-radionica u
Grožnjanu pod vodstvom Vladimira Samardžića i Gorana Rukavine. Da ne zaboravim
same početke sviranja bas-gitare i mog prvog mentora, prof. Zvjezdana
Marjanovića, koji me je uputio u samu srž tog instrumenta i znatno ubrzao put, a
to čini još i danas. Iz svakog predavanja dobijem puno širine, znanja, upute što
trebam raditi da bih napredovao kao muzičar i kao basist, a onda je na meni da
na tome radim. Zapravo je u tomu svemu bitno shvatiti da je to neprestani rast,
treba razviti svjesnost o trenutnom znanju (ili neznanju) koje treba graditi i
razvijati. Kao pedagog i sam predajem već niz godina u Umjetničkoj školi Beli
Manastir, a od 2023. sam dobio priliku i zadovoljstvo predavati i novim
bas-gitaristima u glazbenoj školi Music Art Incubator u Osijeku. Mislim da je
lijepo i korisno prenositi naučena iskustva onima koji to žele i tako nekom
eventualno ubrzati njegov put i rast kao što su to drugi učitelji činili meni, i
još čine.
Zahvalan za suradnje
Kada i s kim ostvarujete
prve ozbiljnije suradnje?
- Prvom profesionalnom suradnjom smatram
Tamburaški sastav Prijatelji iz Đakova, s kojima sam od 2008. ostvario mnoge
studijske, radijske i televizijske projekte, singlove, albume… naučio kako to
sve funkcionira. U to sam vrijeme odsvirao i nekoliko koncerata s Tedijem
Spalatom i shvatio koliko ljepote ima u raznim stilovima glazbe. Također sam na
ozbiljnoj glazbenoj razini dugi niz godina surađivao s osječkim NO jazz-bendom,
a 2016. dogodila se suradnja s Mijom Dimšić, koja taj profesionalizam diže na
još višu razinu. Usporedno s Mijom događa se suradnja s Radom Šerbedžijom &
Zapadnim kolodvorom, čiji sam aktivni član od 2019., te bendom Nera &
Updown, s kojima 2022. izdajem prvi singl Danas mijenjam sve. Tada se kreću
nizati i sve češće koncertne suradnje s Jacqeuesom Houdekom, Vannom, Ginom
Damjanović, Lu Jakelić i dr. Zahvalan sam za svaku od njih.
Puno je
truda i rada iza vas, što dalje?
- Plan je održati se živim i zdravim
kako bih i dalje mogao uživati u blagodatima života, glazbe i putovanja. Puno je
projekata na putu, suradnji s mnogim izvođačima, što studijski, što na
pozornicama, pa me to jako raduje. Planiram se graditi kao muzičar sve više i s
vremenom početi snimati svoju autorsku glazbu koja bi bila spoj svih ovih
utjecaja i stilova koje sam kroz život prolazio i prolazim.
Ima li u tim
planovima mjesta za knjigu i čitanje?
- Knjige su uvijek u planu, ali
ponekad nedovoljnim tempom. Najviše volim čitati autobiografske knjige
glazbenika kako bih zavirio u njihov način razmišljanja, pa bih tako mogao
savjetovati autobiografiju Erica Claptona, Život kao jam session Boška
Petrovića, a trenutno čitam autobiografiju Milesa Davisa koja mi je već na prvih
nekoliko stranica zadržala pozornost. Nakon toga imam u planu pročitati 12 nota:
O životu i kreativnosti Quincyja Jonesa za koju sam čuo mnoge preporuke. I tako,
planova je kao i u svemu puno, pa ih treba rješavati korak po
korak.