Tajana Rogulja: Projektom “Majestic ZOO-S” razvijat ćemo obiteljski turizam
Dobro poznato ime u procesima gospodarenja turizmom i destinacijskim
sadržajima, radno je iskustvo, znanja i vještine upravljanja poslovnim procesima
i međuljudskim odnosima stekla višegodišnjim radom u realnom sektoru, gdje je
ostvarila zapažene i nagrađene projekte. Danas osmišljava, provodi, koordinira i
pokreće turističke modele kojima pozornost domaće i svjetske javnosti uspješno
okreće prema našem gradu. O nadolazećim projektima, ali i želji da u životu
napiše bar jednu knjigu razgovaramo s Tajanom Roguljom, direktoricom Turističke
zajednice grada Osijeka.
Cjelogodišnji turizam
Dužnost direktorice osječke Turističke zajednice preuzeli ste u
poprilično izazovnom razdoblju. Ipak, to ste razdoblje dobro
iskoristili.
- To je uistinu bilo izazovno i nepredvidljivo razdoblje korone, posebno
nakon 2019., koja je bila rekordna godina u turizmu. Sa zadovoljstvom mogu reći
da smo to razdoblje iskoristili za solidariziranje sa sektorom i optimizaciju
poslovanja, ali i za različite kreativne projekte. Naime, tada je nastalo i
osječko Adventiranje, koje je uz krilaticu Nije stajanje, nego kretnja - nije
mjesto, nego šetnja, donijelo novi i drukčiji pogled na adventski program.
Uspjeli smo šetnju gradom pretvoriti u svojevrstan turistički proizvod i
izmamiti brojne sugrađane i goste na ulice grada Osijeka.
Davno ste izjavili kako je svaka kriza ujedno i prilika. O krizama
više nećemo, no što nam možete reći o prilikama za Osijek?
- Iako je Hrvatska još uvijek prepoznatljiva prvenstveno kao "morska" ili
"ljetna" destinacija, mislim da Osijek sa svojim resursima može biti i sve više
jest nositelj razvoja kontinentalnog turizma regije. Osim domaćim gostima Osijek
je sa svojom pozicijom, dobrom prometnom infrastrukturom, ali i sve
kvalitetnijom i sadržajnijom turističkom ponudom sve zanimljiviji i stranim
gostima. Tome svjedoči pozitivan trend u rastu noćenja, ali svakako i laskava
titula koju je Osijek ponio na Danima hrvatskog turizma 2022. kao Najuspješnija
kontinentalna destinacija gradskog turizma. Sve prilike koje kao destinacija
imamo usmjeravamo k razvoju cjelogodišnjeg i održivog turizma, što se itekako
vidi u postignutim rezultatima. Za grad Osijek 2023. bila je nova rekordna
godina s ostvarenih 76.754 dolaska i 160.660 noćenja, a za prvih pet mjeseci ove
godine ponovno bilježimo rast od 7 % u ostvarenim noćenjima u odnosu prema istom
razdoblju prošle godine.
![](https://www.glas-slavonije.hr/Slike/2024/06/280624115554323.jpg)
Kakva su vaša dugoročna predviđanja za Slavoniju i Baranju, za
Osijek. Hoćemo li postati nova Istra?
- Često znam reći da je grad Osijek idealan start ili cilj svih putovanja
u Slavoniji i Baranji. Tko dođe u Osijek, obavezno obiđe i okolicu, a tko boravi
izvan Osijeka, uključi obilazak Osijeka bar kao jednodnevni izlet. Dovoljno smo
autentični da smo prepoznati kao atraktivna i posebna destinacija, koja u svim
segmentima pruža obilje, a najviše toplu gostoljubivost. Istra je izvrstan
primjer kako se turizam živi i može nam u mnogočemu biti uzor. Kako mudri ljudi
kažu, ne treba izmišljati toplu vodu, treba biti širokih vidika, učiti od drugih
i biti kreativan. Mislim da imamo puno pametnih, vrijednih, iskusnih i
kreativnih ljudi.
Rezultate donose i dva novija projekta koja podržavaju jedinstvenost
i izvornost - Osijek Gourmet i Osječka vinska baština.
- Uz podršku Hrvatske turističke zajednice, Grada Osijeka,
Osječko-baranjske županije, TZ-a OBŽ-a, Glasa Slavonije d.d. i ostalih partnera
osmislili smo dva nova projekta kojima upravo želimo pozitivno utjecati na
razvoj cjelogodišnjeg turizma, kao i na kvalitetu ukupne turističke ponude grada
Osijeka. Projekt Osijek Gourmet manifestacija je kojoj je cilj razvijati
gastroturizam grada Osijeka i okolice kroz različite edukativne aktivnosti za
dionike u turizmu, ali i promovirati destinaciju kroz različite aktivnosti koje
valoriziraju postojeće autentične i tradicionalne lokalne namirnice. Drugim
projektom želimo oživiti materijalnu i nematerijalnu osječku vinsku baštinu.
Naime, vino s godinama postaje sve utjecajniji element privlačnosti unutar
destinacije, te stoga postaje novi motiv dolaska turistima. Ovogodišnja je
manifestacija Osijek Wine & Walk u svojoj urbanoj inačici spojila vino,
povijest i kulturu grada te privukla sudionike iz svih krajeva Hrvatske, ali i
susjednih zemalja, a Urban Wine party uz nastup Urbana & 4 napunio je
nekadašnji Vinski trg, današnji Trg Sv. Trojstva.
Pred vama je i posve novi projekt?
- Izuzetno me veseli novi prekogranični projekt - Majestic ZOO-S - koji
ćemo raditi s dva meni najdraža zoološka vrta, s našim osječkim i Zoološkim
vrtom Palić, ali i s kolegama iz Turističke organizacije grada prijatelja
Subotice. Bit će to prilika raditi na razvoju i promicanju i zooloških vrtova i
obiteljskog turizma. Obiteljski je turizam jedan od važnijih segmenata
turističkog sektora s velikim potencijalom rasta. Sve više potražuje raznovrsnu
turističku ponudu koja treba istodobno zadovoljiti potrebe i djece i odraslih.
Također, ovaj je oblik turizma prvi kontakt djece s turizmom i oblikuje, u
konačnici, njihovo turističko iskustvo, koje će ih poslije inspirirati na
putovanjima. Osijek i Subotica idealne su destinacije za razvoj turističke
ponude koja uključuje segment obiteljskih, ali i međugeneracijskih
putovanja.
Osijek je posljednjih godina poželjan i svima onima željnima aktivnog
odmora. Tjelesna je aktivnost nešto što ni vama nije strano?
- U mojoj je sportskoj obitelji tjelesna aktivnost uključena u
svakodnevni život u obliku hodanja, vožnje biciklom, trčanja i, naravno,
treninga. Mislim da smo globalno svjesniji kako je tjelesna higijena iznimno
važna u današnjem stresnom i užurbanom poslovnom svijetu, jer njome održavamo
mentalnu snagu i izdržljivost.
Nastavno na to mogu reći da sam primila brojne pohvale poslovnih gostiju,
koji s radošću noće u Osijeku jer znaju da se ne moraju odricati svojih zdravih
navika i da svoju rekreaciju mogu odraditi uz najljepšu kontinentalnu šetnicu,
našu Promenadu. S druge strane, uz velike mogućnosti za rekreaciju, Osijek je
izvrstan domaćin brojnim sportskim natjecanjima koja su izrasla u atraktivne i
prepoznatljive manifestacije i postala primjeri dobre prakse za spoj sporta i
turizma na razini Hrvatske.
Trčanje i čitanje
Prebacimo se malo na poeziju, točnije, na vašu pjesmu koja je
uvrštena u Hrvatsku čitanku.
- Mogu reći da su knjige obilježile moje osnovnoškolsko doba. Bilo je to
doba bez kompjutora, televizora po dječjim sobama i mobitela, knjige su mi bile
izvor zabave i ispunjenja slobodnog vremena. Uvijek sam voljela pisati sastavke
i eseje, ali me u razdoblju Domovinskog rata jako zanimalo pisati poeziju. Čak
sam u trećem razredu srednje škole bila i u Školi kreativnog pisanja, koju su
tada vodili Miroslav Mićanović, Branko Čegec i Miro Gavran. Ne sjećam se više
kako su Julijana Matanović i Milovan Tatarin došli do mojih pjesama, ali me jako
iznenadio njihov poziv i zamolba za uvrštavanje moje pjesme u Hrvatsku čitanku
za osmi razred. Uistinu mi je bila čast biti u udžbeniku, doslovno između Vesne
Parun i Šiška Menčetića. Pisanje mi je s vremenom postalo sastavni dio posla,
ali imam tu skrivenu želju da do kraja života, pa makar u mirovini, napišem bar
jednu knjigu.
Knjiga je oduvijek vaša ljubav, koliko joj se danas stignete
posvetiti?
- Uz trčanje i vježbanje, kojima održavam fizičku kondiciju, volim
pročitati dobru knjigu, koja me duhovno nahrani, ali i podsjeti na prave životne
vrijednosti i zahvalnost, koju često u svakodnevici zanemarimo. Često se vraćam
knjizi Ono što vidiš tek kad usporiš budističkog redovnika i učitelja Heamina
Sunima, ali mogu preporučiti i sjajnu knjigu Kako pregorjeti i uzeti život u
svoje ruke Aljoše Bagole, jednog od najcjenjenijih i najčešće nagrađivanih
slovenskih kreativnih direktora reklamnih agencija. Trenutno čitam knjigu Molim
te, pazi na mamu autorice Kyung-Sook Shin, koju mi je poklonila - mama.
(Napomena: Zbog drugih obveza, Đelo ovoga ljeta neće ići "u goste".)