Kolumne
Đelo od Gisko "u gostima" Piše: Srđan Lukačević
Tajana Rogulja: Projektom “Majestic ZOO-S” razvijat ćemo obiteljski turizam
Datum objave: 29. lipnja, 2024.

Dobro poznato ime u procesima gospodarenja turizmom i destinacijskim sadržajima, radno je iskustvo, znanja i vještine upravljanja poslovnim procesima i međuljudskim odnosima stekla višegodišnjim radom u realnom sektoru, gdje je ostvarila zapažene i nagrađene projekte. Danas osmišljava, provodi, koordinira i pokreće turističke modele kojima pozornost domaće i svjetske javnosti uspješno okreće prema našem gradu. O nadolazećim projektima, ali i želji da u životu napiše bar jednu knjigu razgovaramo s Tajanom Roguljom, direktoricom Turističke zajednice grada Osijeka.


Cjelogodišnji turizam


Dužnost direktorice osječke Turističke zajednice preuzeli ste u poprilično izazovnom razdoblju. Ipak, to ste razdoblje dobro iskoristili.


- To je uistinu bilo izazovno i nepredvidljivo razdoblje korone, posebno nakon 2019., koja je bila rekordna godina u turizmu. Sa zadovoljstvom mogu reći da smo to razdoblje iskoristili za solidariziranje sa sektorom i optimizaciju poslovanja, ali i za različite kreativne projekte. Naime, tada je nastalo i osječko Adventiranje, koje je uz krilaticu Nije stajanje, nego kretnja - nije mjesto, nego šetnja, donijelo novi i drukčiji pogled na adventski program. Uspjeli smo šetnju gradom pretvoriti u svojevrstan turistički proizvod i izmamiti brojne sugrađane i goste na ulice grada Osijeka.

 

Davno ste izjavili kako je svaka kriza ujedno i prilika. O krizama više nećemo, no što nam možete reći o prilikama za Osijek?


- Iako je Hrvatska još uvijek prepoznatljiva prvenstveno kao "morska" ili "ljetna" destinacija, mislim da Osijek sa svojim resursima može biti i sve više jest nositelj razvoja kontinentalnog turizma regije. Osim domaćim gostima Osijek je sa svojom pozicijom, dobrom prometnom infrastrukturom, ali i sve kvalitetnijom i sadržajnijom turističkom ponudom sve zanimljiviji i stranim gostima. Tome svjedoči pozitivan trend u rastu noćenja, ali svakako i laskava titula koju je Osijek ponio na Danima hrvatskog turizma 2022. kao Najuspješnija kontinentalna destinacija gradskog turizma. Sve prilike koje kao destinacija imamo usmjeravamo k razvoju cjelogodišnjeg i održivog turizma, što se itekako vidi u postignutim rezultatima. Za grad Osijek 2023. bila je nova rekordna godina s ostvarenih 76.754 dolaska i 160.660 noćenja, a za prvih pet mjeseci ove godine ponovno bilježimo rast od 7 % u ostvarenim noćenjima u odnosu prema istom razdoblju prošle godine.

Kakva su vaša dugoročna predviđanja za Slavoniju i Baranju, za Osijek. Hoćemo li postati nova Istra?


- Često znam reći da je grad Osijek idealan start ili cilj svih putovanja u Slavoniji i Baranji. Tko dođe u Osijek, obavezno obiđe i okolicu, a tko boravi izvan Osijeka, uključi obilazak Osijeka bar kao jednodnevni izlet. Dovoljno smo autentični da smo prepoznati kao atraktivna i posebna destinacija, koja u svim segmentima pruža obilje, a najviše toplu gostoljubivost. Istra je izvrstan primjer kako se turizam živi i može nam u mnogočemu biti uzor. Kako mudri ljudi kažu, ne treba izmišljati toplu vodu, treba biti širokih vidika, učiti od drugih i biti kreativan. Mislim da imamo puno pametnih, vrijednih, iskusnih i kreativnih ljudi.

 

Rezultate donose i dva novija projekta koja podržavaju jedinstvenost i izvornost - Osijek Gourmet i Osječka vinska baština.


- Uz podršku Hrvatske turističke zajednice, Grada Osijeka, Osječko-baranjske županije, TZ-a OBŽ-a, Glasa Slavonije d.d. i ostalih partnera osmislili smo dva nova projekta kojima upravo želimo pozitivno utjecati na razvoj cjelogodišnjeg turizma, kao i na kvalitetu ukupne turističke ponude grada Osijeka. Projekt Osijek Gourmet manifestacija je kojoj je cilj razvijati gastroturizam grada Osijeka i okolice kroz različite edukativne aktivnosti za dionike u turizmu, ali i promovirati destinaciju kroz različite aktivnosti koje valoriziraju postojeće autentične i tradicionalne lokalne namirnice. Drugim projektom želimo oživiti materijalnu i nematerijalnu osječku vinsku baštinu. Naime, vino s godinama postaje sve utjecajniji element privlačnosti unutar destinacije, te stoga postaje novi motiv dolaska turistima. Ovogodišnja je manifestacija Osijek Wine & Walk u svojoj urbanoj inačici spojila vino, povijest i kulturu grada te privukla sudionike iz svih krajeva Hrvatske, ali i susjednih zemalja, a Urban Wine party uz nastup Urbana & 4 napunio je nekadašnji Vinski trg, današnji Trg Sv. Trojstva.

 

Pred vama je i posve novi projekt?


- Izuzetno me veseli novi prekogranični projekt - Majestic ZOO-S - koji ćemo raditi s dva meni najdraža zoološka vrta, s našim osječkim i Zoološkim vrtom Palić, ali i s kolegama iz Turističke organizacije grada prijatelja Subotice. Bit će to prilika raditi na razvoju i promicanju i zooloških vrtova i obiteljskog turizma. Obiteljski je turizam jedan od važnijih segmenata turističkog sektora s velikim potencijalom rasta. Sve više potražuje raznovrsnu turističku ponudu koja treba istodobno zadovoljiti potrebe i djece i odraslih. Također, ovaj je oblik turizma prvi kontakt djece s turizmom i oblikuje, u konačnici, njihovo turističko iskustvo, koje će ih poslije inspirirati na putovanjima. Osijek i Subotica idealne su destinacije za razvoj turističke ponude koja uključuje segment obiteljskih, ali i međugeneracijskih putovanja.

 

Osijek je posljednjih godina poželjan i svima onima željnima aktivnog odmora. Tjelesna je aktivnost nešto što ni vama nije strano?


- U mojoj je sportskoj obitelji tjelesna aktivnost uključena u svakodnevni život u obliku hodanja, vožnje biciklom, trčanja i, naravno, treninga. Mislim da smo globalno svjesniji kako je tjelesna higijena iznimno važna u današnjem stresnom i užurbanom poslovnom svijetu, jer njome održavamo mentalnu snagu i izdržljivost.

Nastavno na to mogu reći da sam primila brojne pohvale poslovnih gostiju, koji s radošću noće u Osijeku jer znaju da se ne moraju odricati svojih zdravih navika i da svoju rekreaciju mogu odraditi uz najljepšu kontinentalnu šetnicu, našu Promenadu. S druge strane, uz velike mogućnosti za rekreaciju, Osijek je izvrstan domaćin brojnim sportskim natjecanjima koja su izrasla u atraktivne i prepoznatljive manifestacije i postala primjeri dobre prakse za spoj sporta i turizma na razini Hrvatske.

 

Trčanje i čitanje


Prebacimo se malo na poeziju, točnije, na vašu pjesmu koja je uvrštena u Hrvatsku čitanku.


- Mogu reći da su knjige obilježile moje osnovnoškolsko doba. Bilo je to doba bez kompjutora, televizora po dječjim sobama i mobitela, knjige su mi bile izvor zabave i ispunjenja slobodnog vremena. Uvijek sam voljela pisati sastavke i eseje, ali me u razdoblju Domovinskog rata jako zanimalo pisati poeziju. Čak sam u trećem razredu srednje škole bila i u Školi kreativnog pisanja, koju su tada vodili Miroslav Mićanović, Branko Čegec i Miro Gavran. Ne sjećam se više kako su Julijana Matanović i Milovan Tatarin došli do mojih pjesama, ali me jako iznenadio njihov poziv i zamolba za uvrštavanje moje pjesme u Hrvatsku čitanku za osmi razred. Uistinu mi je bila čast biti u udžbeniku, doslovno između Vesne Parun i Šiška Menčetića. Pisanje mi je s vremenom postalo sastavni dio posla, ali imam tu skrivenu želju da do kraja života, pa makar u mirovini, napišem bar jednu knjigu.

 

Knjiga je oduvijek vaša ljubav, koliko joj se danas stignete posvetiti?


- Uz trčanje i vježbanje, kojima održavam fizičku kondiciju, volim pročitati dobru knjigu, koja me duhovno nahrani, ali i podsjeti na prave životne vrijednosti i zahvalnost, koju često u svakodnevici zanemarimo. Često se vraćam knjizi Ono što vidiš tek kad usporiš budističkog redovnika i učitelja Heamina Sunima, ali mogu preporučiti i sjajnu knjigu Kako pregorjeti i uzeti život u svoje ruke Aljoše Bagole, jednog od najcjenjenijih i najčešće nagrađivanih slovenskih kreativnih direktora reklamnih agencija. Trenutno čitam knjigu Molim te, pazi na mamu autorice Kyung-Sook Shin, koju mi je poklonila - mama.

 

(Napomena: Zbog drugih obveza, Đelo ovoga ljeta neće ići "u goste".)