Novosti
PAD POTROŠNJE U VRIJEME POPUSTA

Na Crni petak potrošeno manje od 400 milijuna kuna
Objavljeno 1. prosinca, 2020.
Hrvatski su građani ove godine od četvrtka do nedjelje (od 26. do 29. studenoga) potrošili 802.695.567,60 kuna, prema podatcima Porezne uprave za djelatnost trgovine na malo. Riječ je o padu od 22 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, kada je potrošnja dosegnula 1.030.003.961,97 kuna. Uspoređujući samo petak ove i prošle godine, pad iznosi 7,75 posto, sa 424.540.492,16 na 391.660.589,17 kuna.


"Prije pandemije koronavirusa Crni petak tradicionalno je označavao početak povećane potrošnje. Naravno, i ove su godine građani iskoristili popuste i promotivne akcije, posebno online. No, s obzirom na gospodarske posljedice pandemije, smanjena sklonost potrošnji bila je očekivana", rekla je voditeljica Odjela za trgovinu HGK-a Tomislava Ravlić.
Iz HGK-a podsjećaju kako je izvorno prodaja po promotivnim cijenama u sklopu tzv. Black Fridaya počela na američkom tržištu. Posljednjih se godina kupnja po sniženim cijenama krajem studenoga, prosječno od 20 do 70 posto, proširila na cijeli svijet, pa tako i na Hrvatsku. Sve se više trgovaca odlučuje za prodaju po sniženim cijenama, a neki od njih svoje promotivne prodaje provode i cijeli tjedan, tijekom tzv. Black Week. Najčešće se kupuje elektronika, potom odjeća i obuća. Posebni oblici prodaje u Hrvatskoj regulirani su Zakonom o zaštiti potrošača. Kod posebnih oblika prodaje nema propisanih raspona sniženja, no nužno je držati se dobre trgovačke prakse, kao i ostalih pozitivnih zakonskih propisa. D.Pav.