Kultura
GALERIJA RUŽIĆ U SLAVONSKOM BRODU

Mirna Bauer predstavila jedinstvenu interaktivnu skulpturu “Prekapanja”
Objavljeno 29. lipnja, 2024.
Njezin je rad nastao u kontekstu poziva na sudjelovanje u projektu Suvremeni umjetnici u Muzeju za umjetnost i obrt
U slavonskobrodskoj Galeriji Ružić, smještenoj u Tvrđavi Brod, umjetnica Marina Bauer sinoć je predstavila svoju interaktivnu skulpturu zanimljivo nazvanu "Prekapanja". Taj jedinstveni rad postao je dio fundusa Galerije i njezine buduće Taktilne galerije.

Novi postav


Ravnateljica Galerije umjetnina grada Slavonskog Broda, Romana Tekić, pozdravila je sve prisutne i predstavila umjetnicu. Istaknula je kako ovo znači zatvaranje dosadašnjeg i početak postavljanja novog postava.

- Dvadeset godina od otvorenja Galerije Ružić puno toga se promijenilo, a tako i uloga Muzeja. Danas muzeji, kao što je Galerija Ružić, moraju biti interaktivni, inkluzivni, edukativni i usmjereni na komunikaciju s posjetiteljima. Javnost treba odgajati i navikavati na posjećivanje muzeja. Danas smo organizirali predstavljanje skulpture koja je postala dijelom našeg fundusa krajem prošle godine. Spletom sretnih okolnosti uspjeli smo je otkupiti za naš postav, tako da je ona postala peta u nizu skulptura buduće Taktilne galerije. Njezinom instalacijom u prostoru najavljujemo novi stalni postav Galerije Ružić - izjavila je Romana Tekić.

Gostujuća umjetnica Marina Bauer dobila je jednu od tri vrijedne nagrade na Trijenalu kiparstva. U kiparskom oblikovanju naglašava kako joj nije važno samo kako nešto izgleda nego i način na koji predmet postaje interaktivan s okolinom. U ovom slučaju to bi bio način na koji se otvaraju ladice, što je postalo dio njezina koda, a otkrila nam je i što to znači za nju.

- Moja skulptura, interaktivan rad, postala je sastavni dio zbirke, što mi je izuzetna čast i veliko veselje. Baš sam sretna i ponosna što će biti izložena u stalnom postavu, što će je posjetitelji moći gledati i što je našla mjesto u ovako prekrasnoj zbirci. To je rad koji funkcionira na mnogo slojeva. Ono što je specifično za njega jest da je objekt s ladicama i da su posjetitelji slobodni otvarati i pretraživati ladice kako bi ga zaista vidjeli i doživjeli - izjavila je Bauer.

Napomenula je da rad sadržava 29 ladica, a svaka od ladica priča svoju priču. Pozvala je posjetitelje da istraže rad i postavljaju pitanja te najavila kratko predavanje o svojoj perspektivi kiparstva i njegovoj fizičkoj dimenziji. Rad je nastao u kontekstu poziva na sudjelovanje u projektu Suvremeni umjetnici u Muzeju za umjetnost i obrt, a umjetnica nam je otkrila da joj inspiracija za stvaranje dolazi iz vrlo jakog odnosa prema nekim komadima namještaja i predmetima koje posjeduje.

- Shvatila sam da su mi jako važna sjećanja i imam vrlo jak odnos prema nekim predmetima i dijelovima namještaja s kojima sam odrasla. To mi je bilo jako zanimljivo u kontekstu kiparstva, koje je također neki objekt, materijalni predmet prema kojem imamo odnos i stav. Shvatila sam da je to puno više od pukog sjećanja ili materijalne vrijednosti. Važan mi je način na koji se određene ladice otvaraju ili kad je nešto u visokom ormaru gore. U kombinaciji s time, shvatila sam da već deset godina čuvam potrganu posljednju šalicu iz servisa koji je moja mama jako voljela. Primijetila sam da i drugi ljudi kod kuće imaju neku potrganu šalicu koju nikako ne bacaju, što znači da su ti predmeti, makar i potrgani, nositelji neke energije. Ne mora nužno biti konkretno sjećanje, nego energija neke druge osobe, prostora ili vremena - dodala je Bauer.

Psihološki pristup


Na predavanju Marina je zaključila da rad ima konceptualnu strukturu, prednja strana predstavlja interakciju s posjetiteljima, a stražnja strana simbolizira ono što ne vidimo, ono što je dio nas. Rad se doživljava na više razina: od prvog vizualnog dojma i metaforičnog iščitavanja, preko aktivnog suodnosa i aktiviranja memorije tijela prilikom izvlačenja ladica, do angažiranog istraživanja i pregledavanja pohranjenog sadržaja.

Od 2002. do 2016. Bauer je predavala kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, na Kiparskom i Nastavničkom odsjeku, a od 2016. kao vanjska suradnica predaje na izbornom kolegiju Uvod u psihologiju umjetnosti.

- Vrlo često po muzejima piše "ne diraj". Zašto? Zato što ljudi žele dirati. U tom smislu, ta tjelesna percepcija - dodir, kretanje, svijest o vlastitom tijelu - sve je to, zapravo, prepoznato u suvremenoj psihologiji kao jedan širi pojam od samog dodira prstima. O tome govorim u skulpturi, ali i u cijeloj likovnoj umjetnosti. Nije prepoznato da su ti somatski osjeti, ili dodiri u širem smislu, važan element likovne umjetnosti i doživljavanja uopće. Svi to znamo, ali u doživljavanju smo se nekako uvijek oslanjali samo na vid. Naravno, ponekad neki autor napravi nešto što se treba pomicati ili uzeti u ruke, gurati ili sjesti na to. Ja sam se na taj element koncentrirala jer mi je jako blizak i važan u ovom radu. Nadam se da ćete na predavanju uživati - izjavila je Bauer.

Polazeći od skulpturalnog oblikovanja svakodnevnog predmeta, ladičara, ova interaktivna skulptura usmjerena je na aktivno sudjelovanje posjetitelja. Rad istražuje naš iracionalni odnos i povezanost koju osjećamo prema uporabnim predmetima i propituje kako i koliko oni predstavljaju, pohranjuju i prenose naše poimanje sebe, emocije i raspoloženja, vrijednosti, uvjerenja, sjećanja, kao i odnose s drugima, društvom i okolišem, te u kolikoj je mjeri to povezano s tjelesnim iskustvom. Plusportal
Možda ste propustili...

OVOGODIŠNJI FESTIVAL KLASIČNE GLAZBE NA OTVORENOM TRAJAT ĆE DO 2. SRPNJA

Filmskom klasikom otvoren Zagreb Classic

U OSJEČKOM DJEČJEM KAZALIŠTU BRANKA MIHALJEVIĆA U SUBOTU, 29. LIPNJA, U 18 SATI

Besplatna predstava “Mendolena i Matija”

OBJAVLJENA NOVA KNJIGA ĐAKOVAČKOG KNJIŽEVNIKA MIRKA ĆURIĆA

Kako pisati kao veliki romanopisci

Najčitanije iz rubrike