Novosti
IVAN ŠANTORIĆ PREDSJEDNIK UPRAVE TOKIĆ GRUPE

Osijek postaje središte za opskrbu svih lokalnih poslovnica u Slavoniji
Objavljeno 27. svibnja, 2023.
Osječka poslovnica Tokić Grupe neće biti samo prodajnog karaktera, nego i logističkog. To omogućava mnogo veći lager

Vezani članci

NOVA POSLOVNICA TOKIĆA U OSIJEKU

Sve za vozila na dva, četiri ili više kotača na jednom mjestu

Ivan Šantorić na mjestu predsjednika Uprave Tokića nalazi se sedam mjeseci, a prije toga tri i pol godine bio je član Uprave (COO) odgovoran za maloprodaju i opskrbni lanac u Tokiću. Tijekom tog razdoblja tvrtka je premašila broj od 140 poslovnica diljem Hrvatske i Slovenije, osnaživši logističke procese i dostupnost asortimana.



Otvorenje nove poslovnice iskoristili smo za razgovor sa Šantorićem koji kaže da je za uspjeh jedne kompanije potrebna dosljednost, prepoznatljivost, mukotrpan rad, ali i prilagođavanje trendovima, legislativi, promjenama voznog parka, pa i smjeni generacija. Moraju naučiti živjeti zadovoljno i uspješno u trenutku, s jasnom vizijom i odlukama koje moraju biti transparentne, fokusirane, održive i razumljive svima, i to je način na koji u Tokiću koračaju naprijed.

Tokić je u Osijeku i regiji prisutan već godinama, a sada ste otvorili novu velebnu poslovnicu. Što će za krajnjeg kupca biti drugačije?

- Tokić, kao nacionalni lider, odlučio je u regiji istok, Slavoniji, Baranji i Srijemu, odlučio otvoriti jednu poslovnicu koja neće biti samo prodajnog karaktera, nego i logističkog. To nam omogućava mnogo veći lager i bolju suradnju s kupcima, koji će u svakom trenutku moći dobiti ono što im je potrebno. Tu mislimo na krajnjeg kupca vozača, a i na mehaničare te velike flote koje imaju dnevnu potrebu za rezervnim dijelovima. Do sada, a s obzirom na to da je bio sužen asortiman, trebali su čekati neku dostavu iz Zagreba, sada ovaj prostor omogućava mnogo širi asortiman, i to ne samo u autoprogramu.

Tu je sada i gospodarski program, u motoprogramu, autoprogramu, gumama, industriji, praktički sve što ima kotače mi ćemo to opskrbljivati. U ovoj poslovnici radimo s pet dostavnih vozila pa je, primjerice, mehaničarima dovoljno naručiti proizvod i mi ga dostavljamo.

Jesu li po nečemu Slavonija i Baranja drugačiji od ostatka Hrvatske, kada govorimo o dijelovima?

Svaki dio Hrvatske ima svoju specifičnost, i ovdje je to tako kada govorimo o dijelovima. Drugačiji je vozni park primjerice u primorju, i ovdje u Slavoniji, pa i mi svoj asortiman prilagođavamo regijama. Znamo da je u Slavoniji i Baranji jak agrarni dio, pa smo se prilagodili i toj vrsti vozila, primjerice traktorima, za koje će biti traženih dijelova.

Kako se nova osječka poslovnica uklapa u stratešku viziju i ciljeve kompanije?

Nova poslovnica, slobodno to mogu reći, je točka na i. No, u neposrednoj blizini Osijeka nastavit će se ulaganje Grupe Tokić, jer poslovnicu otvaramo i u poslovnoj zoni Bilje, u sklopu stanice za tehnički pregled kod našeg poslovnog partera i prijatelja Milana Vrdoljaka iz tvrtke Ricardo. Osječka poslovnica trebala bi poslužiti kao "hab", središte, kompletnoj Slavoniji. Sve što manje poslovnice (Vinkovci, Đakovo, Našice, Županja) nemaju, osječka poslovnica ih mora suportirati. Također, osječka će poslovnica biti svojevrsni centar znanja, jer će se jako puno uložiti u zaposlenike, tako da će oni biti i prodajni savjetnici, u smislu što su noviteti koji dolaze. Znamo da ova branša ima mnogo noviteta iz godine u godinu, a mi smo kao nacionalni lider dužni educirati, ne samo naše zaposlenike, nego i svoje kupce, da znaju što su trendovi koji dolaze.

Što sve stoji iza takve dostupnosti i širine autodijelova u Tokiću?

Iza svega ovoga stoji jedan veliki sustav s više od 1100 zaposlenih, stoji centralno skladište koje raspolaže s više od 300.000 raspoloživih artikala, i stoji jedna organizacija, ljudi koji sa svojim specijalističkim alatima i svojim znanjem upravljaju tim sustavom. Mreža Tokića u Hrvatskoj i Sloveniji je više od 140 poslovnica. Mi smatramo da svaka ta točka ima svoju ulogu, i svaka zaliha u toj točki je zaliha u bilo kojoj drugoj točki. I ono što je bitno - jako gledam unaprijed, što dolazi, a tiče se autoindustrije. Ne želimo da nam se dogodi da ne prepoznamo novi trend, kako će elektrifikacija utjecati, kako car-sharing (dijeljenje vozila) na navike kupaca. Osječka poslovnica uživa blagodati jednog sustava od 1100 i više stručnjaka koji svakodnevno žive ovaj posao.

Kakve su vaše dugoročne prognoze u prodaji autodijelova, s obzirom na promjene i elektrifikaciju voznog parka?

Elektrifikacija je sadašnjost, ona je tu, i svakim danom će je biti sve više, kao i car-sharinga. Mi smo spremni za te nove trendove, a do tada ćemo suportirati dizelske i benzinske motore. Mi vjerujemo da su to za nas neke nove prilike, možda će biti manje dijelova za motor, a možda više elektronike ili senzorike, karoserije, guma. U našem edukacijskom centru već imamo seminare koji su prilagođeni i našim prodajnim savjetnicima, mehaničarima, a vezani su uz električne automobile. Servisirati električne automobile mnogo je opasnije negoli dizelske i benzinske. Država podržava ove naše seminare i certificirana su od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja, napravljeni po standardima EU-a. Dakle, svaki mehaničar se prijavi na HZZ, dobije vaučer i može ostvariti certificiranu edukaciju u Tokić edukacijskom centru, zbog čega smije primiti auto koji ima napon iznad 60 volti.

Kako se Tokić nosio s krizom u lancima nabave i sirovina koje su nas pratile proteklih godina?

Tu smo bili proaktivni. Tokić radi sa svim najvećim dobavljačima dijelova, fokusirani smo na kvalitetu. U razgovoru s njima, na temelju nekakvih inputa koje smo vidjeli, procjenjivali smo, tamo gdje su problemi - prebacivali smo se na druge brendove i ta širina je bila ključ našeg uspjeha. Kroz jedan proaktivan pristup, u suradnji s dobavljačima, anulirali smo, manje više, sve te rupe u opskrbnim lancima, negdje kroz investicijsku kupnju, negdje smo se morali refokusirati. Ja bi rekao da naš krajnji kupac nije osjetio nestašicu koja je u jednom trenutku kod pojedinih dobavljača realno i postojala.

Danas se kriza očituje kroz borbu za radnu snagu, pa što Tokić čini po tom pitanju i osigurava svojim zaposlenicima?

To je najteže pitanje! Nastojimo uvesti cijeli niz pogodnosti za zaposlenika. Nisu to samo materijalni uvjeti, postoji niz drugih uvjeta, primjerice fleksibilnog radnog vremena, prilike za napredovanje, razvoj, edukaciju. Želja nam je da zaposlenici shvate da tvrtka nije svrha sama sebi, nego želimo da se i ljudi koji rade u Tokiću osjećaju ugodno. Transparentni smo, dijelimo i dobre vijesti, a prolazimo i teške teme i nastojimo ljude uključiti u to, jer svi u konačnici dajemo svoj doprinos ovoj tvrtki. Nastojimo ljude zadržati na način da osjete da su dio kolektiva, da je to njihova tvrtka. Danas je u Osijeku 17 zaposlenika koji su dio ove priče, i dali su sve od sebe da ovo bude jedna pozitivna poslovna priča. Imamo sreće da je vlasnik čovjek koji i dalje želi razvijati ovaj biznis, nesebično se daje i kompletnu dobit reinvestira, dio u poslovne procese, dio u infrastrukturu, ali veći dio toga ide u ljude. Dok je tako, budućnost Tokića je svijetla.

Milan Bugarić
Možda ste propustili...