Regija
ODLUKA O ZABRANI U PROCEDURI

Šarengrad od svibnja
bez teških kamiona?
Objavljeno 9. travnja, 2021.
Šarengrađanima nakon očekivane zabrane prometovanja teških vozila slijedi nužna obnova ceste i nova prometna signalizacija

Vezani članci

U SUBOTU MIRNI I JAVNI PROSVJED

U Šarengradu blokada ceste bez odustajanja

ŠARENGRAD - U Šarengradu, selu s 400-tinjak stanovnika uz državnu cestu D2 Vukovar - Ilok do državne granice Hrvatske sa Srbijom, vjeruju da će najkasnije do 6. svibnja biti zakonski izrečen "stop" teškom i (preko)brojnom kamionskom prometu.Toliko vremena, naime, maksimalno može trajati zakonska procedura glede stupanja na snagu novog Pravilnika kojim se uvodi zabrana prometovanja teretnih vozila u tranzitu težih od 7,5 tona državnom cestom D2 od Osijeka do Iloka.

Kamione na autocestu
Valja pritom podsjetiti kako je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković početkom ožujka potpisao taj, novi prijedlog Pravilnika o određivanju javnih cesta po kojemu se mora odvijati tranzitni promet teretnih vozila. Pod tranzitnim prometom podrazumijeva se pak prijevoz iz jedne zemlje u drugu preko teritorija Republike Hrvatske bez utovara ili istovara robe u RH. Na središnjem državnom portalu za savjetovanja sa zainteresiranom javnošću, e-Savjetovanja, otvoreno je tada i javno savjetovanje o spomenutom prijedlogu Pravilnika koji je, kako je bilo i navedeno, na javnoj raspravi bio do 6. travnja. "Išli smo s izmjenom Pravilnika kojim ćemo zapravo zabraniti kamionski promet, a koji će biti prebačen na autocestu A3 Zagreb - Lipovac", kazao je u izjavi medijima prije 15-ak dana ministar Butković, dodavši i kako je "možda takva odluka trebala biti i prije donesena". Uobičajena procedura, međutim, nalaže da se, nakon javne rasprave, nadležni u roku od 14 dana očituju o svim eventualnim prigovorima, usvoje (ili ne usvoje) navedeni Pravilnik, koji na snagu stupa nakon objave u Narodnim novinama, što, neslužbeno, može potrajati najviše mjesec dana.

- Nemamo saznanja o samoj javnoj raspravi, ali mi u Šarengradu vjerujemo da će Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture uistinu i donijeti navedeni Pravilnik. Stoga i očekujemo da će našim "mukama po kamionima" uskoro doći kraj. U svakom slučaju, pozorno pratimo situaciju i odvijanje zakonske procedure. Ako se stvari krenu odvijati u drugom pravcu, a vjerujemo da ipak neće, morat ćemo reagirati. Tada će to biti radikalni prosvjedi stanovništva koje godinama trpi zbog teških kamiona, ali se nadamo da do toga neće doći - komentirao je jučer predsjednik šarengradskog Vijeća Mjesnog odbora Pero Ćorić, ujedno i organizator mirnih prosvjeda i blokade državne ceste što su se u Šarengradu u dva navrata u razmaku od 14 dana odvijali u veljači i ožujku.

Još veći promet
Blokirajući cestu svojim tijelima i poljoprivrednim strojevima, Šarengrađani su od nadležnih tražili da se zabrani teški, tranzitni kamionski promet argumentirajući takav zahtjev uništavanjem ceste, narušavanjem statike kuća, bukom, opasnošću za stanovnike, posebice djecu, zbog silnog prometa teških kamiona, učestalim prometnim nesrećama... Navodili su i podatak da je u prošloj, 2020. godini cestom Vukovar – Ilok prošla 161.000 teških kamiona.

- U ovom trenutku kamioni i dalje tutnje kroz naša sela, od Sotina preko Opatovca do Šarengrada. Čak nam se čini da ih je sada i znatno više nego prije - kaže Ćorić i dodaje da nakon očekivane zabrane za teške kamione slijedi nužna obnova ceste i nova prometna signalizacija. U Šarengradu kažu i da od kamionskog prometa "osim štete, koristi nemaju" jer ne stanu od Vukovara do Iloka, kako kažu, ni točiti gorivo, ni popiti kavu ili kupiti vodu.

Spominju u Šarengradu i da mediji u Srbiji prenose "veliko negodovanje" kamionskih prijevoznika zbog zabrane prometa državnom cestom Vukovar - Ilok, što stavljaju i u kontekst "predizbornog i političkog pitanja", navodeći kako će se vozači kamiona iz Srbije, BiH, Sjeverne Makedonije, Bugarske, Turske... naći u problemu zbog "dodatnih gužvi i čekanja" na graničnom prijelazu Bajakovo, zbog čega su, navodno, iz udruge međunarodnog transporta zatražili i službeno očitovanje nadležnih hrvatskih institucija.

Sanja Butigan
MJEŠTANI: DRUGOG IZLAZA NISMO IMALI
Govoreći o održanim prosvjedima, u Šarengradu danas, nadomak rješenju problema kojemu se (još) nadaju, kažu da “drugog izlaza više nisu imali” jer su godinama upozoravali, pišući dopise nadležnima, da se uz cestu Vukovar - Ilok ne može normalno živjeti. Odluka o zabrani za kamione koju su tražili, podsjećaju, ranije je donesena na gotovo 75 posto državne ceste D2, a riječ je o dionicama Đurđevac - Našice, cijeloj Podravskoj magistrali, Novska - Okučani, Orahovica - Kutjevo… Primjer problema je i Anica Madžarčević (88), u čiju su kuću kamioni više puta udarili i - produžili.
Možda ste propustili...

9. OBRTNIČKO-GOSPODARSKI SAJAM

Predstavit će i kovački zanat

NA KROVOVE POGONA POSTAVLJENA SUNČANA ELEKTRANA, JEDNA OD NAJVEĆIH U SLAVONIJI I BARANJI

Grad-Export na struji će godišnje uštedjeti 140.000 eura

CESTA MAĐARSKA - BELI MANASTIR

Obavljeno približno 50 posto zemljanih radova

Najčitanije iz rubrike