Novosti
KONAČNI ZAVRŠETAK SLAVONIKE

Između Branjinog Vrha i Ivandarde spoj hrvatskog i mađarskog dijela ceste
Objavljeno 5. prosinca, 2019.
Nakon dva dolaska Olega Butovića, ministra mora, prometa i infrastrukture, u Osijeku je i službeno potvrđen nastavak gradnje dionice Slavonike na potezu od mosta Drava do Belog Manastira, a potom i do mađarske državne granice.

Ministar je potvrdio kako je u međuvremenu osigurano financiranje tog projekta preko Europske banke za obnovu i razvoj, što znači ubrzavanje procedure, za razliku od modela kada se ide u klasični postupak javne nabave, tako da će još ove godine biti objavljen natječaj za odabir izvođača radova. Početak radova očekuje se na proljeće, a završetak radova do Belog Manastira 2022. godine.

Otkriven je i novi detalj - istovremeno se radi i na projektiranju dionice posljednjih pet kilometara, od izlaza Beli Manastir do državne granice s Mađarskom. Predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta Boris Huzjan, boraveći u Osijeku, otkrio nam je kako se izdavanje građevinske dozvole očekuje krajem iduće godine i onda slijedi početak radova, pa bi cijela dionica koridora 5C bila završena krajem 2023. godine.

Iz HAC-a su nas na naš upit o ovome dodatno izvijestili kako je još 2009. godine, 17. rujna, potpisan međudržavni ugovor o uspostavljanju točke spajanja autocesta između Branjinog Vrha i Ivandarde (Mađarska). Gledano kartografski to je sjeverozapadno od naselja Branjin Vrh.

- U skladu s odredbama ugovora, formirana je međudržavna stručna radna skupina koja je tijekom proteklih godina provela aktivnosti na geodetskom i projektnom usklađenju s obzirom na različite koordinatne sustave te elemente poprečnog presjeka u Mađarskoj i Hrvatskoj. Za predmetnu dionicu u 2016. godini bila je izrađena studija o utjecaju zahvata na okoliš te je u ožujku 2017. godine ishođeno rješenje o prihvatljivosti zahvata na okoliš. Hrvatske su autoceste u listopadu ove godine sklopile ugovor za izradu projektne dokumentacije i provedbu upravnog postupka te je u tijeku izrada idejnog projekta - kažu u službi za informiranje HAC-a.

Iduće godine potrebno je usuglasiti i način održavanja autoceste u eksploataciji, što znači pokretanje ophodarske službe, djelokrug rada zimske službe i slično.

Ovime bi nakon brojnih problema, poput probijanja prvotno planiranih rokova završetka gradnje, odustajanja, pa povratka na "puni profil" autoceste, odustajanja izabranih izvoditelja, poništavanja natječaja, ovaj projekt mogao krenuti k završetku.
D.Kuštro
Izdavanje građevinske dozvole za posljednjih pet kilometara autoceste očekuje se krajem iduće godine