Objavljeno 16. studenog, 2023.
Modernizacija tramvajske infrastrukture preduvjet je za niskopodne tramvaje
U srijedu nešto poslije 13 sati krenuo je redovit promet podvožnjakom na Vinkovačkoj, nakon pet mjeseci radova. Kada se ovome pridruže i radovi na izgradnji novog podvožnjaka na Ulici sv. Bogdana Leopolda Mandića, to znači kako se ukupno dvije godine na ovoj južnoj gradskoj transverzali dnevni promet odvijao pod ograničenjem, odnosno uz stalnu preregulaciju.
Strpljenje se isplatilo
Zbog toga je, nakon obilaska ove dionice, gradonačelnik Ivan Radić ponajprije zahvalio sugrađanima na strpljenju zbog prometnih gužvi u ovom dijelu grada, a potom je podsjetio kako su radovi na Vinkovačkoj dio šireg projekta modernizacije tramvajskog prometa vrijednog 35 milijuna eura. Njime se obnavlja 9,5 km tramvajske mreže, 23 stajališta, deset kilometara kontaktne mreže te 7,5 km podzemne mreže.
Podsjetio je potom kako se u gradu Osijeku u ovome trenutku provode projekti u vrijednosti 350 milijuna eura, a riječ je o čak 84 projekta.
- Ponosni smo što je Grad Osijek, prema podacima Ministarstva financija za 2022. godinu, najuspješniji grad po povlačenju sredstava iz fondova Europske unije. Jedan od njih je i modernizacija tramvajske infrastrukture, kao preduvjet za dolazak deset novih niskopodnih tramvaja, u vrijednosti od 25 milijuna eura iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. Tramvaji se izrađuju u tvrtki Končar, a prvi bi trebao doći u ožujku 2025. godine. Novi će tramvaji svakako omogućiti bolju sigurnost, udobnost, kvalitetu i veći kapacitet. Ovo ne radimo samo za danas nego i za generacije koji dolaze iza nas - dodao je gradonačelnik.
Goran Pajnić, direktor tvrtke Gradski prijevoz putnika, izvijestio je kako projekt modernizacije tramvajske infrastrukture ulazi u posljednju godinu realizacije te da obuhvaća obnovu tramvajske infrastrukture, dok je obnova podvožnjaka realizirana na gradonačelnikovu inicijativu.
Nova dionica
– Prije tjedan dana otvorili smo veliku dionicu ‘D05‘, od Radićeve do Kuhačeve, u dužini od 760 metara. To nam je jako važna dionica koju želimo riješiti do početka ožujka iduće godine. Infrastruktura je preduvjet za ono što nam slijedi početkom 2025. godine, a to je prvi niskopodni tramvaj. U svakom slučaju, do kraja listopada iduće godine obnovili bismo kompletnu tramvajsku infrastrukturu i pustili tramvajski promet. Prva bismo četiri mjeseca, dakle, prevozili putnike našim starim tramvajima, a kako dolaze novi, tako bismo stare rashodili - rekao je Pajnić.
Podsjetio je kako je s Končarom potpisan ugovor vrijedan 25 milijuna eura za deset tramvaja. No, okvirno, ugovoreno je 30 tramvaja vrijednih 65 milijuna eura i namjera je GPP-a do 2030. godine toliko ih i nabaviti.
Dario Kuštro
CESTA, STUBIŠTA, ODVODNJA I
LED RASVJETA
- Dio ovog velikog projekta je i Vinkovačka ulica, gdje se gradila tramvajska infrastruktura, gornji i donji ustroj. No iskoristili smo tu situaciju i kompletno obnovili podvožnjak. Rekonstruirali smo cestu, pripadajuća stubišta, riješili smo problem odvodnje, postavljena je LED javna rasvjeta - nabrojio je gradonačelnik Radić.