Novosti
DIONICA OD GRANICE DO BELOG MANASTIRA

Do travnja 2025. završetak gradnje spoja s Mađarskom
Objavljeno 14. studenog, 2023.
Dionica je duga približno pet kilometara, a na trasi će biti devet objekata

Travanj 2025. godine rok je za završetak dionice autoceste A5 od mađarske granice do Belog Manastira, ističu u Hrvatskim autocestama, naglašavajući kako je izvođač radova, tvrtka Osijek - Koteks, u posao uvedena 14. rujna ove godine, a radovi se za sada nesmetano odvijaju.



"Dionica autoceste duga je približno pet kilometara. Početak joj je na granici Hrvatske s Mađarskom, a kraj prije čvora Beli Manastir. Projektirana je s dva odvojena kolnika s dva vozna traka i jednim zaustavnim trakom, međusobno razmaknutim razdjelnim pojasom širine četiri metra", objašnjavaju u HAC-u, navodeći kako su križanja s postojećom prometnom mrežom riješena kao denivelirana, a njezini su spojevi s autocestom mogući samo u čvorištu. Dodaju kako će na mostovima i vijaduktima osnovna širina kolnika biti ista kao i na ostalom dijelu trase. Zbog postojećih kanala i vodotoka, te željezničke pruge, na trasi će biti izgrađeno devet objekata.

"Najveći objekt je vijadukt Karašica preko željezničke pruge i kanala Karašica, duljine 327 metara. Preko trase će biti izgrađeni i nadvožnjaci Gajić odnosno Rašće, a uz trasu mostovi Travnik 2 i Karašica 2. Planirani su i objekti u trasi", naglašavaju u HAC-u, dodajući kako će dva prijelaza, kao i drugi paralelni putovi, biti izgrađeni kako bi se osigurala odnosno zadržala prometna povezanost svih dijelova u okolini autoceste.

U skladu s posebnim uvjetima i lokacijskom dozvolom, projektom ove dionice predviđen je dijelom otvoreni sustav odvodnje, dok je dijelom predviđen zatvoreni sustav odvodnje s kontroliranim ispustima vode, preko separatora do recipijenta, ovisno o zoni zaštite kojom autocesta prolazi. Ugovor za izgradnju ove dionice potpisan je 31. kolovoza u Zagrebu, a vrijedan je 45.902.212,90 eura bez PDV-a. Projekt se u cijelosti financira sredstvima razvojne Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) iz zajma za projekt "Hrvatska - dovršetak autoceste na koridoru 5C".

Podsjetimo, prva ‘‘baranjska dionica‘‘ autoceste A5, ona od Belog Manastira do mosta na Dravi koji nosi naziv po 3. gardijskoj brigadi HV-a, završena je u prosincu prošle godine. Dužina joj je samo 17,5 kilometara, ali o njezinu značenju dovoljno govori činjenica da je njome prošlo već više od 200.000 vozila. Krajem kolovoza pisali smo kako će, vrlo vjerojatno, odmah nakon što djelatnici Osijek-Koteksa završe s radovima, postojati mogućnost autocestom putovati od Osijeka do Budimpešte. Saborski zastupnik Robert Jankovics, naime, tada je rekao da će, sukladno njegovim informacijama, mađarski dio koridora biti završen u svibnju ili lipnju iduće godine. Potkrijepio je to i fotografijama koje je objavio mađarski parlamentarac iz županije Baranya, dr. Janos Hargitai. Mađarski dio koridora, od raskrižja prema Pečuhu do Ivandarde, nešto dulji od 12 kilometara, već je asfaltiran, a do polovine iduće godine trebao bi biti potpuno opremljen i ‘‘ušminkan‘‘ za prva vozila.

Ivica Getto
NEGODOVANJE
Zbog gradnje nadvožnjaka iznad autoceste A5, lokalna cesta između Šumarine i Luča zatvorena je za sav promet do 1. srpnja iduće godine. Budući da se istovremeno gradi podvožnjak na ulazu u Beli Manastir, stanovnici Luča do Belog Manastira moraju ići obilaznim pravcem koji je znatno duži od onog uobičajenog. Predloženim pravcom Lučani nisu zadovoljni i stoga što je sada jedini ‘’izlazak’’ iz mjesta neprimjeren jer je prometnica uska i sadrži nekoliko nepreglednih zavoja, što prometovanje čini izazovnim i potencijalno opasnim. No da je prilično ‘’opasno’’ pustiti promet jednim dijelom (dosadašnje) prometnice koja Luč spaja sa Šumarinom, odnosno Belim Manastirom, u ponedjeljak smo se osobno uvjerili. Svakih nekoliko minuta, naime, onuda prolaze šleperi.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana