Zdravlje
NA 30 MINUTA

Odlaganje alarma može biti dobro
Objavljeno 13. studenog, 2023.
Odgađanje alarma bi moglo biti dobro za vas, pokazuje studija. Znanstvenici smatraju da ako provedete dodatnih 30 minuta ispod jorgana, to vas može učiniti budnijim ujutro. Ljudi koji su dobili dodatnih pola sata sna imali su bolji učinak na moždanim testovima nakon buđenja od onih koji su skočili pravo iz kreveta.

- Nalazi pokazuju da nema razloga da prestanete spavati ujutro ako uživate. U stvari, može čak pomoći onima. koji imaju jutarnju pospanost da budu malo budniji kada ustanu - kaže dr. Tina Sundelin, sa Sveučilišta u Stockholmu.

Znanstvenici su povećanje performansi sveli na to da se ne probudite previše naglo iz REM sna, kada se većina snova dogodi. Tim je izveo dva eksperimenta. Prvi, koji je proučavao 31 uobičajenog drijemača, otkrio je da je 30 minuta drijemanja ili poboljšalo ili nije uticalo na performanse na testovima pamćenja, koncentracije i matematike u poređenju sa iznenadnim buđenjem. Ljudi su izgubili oko šest minuta sna, ali odgoda ih je spriječila da se previše miješaju tijekom dubokog sna. Nije bilo jasnih efekata na nivoe hormona stresa, jutarnju pospanost, raspoloženje ili strukturu sna tokom noći. Drugi dio studije analizirao je jutarnje navike buđenja 1.732 odrasle osobe. Otprilike dvije trećine (69 posto) reklo je da koristi funkciju odgode ili postavlja više alarma barem "ponekad". Vrijeme provedeno u drijemanju dnevno se kretalo od jedne do 180 minuta, sa prosjekom od 22. Snoozers su obično bile mlađe "noćne sove" koje su sveukupno manje spavale. Najčešći razlog za drijemanje bio je "osećaj previše umoran da bi se probudio", praćen "dobro je" i želja da se "budim sporije/blaže".

Iako su se osjećali podjednako pospano nakon buđenja u oba stanja, postigli su bolji rezultat kada im je prethodno bilo dozvoljeno 30 minuta drijemanja. Međutim, to ih nije natjeralo da se osjećaju manje umorno ili negativno.

- Ako prvi alarm prekine sporovalno ili REM spavanje, odgoda može omogućiti mogućnost da se dođe do lakše faze sna prije nego što se mora potpuno probuditi - dodaje. T.K.
Možda ste propustili...

HONOR 90, HONOR WATCH 4 I HEALTH

Idealna aplikacija za one koji prate zdravlje

30 GODINA PROGRAMA PROMICANJA DOJENJA U RH

Zaključak: Dojenje mora biti javnozdravstveni prioritet

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

NOVA OTKRIĆA ULIJEVAJU NADU

Talog od kave kao lijek za Alzheimera i Parkinsona

2

KORISNI SAVJETI U NUŽDI

Brzo snizite krvni tlak bez odlaska liječniku

3

30 GODINA PROGRAMA PROMICANJA DOJENJA U RH

Zaključak: Dojenje mora biti javnozdravstveni prioritet