Autoglas
EUROPSKO TRŽIŠTE PRODISALO

Porast prodaje novih auta u EU-u u kolovozu
Objavljeno 26. rujna, 2023.
U kolovozu je u EU-u registrirano 787.626 novih automobila, što je 21 posto više nego u istom prošlogodišnjem mjesecu

Prodaja automobila na europskom tržištu ponovo je porasla u kolovozu, a u Hrvatskoj se oporavila nakon zastoja u prethodnom mjesecu, pokazali su prošlotjedni podatci udruge proizvođača ACEA. U kolovozu je u EU-u registrirano 787.626 novih automobila, 21 posto više nego u istom prošlogodišnjem mjesecu, piše ACEA, napominjući da je potražnja u posljednjem ljetnom mjesecu obično slabija. U srpnju njihov broj povećan je za 15,2 posto.



Blagi rast


Podatci pokazuju da se razdoblje jačanja potražnje za novim automobilima u EU-u protegnulo na nešto više od godinu dana, odražavajući, između ostalog, nisku poredbenu osnovicu u prošloj godini, povezanu s nestašicom dijelova. U skupini vodećih tržišta najviše je porasla prodaja u Njemačkoj, za 37,3 posto. Slijede Francuska i Italija sa skokom potražnje za 24,3 odnosno 11,9 posto. Najskromniji rast bilježila je Španjolska, za 7,8 posto.

U Hrvatskoj je prodaja u kolovozu, prema podatcima ACEA-e, porasla za 7,1 posto, uz registriranih 3427 novih automobila, nakon stagnacije u prethodnom mjesecu. Najveći pad prodaje bilježila je Mađarska, za 10,4 posto. Slijedi Slovenija, gdje je smanjena za tri posto. U prvih osam ovogodišnjih mjeseci tržište automobila u EU-u poraslo je za 17,9 posto u odnosu prema istom prošlogodišnjem razdoblju, uz registriran 7,1 milijun novih vozila. Rezultat signalizira oporavak europske automobilske industrije od pandemijskih poremećaja, ističu u ACEA-i, upozoravajući ipak da je obujam prodaje još uvijek 21 posto manji nego u pretpandemijskoj 2019.

Većina tržišta bilježila je dvoznamenkaste stope rasta, uključujući četiri najveća, pa je tako prodaja u Španjolskoj i Italiji porasla za nešto više od 20 posto, a u Francuskoj i Njemačkoj oko 17 posto. U Hrvatskoj je u prvih osam ovogodišnjih mjeseci prema ACEA-inim podatcima registriran 42.001 novi automobil, što pokazuje da je prodaja porasla za 34,6 posto u odnosu prema istom prošlogodišnjem razdoblju.

Što se tiče marki automobila, pobjednik kolovoza u Hrvatskoj je Škoda s 465 prodanih vozila, drugi je Volkswagen s 391 prodanim automobilom, a treća je Dacia. Za razliku od to troje, Opel bi najradije prespavao kolovoz, u kojem je prodao samo 39 vozila, za razliku od, primjerice, svibnja, kada je isporučeno 640 Opelovih vozila kupcima. To samo sugerira kako su Opelovu bogatu prodaju prethodnih mjeseci, kao uostalom i druge marke, gurale kompanije kupujući flotna vozila, najviše rent‘a‘car kompanije. Kolovoz je bio dobar i za koncesionare prodaje Tese, čijih je vozila u Hrvatsku isporučeno 62. Kolovoz se može pohvaliti i egzotikom, prodana su, naime, i dva Bentleya.

Opelov sunovrat


Glede modela, samo su dva premašila broj od 100 prodanih u kolovozu, a riječ je o Dacii Duster (172) i Škodi Octaviji (152). Suzuki Vitaru je odvezlo 97 kupaca, a 94 Suzuki SX4.

Milan Bugarić
POREZNE OAZE
Rezultati turističke sezone vidljivi su po broju registracija. Tako su se po broju prodanih automobila ispred Osječko-baranjske županije, koja je prodala 1610 automobila ove godine, smjestili Bjelovarsko-bilogorska županija (DA registracije), Požeško-slavonska (PŽ) i Zadrarska županija (ZD). To se ponavlja godinama, jer zbog manjih poreznih davanja velike kompanije i rent’a’car tvrtke svoja flotna vozila registriraju u navedenim županijama. Kada bi se gledali kupci građani, te bi županije bile pri dnu poretka.

7,1

milijun novih vozila registrirano je ove godine u Europskoj uniji

3427

novih automobila prodano je u kolovozu u Hrvatskoj