Osijek
OBITELJ ARAMBAŠIĆ

Dvoje djece, tri posla i jedan jedini - Osijek
Objavljeno 3. veljače, 2023.
Ivan je voditelj u CineStaru, Rebecca u Školskoj knjizi, no imaju i obiteljski posao. Kažu, sretna su obitelj

Mi smo sretna obitelj! Životni su izazovi veliki, gospodarska je neizvjesnost, ali mi volimo što živimo baš u Osijeku, on nam daje puno, a mi mu pokušavamo vratiti istom mjerom. Obožavamo naš grad i doista mislimo kako ne postoji bolje mjesto za život i obitelj.



Riječi su to kojima su se Arambašići - 45-godišnja Rebecca, pet godina mlađi Ivan te njihovo dvoje djece - kvalificirali za Glasovu Priču s osmijehom. Štoviše, ne skidate svoj s lica dok razgovarate s njima. Svoju životnu filozofiju podcrtavaju jednostavnom mantrom: "Uvijek se može uživati u životu, samo nemoj čekati da ti ga drugi iskroji po tvojoj mjeri, najbolje ćeš sam."

Film, knjige, čišćenje


Na Arambašiće sam naletjela posve slučajno, ugledavši zanimljivu objavu na Facebooku, na kojoj je kum hvalio kuma, njegovu poslovnu ideju i entuzijazam. Odlučih istražiti tko se krije iza spomenute firme WeClean 4U, koja nudi za naš grad nesvakidašnje usluge poput pranja krovova, pročelja i podova.

Kako to često biva u novinarskom poslu, dobre se priče i još bolji ljudi nađu neočekivano, što su potvrdili i Arambašići s kojima me, utvrdila sam poslije, neizravno povezuju dvije moje velike ljubavi - film i knjige. Zapitat ćete se što obrt za čišćenje ima s tim? Poveznica su Arambašići. Ivan je, naime, voditelj osječkog CineStara, a Rebecca voditeljica osječke poslovnice Školske knjige.

"‘Udan sam u Višnjevac", kaže mi kroz smijeh Osječanin Ivan, čiji će brak uskoro postati punoljetan. S Rebeccom ima sina Rocca, gimnazijalca i kćer Ritu, osnovku, sjajnu djecu koja im daju krila. "Završio sam Ugostiteljsku školu i neko sam vrijeme imao kantinu u PBZ-u. U CineStaru sam počeo raditi 2011., a voditelj sam od 2013. Nisam jedan od onih velikih filmofila, ali volim pogledati dobar film i drago mi je što je među Osječanima jako puno zaljubljenika u veliki ekran. Doživljaj gledanja filma u kinu ne može se ničim nadomjestiti! Poslovnica CineStara u Osijeku vrlo je samostalna, tako da mi je posao izazovan i zanimljiv", kaže Ivan.

Rebecca je menadžerica prodaje i voditeljica Školske knjige na uglu Kapucinske i Trga Ante Starčevića. Kao i suprug, pohvaljuje sugrađane za njihove afinitete, u njezinu slučaju zbog velikog zanimanja za knjige i čitanje. "Godinama se priča da ljude više ne zanimaju tiskane knjige ili da više nitko ne čita, no ni jedno ni drugo nije istina. Osječani vole čitati i kupuju knjige, za sebe, za svoju djecu ili poklon. To me iskreno oduševljava", ističe Rebecca.

No, i dalje se pitate što čišćenje ima s tim?

"Na početku pandemije COVID-19, kada su kinoprikazivači došli u nezavidnu situaciju, a ni knjižarima nije bilo puno lakše, počeo sam razmišljati o tome da bismo trebali imati dodatni posao, kao neku vrstu osiguranja, ali i dopunskog punjenja kućnog budžeta. Istraživao sam opcije, pri čemu mi se ideja o firmi za čišćenje učinila izvrsnom jer sam shvatio da pravu konkurenciju zapravo ne bismo imali. Naime, netko možda ima neki mini wash i može prati na sitno, no mi čistimo podove, krovove i fasade, visoke zgrade, i to opremom kakvu drugi ne posjeduju, primjerice imamo teleskop od 12 metara", govori o počecima Ivan Arambašić. Pojašnjava kako pere sve organsko (mahovinu, alge, gljivice), hladno i toplo, te ispire pod tlakom (400 bara). Počeli su raditi u lipnju prošle godine, na početku su prali besplatno kako bi se usmenom predajom i društvenim mrežama proširio dobar glas o njihovim uslugama. Tako su, primjerice, lani u kolovozu poklonili pranje Župi u Višnjevcu, što je potez utemeljen na sinergiji njihove životne i poslovne filozofije da svaka tvrtka i svaki obrt mora činiti dobro za svoju zajednicu. "Planiramo činiti dobro i dalje, možda svaka tri mjeseca oprati neko dječje igralište u Osijeku ili nešto slično. Želimo biti socijalno osjetljivi, ako se budemo širili, rado bismo zapošljavali dugotrajno nezaposlene i branitelje", otkriva Rebecca Arambašić.

Ipak, kako su tek na početku privatne poslovne priče, Ivan zasad radi sam, u slobodno vrijeme, ponekad mu pomognu otac ili sin. Ako je potrebno penjati se po visokim krovovima, za to ipak angažira obučene penjače. "Pratim slične poslove vani, primjerice u Americi, da budem upućen u trendove. Tako da će biti puno noviteta ove godine, kada nam počne puna sezona nakon što se vrijeme proljepša. Uvijek dođem kod klijenta i operem jedan kvadrat gratis kako bi se uvjerio u učinkovitost i kvalitetu", kaže. On i supruga zahvaljuju svojoj djeci što su im vjetar u leđa, prijateljima - malim podiuzetnicima koji su im nesebično pomogli savjetima, te Denisu i Mirku iz Istre koji su 15 godina u poslu čišćenja, a Arambašićima su pomogli dragocjenim savjetima o izboru strojeva i poslu općenito.

Uzor djeci


Za razliku od Ivana, Rebecca nije odmah bila "načisto" s idejom da se bave čišćenjem. No, kao i uvijek, otkriva Ivan, nakon bračnog brainstorminga, odlučili su zaploviti poduzetničkim vodama. Kažu, možda su se lakše odlučili za to od mnogih drugih jer imaju dobre poslove koji im donose sigurnost. "Nisam htjela platiti izradu poslovnog plana, nego sam se zainatila i napravila ga sama. Obratili smo se Hrvatskoj agenciji za malo gospodarstvo, inovacije i investicije Hamag Bicro i dobili kredit, a dio smo pokrili svojom ušteđevinom. Bili su nam potrebni posebni strojevi za posebne namjene ako želimo biti konkurentni i uspjeti. Prva je godina za snalaženje, usklađivanje vremena, stalnih poslova i ovog dodatnog, tako da jedan ne smeta drugome. Ljudi su dobro primili naše usluge, hvale nas i reklamiraju. Sigurna sam - uspjeh se mora dogoditi jer smo uložili cijele sebe. Ipak, trudimo se (i uspijevamo!) da ne izgubimo obiteljsko vrijeme. S druge strane, djeci pokazujemo kako se trudom i radom može puno, želimo da od nas nauče što je odgovornost", zaključuje Rebecca, uz Ivanovo odobravanje. Bilo je lijepo od njega "prepisati" za kraj recept za uspjeh: "Još uvijek smo jednako zaljubljeni!"

Ivana Rab Guljaš
FASADE I KROVOVI MOGU BITI KAO NOVI
”Ivan je zadužen za čišćenje, a ja za istraživanje tržišta i promociju. Tako sam utvrdila da su u sezoni naši ciljani klijenti, odnosno objekti stambena naselja, privatne kuće, manje općine, velike okućnice..., a izvan sezone hale”, otkriva Rebecca Arambašić.

U proljeće planiraju krenuti s agresivnijim marketingom, iako je i dalje najbolja reklama preporuka zadovoljnog klijenta. Njihov je pristup klijentima nauobičajen i personaliziran, a jamče, kažu, kvalitetan posao i pristojnu cijenu. Stoga s ponosom pokazuju fotografije snimljene prije njihove usluge i nakon čišćenja, u nadi da će im se posao razvijati u skladu s trudom koji u njega ulažu. Ljudi se, kaže Ivan Arambašić, oduševe kada vide, primjerice, da im fasada ponovno izgleda kao da je tek obojena, ili kada se opran krov čini kao da su zamijenjeni svi crjepovi.

Najčitanije iz rubrike