Autoglas
UDOBAN I IZNIMNO OKRETAN

Austral ima treću generaciju sustava 4CONTROL Advanced
Objavljeno 26. srpnja, 2022.

Novi Austral predstavlja treću generaciju Renaultova sustava upravljanja četirima kotačima - 4CONTROL Advanced. Za razliku od ostalih sustava u segmentu, 4CONTROL Advanced može se pohvaliti nenadmašnom udobnošću, iznimnom okretnošću i neusporedivim performansama.



- Renault predstavlja tehnologiju upravljanja četirima kotačima na novoj platformi CMF-CD. Zahvaljujući elektroničkoj kontroli upravljanja stražnjim kotačima, sada je moguće modificirati stražnji ovjes kako bi se postigle najbolje performanse u svim uvjetima vožnje: upravljivost u gradu, okretnost na seoskim i planinskim cestama te stabilnost i sigurnost na autocesti - rekao je Filippo Mantovani, voditelj odjela za upravljanje dinamikom vozila Renault. Povrh šasije sa sustavom upravljanja četirima kotačima, novi Austral ima i multilink stražnji ovjes za bolje prianjanje uz cestu, udobniju vožnju i iznimnu stabilnost u svim uvjetima. Optimizacija sustava upravljanja utjecala je na zakretanje stražnjih kotača, što je u konačnici pridonijelo učinkovitijem svladavanju loših i neravnih cesta. Prednosti su očigledne: kontakt kotača s cestom izvanredan je, dok su udobnost i akustika optimalni.

Prilikom vožnje velikim brzinama ili ulasku u zavoj pri brzini većoj od 50 km/h, stražnji se kotači okreću u istom smjeru kao i prednji do kuta od 1°. Za to je zaslužan upravljački aktuator ugrađen na stražnji ovjes koji kontrolira informacije dobivene od servoupravljača, motora i elektroničkog programa stabilnosti (ESP). Novi Austral veoma je okretan i podatan za gradsku vožnju, ima izvanredne vozne osobine za jedan C-SUV, a krugom okretanja od samo 10,1 metara nadmašuje čak i neke gradske automobile. Upravljački aktuator ugrađen na njegovu stražnju osovinu prava je tehnička poslastica: može zakretati stražnje kotače u suprotnom smjeru od prednjih do kuta od 5 °.

Najnovija generacija sustava MULTI-SENSE pomaže naglasiti dinamičan doživljaj vožnje u Australu. Dakako, ovisno o tome koji pretprogramirani način rada odaberete: Eco, Comfort ili Sport. Sva tri načina rada moguće je podesiti na 13 različitih razina. Postavke omogućuju prilagodbu ponašanja vozila te kontrolu rada pojedinih elemenata. Značajci je moguće pristupiti izravno preko zaslona OpenR ili pritiskom novog namjenskog gumba na upravljaču.

Milan Bugarić
Možda ste propustili...

POPULARAN GRADSKI AUTOMOBIL

Povoljnije do Toyote Axgo X

ODLIČAN POTEZ ORGANIZATORA VRHUNSKE UTRKE

Hrvatski rally veterani na WRC-u