Autoglas
UDRUGA PROIZVOĐAČA AUTOMOBILA

Okrivljuju Uskrs - osjetan pad prodaje automobila u EU-u
Objavljeno 23. travnja, 2024.
Prodaja automobila u EU-u pala je u ožujku prvi put od početka godine, a u Hrvatskoj je stagnirala, izvijestila je udruga proizvođača ACEA, ocijenivši da su uteg kupnji bili uskrsni blagdani. U ožujku je u EU-u registrirano milijun novih automobila, 5,2 posto manje nego u istom prošlogodišnjem mjesecu. U veljači je pak bilo povećanje od 10,1 posto.

U skupini vodećih tržišta najviše se u ožujku smanjila prodaja u Njemačkoj, za 6,2 posto. Slijede Španjolska i Italija, s padom prodaje za 4,7 odnosno za 3,7 posto. Francusko tržište smanjilo se pak za blagih 1,5 posto. U Hrvatskoj je u ožujku, prema ACEA-inim podacima, registrirano 6410 novih automobila, gotovo kao u istom prošlogodišnjem mjesecu. U veljači prodaja je povećana za 21,4 posto. Europsko tržište električnih automobila na baterije potonulo je u ožujku dvostruko snažnije od tržišta u cjelini, za čak 11,3 posto, izračunala je ACEA, istaknuvši 28,9-postotni pad u Njemačkoj. Tržišni udio električnih automobila blago je ipak porastao u odnosu prema veljači, na 13 posto. Podaci za Hrvatsku pokazuju snažan pad prodaje električnih automobila na baterije, za 71,7 posto, ali i 62,6-postotni skok prodaje plug-in hibridnih automobila.

U prvom ovogodišnjem kvartalu europsko tržište novih automobila poraslo je za 4,4 posto, uz registriranih 2,8 milijuna vozila, izračunala je ACEA. Među vodećim tržištima najveći rast bilježile su Italija i Francuska, po stopi od 5,7 posto. Slijede Njemačka i Španjolska s povećanjem prodaje od 4,2 odnosno 3,1 posto. U Hrvatskoj su u prvom ovogodišnjem kvartalu, prema podacima ACEA-e, registrirana 15.432 nova vozila, 13,6 posto više nego u istom lanjskom razdoblju. Europsko tržište električnih automobila na baterije poraslo je za 3,8 posto, uz registrirane gotovo 333 tisuće novih vozila. Prodaja dizelaša smanjila se pak za 10,6 posto, uz prodanih 355.352 vozila. Benzinci su potvrdili vodeću poziciju s udjelom u tržištu od 35,4 posto, a hibridni električnih automobili zadržali su drugo mjesto s udjelom od 29 posto.

Prodaja električnih automobila na baterije u Hrvatskoj potonula je pak u prva tri mjeseca za 65,7 posto u odnosu prema istom prošlogodišnjem razdoblju. Hibridna vozila bila su pak znatno popularnija, prema rastu prodaje za 58,9 posto. Porasla je i prodaja dizelaša, za 14,2 posto, a prodaja benzinaca gotovo je stagnirala. H