Crna kronika
IZGORJELA GARAŽA, SLUČAJEVI SAMOZAPALJENJA SVE ČEŠĆI

Požar u Vinkovcima zbog eksplozije baterije e-bicikla
Objavljeno 23. lipnja, 2022.

Sve češće se događaju eksplozije baterija raznih električnih vozila. Tako je u ponedjeljak oko 23 sata u garaži kuće u Vojarskoj ulici u Vinkovcima prilikom punjenja električnog bicikla eksplodirala baterija te je izbio požar. Zbog eksplozije oštećeni su vrata i zidovi garaže. Požar je ugasio 70-godišnji vlasnik s pomoću aparata za gašenje. U požaru nitko nije ozlijeđen, a materijalna šteta, prema procjeni vlasnika, iznosi nekoliko desetaka tisuća kuna. Policija je na mjestu događaja provela očevid u suradnji s inspektorom zaštite od požara.



Ista stvar dogodila se i početkom veljače ove godine na području Opatije u garaži 50-godišnjaka. Policija je očevidom utvrdila da je do požara došlo zbog tehničkog kvara baterije na električnom biciklu, pa se požar proširio unutar garaže i zahvatio tri skupocjena vozila koja su izgorjela, kao i ostali predmeti u garaži, a dio fasade je zbog požara zadimljen. No ne gore samo električni bicikli. U travnju je u stanu u Zagrebu požar krenuo od električnog romobila. Električni romobil gorio je i prošle godine na zagrebačkom području kada je došlo do samozapaljenja baterije.

Zbog eksplozija baterija mobitela i laptopa gorjelo je više stanova u Hrvatskoj, a zbog eksplozija baterija na automobilima gorjelo je i više automobila izvan Hrvatske. Požari nakon eksplozija baterija na automobilima dodatan su izazov za vatrogasce jer takvi požari izazivaju jako visoke temperature, a mogu se razbuktati i nakon što se čini da su potpuno ugašeni. Problem je i što manja električna vozila građani pune posvuda, pa tako i u svojim domovima i u drugim zatvorenim prostorima, kao na primjer u garaži, kao što je bio slučaj u Vinkovcima.

- Požar električnog automobila praktično je nemoguće gasiti i velika je opasnost za ljude. I ako se vozilo dugo hladi, svejedno se može opet zapaliti. U inozemstvu uranjaju takva zapaljena vozila u kontejnere s vodom, no mi to nemamo. Upravo radimo projekte za taktiku gašenja baterija u električnim vozilima. Opasni su i solarni paneli koji proizvode struju. Ljudi pune svoja manja električna vozila unutar kuća i stanova, a problem je i kod zajedničkih prostorija u višestambenim jedinicama te na evakuacijskim hodnicima. Takvi požari proizvode veliku temperaturu i velika je opasnost od proširenja požara - rekao nam je Zoran Pakšec, zapovjednik Javne vatrogasne postrojbe Osijek.

Kako dalje zapovjednik osječkih profesionalnih vatrogasaca dodaje, uvijek postoji i realna opasnost od požara mobitela, jer ih građani sve češće pune sumnjivim punjačima, koje su kupili tko zna gdje, stave iz ispod jastuka i utonu u san.

Prije nekoliko dana mediji su objavili slučaj u kojemu se električni automobil zapalio tri tjedna nakon nesreće, na otpadu. Američki vatrogasci nisu imali izbora te su iskopali duboku rupu, napunili ju vodom i uronili automobil u nju. U kolovozu prošle godine, kako piše Revija HAK, njemački vatrogasci tražili su od proizvođača automobila da osiguraju specijaliste koji će pomoći u gašenju požara. "Njemački vatrogasci traže od proizvođača automobila da osiguraju specijaliste koji će pomoću u gašenju požara, kao što je to slučaj s požarima u kemijskoj industriji. Razlog je, naravno, kompleksnost i zapaljivost baterije. Također, vatrogasci traže i da proizvođači automobila preuzmu olupinu i uklone ju s mjesta nesreće/požara", prenosi Revija HAK. Problema su imali i belgijski vatrogasaci s požarima električnih vozila jer je potrebno mnogo vremena da bi se ohladile baterije električnih automobila. Njihova iskustva kažu da je najbolje uroniti vozilo u vodu, jer je nekada trebalo od tri do sedam dana da se baterija ohladi.

Sandra Lacić
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

U SIKIREVCIMA I MAKARSKOJ

Poginulo je troje mladih iz Slavonije

2

KRIMINALISTIČKO ISTRAŽIVANJE NAD 25-GODIŠNJAKOM

Direktor uzeo 400 tisuća kuna

3

BEZ POLICAJACA NE BI MU BILO SPASA

Palio otpad i zamalo poginuo