Autoglas
IMPOZANTAN BROJ PROIZVEDENIH DACIINIH VOZILA

Duster Extreme tvornički je jubilej, 10-milijunto vozilo
Objavljeno 3. svibnja, 2022.

S proizvodne vrpce u tvornici Mioveni u Rumunjskoj upravo je sišlo 10-milijunto Daciino vozilo, a trenutak u kojem jubilarni automobil, Duster Extreme L.E. sive boje Urban, silazi s proizvodne linije ovjekovječen je simboličnom fotografijom. Od svojeg osnutka, 1968., rumunjski je proizvođač na ceste pustio deset milijuna automobila, uključujući 2,6 milijuna vozila Dacia Sandero i Sandero Stepway, najprodavanijih na europskom tržištu privatnih kupaca od 2017.



Tu sui 2,3 milijuna vozila Dacia 1300 i njezinih inačica, 2,1 milijun vozila Dacia Duster, najprodavanijeg SUV-a na europskom tržištu privatnih kupaca od 2018. godine, i 1,95 milijuna vozila Dacia Logan i Logan MCV. Jubilarni, 10-milijunti automobil je Duster Extreme L.E. sive boje Urban. Od prvog dana Dacia je bila vezana uz Renault. Svoj prvi automobil, Daciu 1100, derivat tada vrlo modernog Renaulta 12, počeli su proizvoditi u tvornici u Mioveni u kolovozu 1968. Godinu dana nakon toga legendarna Dacia 1300 nadahnjuje mnoštvo izvedbi (limuzina, karavan, sportski coupe, LGV). Taj se automobil proizvodio punih 35 godina i ostavio neizbrisiv trag na rumunjskom tržištu i cestama.


Godine 1999. Daciu preuzima Renault Grupa, čime počinje novo poglavlje njezine priče. Predstavljanjem Logana 2004. Dacia je postala međunarodni proizvođač i ubrzala prodaju. Dacia je 2005. otvorila proizvodnu liniju izvan Rumunjske, u tvornici Somaca u Casablanci (Maroko). Nakon širenja ponude modela (Sandero, Duster itd.) i uspješnih prodajnih rezultata nastala je potreba za povećanjem proizvodnih kapaciteta.

Nova tvornica u lučkom gradu Tangeru (Maroko) otvorena je 2012., a 2016. otvorena je proizvodna linija u Oranu, samo za alžirsko tržište. U suradnji s Dongfengom 2020. je u tvornici Shyian u Kini počela proizvodnja Dacie Spring, njihova prvog 100 % električnog automobila. Dacia je prisutna na 44 tržišta, od kojih je većina u Europi i sredozemnoj regiji.

Kad je potpisnik ovih redaka, početkom dvijetisućitih, prvi put posjetio tvornicu Dacie u Pitestiju, 200 kilometara od Bukurešta, u nekim se dijelovima tvornice umjesto po betonu ili pločicama hodalo po ugaženoj zemlji. Gotovo je nevjerojatno kako se taj brend koji je bio pred gašenjem uzdignuo do jedne od najprodavanijih marki u Europi i šire. Kada ju je preuzeo Renault, Dacia je postala priča u kojoj je jedan uspjeh vodio drugom.

Mato Pavličević
Možda ste propustili...

ODLIČAN POTEZ ORGANIZATORA VRHUNSKE UTRKE

Hrvatski rally veterani na WRC-u

POPULARAN GRADSKI AUTOMOBIL

Povoljnije do Toyote Axgo X