Autoglas
VOZILI SMO: OPEL GRANDLAND

Osvježeni Grandland novo je lice uspješnice
Objavljeno 5. listopada, 2021.
Najveći Opelov SUV izgledom, interijerom i tehnologijama od sada je potpuno usklađen sa svojom manjom braćom Crosslandom i Mokkom

S Grandlandom "opelovci" su prije četiri godine precizno "uboli" upravo bazu kupaca koji traže gotovo pa tradicionalan dizajn, smirene linije i praktičan interijer. Do danas ih je prodano više od 300.000, a Grandland je bio i prvi njemački hibridni C-SUV. Opel je, imajući u vidu da su SUV-ovi B i C segmenta sve traženiji, pa se očekuje se da će samo oni C segmenta u skoroj budućnosti dostići 20 posto od ukupne prodaje automobila, u svega nekoliko mjeseci potpuno obnovio svoju paletu vozila za slobodno vrijeme (i svaki dan), koja je sada najmlađa na tržištu.



Grandland je dizajniran, razvijen i proizveden u Njemačkoj, a sagrađen je na multienergetskoj platformi EMP2, što je omogućilo fleksibilnu ponudu motora (benzin, dizel, plug-in hibrid) te raznolikost modela uz izvanrednu učinkovitost.

Digitalizirani kokpit


Najveća novost vidi se iznutra, potpuno digitalizirani kokpit Pure Panel. Već smo ga vidjeli u Mokki, a u odnosu na nju u Grandlandu on je king size dimenzija i impresivan. Integrira dva široka zaslona i usredotočuje se na najvažnije: veliki odmak od klasičnih kokpita preopterećenih informacijama i kontrolama. Pure Panel je jasnog dizajna, precizno strukturiran i već na prvi pogled razumljiv.

Opelovi dizajneri pridavali su veliku važnost takozvanoj digitalnoj detoksikaciji. Kako bi izbjegli ometanje vozača, osigurali su intuitivan rad sustava. Gumbi i dalje kontroliraju najvažnije funkcije, no bez potrebe za složenom navigacijom kroz podizbornike. Zaslon ispred vozača je veličine do 12 inča, dok središnji dodirni može biti, ovisno o verziji, do deset inča. Za razliku od nekih konkurenata, Grandland ima spretan omjer klasičnih prekidača i funkcija kojima se upravlja preko dodirnog ekrana. Kupci Opela to vole i cijene, kao i kožni upravljač u svim razinama opreme. Za ugodnu vožnju brinu se opcijska prednja sjedala s AGR certifikatom. Prednja sjedala mogu biti još i grijana i ventilirana, a stražnja također grijana. Svestranosti pridonose dodatni pretinci i odlagališta, vreća za skije u stražnjem naslonu te djeljivi naslon u omjeru 40:60. Kad se potpuno preklopi, stvori se prostor za teret od 1652 litre.

Tri pogona


Ponudu motora čine tri pogonske jedinice, jedna benzinska, jedan dizel i hibrid u dvije izvedbe. Benzin predstavlja 1,2-litreni trocilindraš s turbopunjačem koji razvija 130 KS i 230 Nm. Dostupan je s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem ili 8-stupanjskim automatikom. Turbodizel je 1,5-litreni, također sa 130 KS, ali 300 Nm i dolazi isključivo s automatikom. Oba motora prenose snagu isključivo na prednje kotače. No, prava poslastica je Grandland Hybrid koji u jednom vozilu ujedinjuje najbolje od dva svijeta, toplinskih i električnih automobila. Osnova sustava je 1.6-litreni turbobenzinski motor uparen s 8-stupanjskom automatikom. Sprijeda je pojačan elektromotorom od 110 KS, pa je sistemska snaga 224 KS i 360 Nm s kojima pojuri do brzine od 225 km/h.

Za napajanje strujom zadužena je vodom hlađena litij-ionska baterija od 13,2 kWh, postavljena ispod stražnjih sjedala. Top model Hybrid4 ima elektrificiranu stražnju osovinu s elektromotorom od 113 KS. Tako konfigurirani pogon razvija ravno 300 KS i čak 520 Nm te dojuri do 235 km/h. Autonomija koju dvije hibridne verzije imaju samo na električni pogon je, prema WLTP-u, 53 do 65 kilometara, a srednja potrošnja goriva 1,3-1,8 l/100 km. Hibrid ima i mogućnost odabira jednog od četiri pretpogramirana načina vožnje; Electric, Hybrid, Sport i eAWD, odnosno pogon na sve kotače koji osigurava maksimalnu trakciju u svim uvjetima vožnje, pogotovo na zasniježenim i jako skliskim podlogama.

Tko traži sportski imidž, novost u ponudi je verzija GS Line, s izraženim sportskim karakterom izvana i unutar kabine. Za 174.800 kuna koliko stoji početni Grandland ICE 1.2 s ručnim mjenjačem dobije se, osim maloprije spomenute sigurnosne opreme i električni paket, dvozonska automatska klima, 17" alu naplaci, električna ručna kočnica, kožni upravljač s komandama radija, 7" digitalna instrumentna ploča te 7" dodirni ekran infotainmenta koji podržava i Android Auto i Apple CarPlay. Jednako opremljeni dizel starta na 208.420 kuna, dok za početni hibrid Business Edition 4x2 treba izdvojiti 305.333 kune.


Mato PAVLIČEVIĆ
BOGAT POPIS OPREME ZA ASISTENCIJU
Popriličan je popis opreme za asistenciju. Svi imaju tempomat s limitatorom i NCAP sigurnosni paket kojeg čine napredno prepoznavanje prometnih znakova, automatsko kočenje u opasnosti, aktivna pomoć za držanje vozne trake i upozorenje na umor. Na vrhu je pomoć za vožnju autocestom, sustav koji u sebi kombinira više njih. Tako prilagodljivi tempomat održava udaljenost od vozila ispred, dok Aktivni sustav pomoći za zadržavanje u voznom traku drži vozilo u njegovoj sredini. A u noćnoj vožnji će, osim LED svjetala, dobro doći novi sustav Night Vision. Infracrvena kamera ugrađena je u prednji “vizir”, a raspon je do 100 metara uz vrijeme reakcije manje od 150 ms. Sustav će upozoriti vozača u slučaju nadolazeće opasne situacije. Nudi se pet razina opreme, bazni je Grandland Ice, dok su raskošniji Business Edition, GS Line, Business Elegance i Ultimate.

POTPUNO NOVI PREDNJI DIO - VIZOR
Izvana se odmah vidi potpuno novi prednji dio, takozvani Vizor, koji integrira u jedan element masku vozila, LED farove i novo dizajnirani amblem munje Opel Blitz. Preoblikovani su odbojnici, dok se straga naziv modela ovdje prvi put pojavljuje u reljefnom obliku, a iz imena je ispao nastavak X. Prednja svjetla su potpuno LED, čak i na ulaznim modelima, dok su svjetla Intellilux Led Pixell najnoviji uradak za pretvaranje noći u dan, čiji samo LED Pixell modul za kratka i duga svjetla ima 84 segmenta za svako svjetlo. Daju optimalnu vidljivost, bez zasljepljivanja vozača koji voze ususret.

Možda ste propustili...

POPULARAN GRADSKI AUTOMOBIL

Povoljnije do Toyote Axgo X

CX-80 UDOBNOST, PRAKTIČNOST I SVESTRANOST

Nova perjanica Mazde sa 7 udobnih sjedala

ODLIČAN POTEZ ORGANIZATORA VRHUNSKE UTRKE

Hrvatski rally veterani na WRC-u