Autoglas
DACIA DUSTER

Moderniziran i obogaćen kreće u utrku za kupcima u Europi
Objavljeno 29. lipnja, 2021.
Meta su kupci koji traže udoban i privlačan SUV te robustan i okretan terenac

Otkako je 2010. godine predstavljen i ponuđen po cijeni gradskog automobila, Dacia Duster ne prestaje biti jedan od ključnih igrača u segmentu SUV-ova. S ukupno više od 1,9 milijuna prodanih primjeraka, Duster od 2019. zauzima prvo mjesto u prodaji privatnim kupcima na europskom tržištu SUV-ova. Obnovljeni model krasit će novi Daciin vizualni identitet.



Prednja i stražnja svjetla (ECOLED) s tehnologijom bez isključivanja utjelovljuju Daciin svjetlosni potpis. Duster je prvi Daciin model koji će biti opremljen LED pokazivačima smjera. Riječ je o tehnologiji koju imaju i prednja kratka svjetla (uz serijski dostupnu automatsku aktivaciju dugih svjetala) i svjetla registracija. Još udobniji putnički prostor može se pohvaliti novim presvlakama, novim naslonima za glavu, a glavna novost u vozilu povišena je središnja konzola sa širokim i uvlačivim naslonom za ruku (do 70 mm). Na njoj su smješteni 1,1-litreni pretinac koji se može zatvoriti i dvije USB utičnice za putnike straga.

Modeli s prednjim pogonom serijski su opremljeni ekološkim gumama koje pomažu smanjiti emisiju CO2, a otpor kotrljanja niži je 10 %. Gume koje se ugrađuju u inačicu s pogonom na sve kotače ispunjavaju službene zahtjeve guma s oznakom 3PMSF. Riječ je o gumama koje vrhunski prianjaju, što znači da više neće biti potrebne posebne zimske gume. Također, model 4x4 opremljen je sustavom 4×4 Monitor. Budući da je kombiniran s multimedijskim sustavom Media Display ili Media Nav, sve važne informacije sustava prikazuju se izravno na središnjem zaslonu u vozilu. To su mjerač bočnog nagiba, kut uzbrdice, kompas i visinomjer.

Nakon terenske vožnje planinskim predjelima, sustav 4×4 Monitor prikazuje sažetak vašeg putovanja. Ponuda motora potpuno je obnovljena, a svi oni ispunjuju zahtjeve norme Euro 6D Full i sa šest su stupnjeva prijenosa. Uvod u ponudu benzinskih motora sad čini TCe 90 s pogonom na prednje kotače, a takav je pogon kod motora TCe 130. Još snažniji je TCe 150, s prednjim pogonom i 6-stupanjskim automatskim mjenjačem EDC. Uz TCe 150 može se dobiti pogon na sve kotače, no u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.

Milan Bugarić
SPREMNIK PLINA BIT ĆE POVEĆAN
U ponudi će biti i dvogorivni motor (benzinsko-plinski) ECO-G 100. Za one tvrdokorne i dalje je u ponudi dizelski motor dCi 115, s pogonom na prednje ili sve kotače. Korisni obujam spremnika ukapljenog naftnog plina povećan je za 16,2 l (na 50 l), u usporedbi s prethodnim Dusterom s plinskim pogonom, što je rezultiralo povećanjem dosega za više od 250 km.

Najčitanije iz rubrike