Autoglas
RENAULT ŽELI UŠTEDJETI 500 MILIJUNA EURA

Legendarni Renault 5 bit će elektromobil
Objavljeno 19. siječnja, 2021.
Planira se smanjenje troškova i fokus na manji broj profitabilnih modela kao dio nove poslovne strategije

U svom prvom opsežnom preslagivanju poslovanja, od preuzimanja vodeće pozicije u Renaultu prošlog srpnja, Luca de Meo izložio je planove za pojednostavljenje proizvodnje i smanjenje potrošnje u područjima poput istraživanja. Francuski proizvođač automobila također će smanjiti proizvodni kapacitet na oko 3,1 milijun vozila u 2025. s četiri milijuna u 2019.

De Meo je povećao Renaultov cilj uštede troškova za 500 milijuna eura na 2,5 milijarde eura do 2023. godine i postavio ciljeve kako bi postupno povećavao operativne marže, dostižući pet posto do 2023. godine. Planira i smanjiti kapitalnu potrošnju i troškove istraživanja s 10 posto na osam posto prihoda do 2025. Vrijeme razvoja novih vozila smanjit će se za godinu dana, na manje od tri godine.

Alpine
Tvrtka cilja operativnu maržu veću od tri posto do 2023. i najmanje pet posto do sredine desetljeća. To se uspoređuje s povratom od 4,8 posto u 2019. godini, prije nego što je proizvođač automobila zabilježio rekordne gubitke usred krize zbog koronavirusa. Među mjerama ovog strateškog plana su smanjivanje platformi sa šest na tri, 24 nova automobila do 2025. godine, modeli Dacie i Lade bit će rađeni na jednoj platformi umjesto na sada četiri; broj modela smanjit će se s 18 na 11.

Osim toga, Alpine Cars, Renault Sport Cars (RSC) i Renault Sport Racing (RSR) udružili su snage pod kapom marke Alpine u namjeri da do 2025. postane profitabilna. De Meo preokreće ambiciozne planove bivšeg Renaultova šefa Carlosa Ghosna, koji su se temeljili na globalnom širenju. "Postali smo veći, ali ne i bolji", rekao je de Meo tijekom internetske prezentacije dodavši kako je sada zadatak usmjeravati poslovanje s tržišnog udjela na maržu. De Meo se suočava s teškim zadatkom racionalizacije napuhane strukture troškova i viška proizvodnih kapaciteta dok istovremeno pacificira francusku državu, najvećeg dioničara Renaulta.

Dodao je kako se planira usredotočiti na električne automobile, posebno u pogledu širenja ponude i novih modela. Ovom prigodom predstavljen je koncept Renault 5, dio planova marke za lansiranje 14 osnovnih modela, uključujući sedam potpuno električnih automobila do 2025. godine. Koncept prikazuje električni gradski automobil i koristi dizajnerske smjernice uspješnog Renaulta 5 koji se proizvodio od 70-ih do devedesetih.

Mobilize
Od 24 modela koja Renault planira lansirati do sredine desetljeća polovina će biti u segmentima većih vozila (koja su unosnija), a njih najmanje 10 potpuno električna. Najavio je novu poslovnu jedinicu pod nazivom Mobilize usredotočenu na kupce koji žele imati pristup održivijim i dijeljenim oblicima mobilnosti. Mobilize će pružati niz inovativnih usluga u području mobilnosti, opskrbe energijom i podatkovnih usluga, te u suradnji s raznim partnerima maksimalno iskoristiti automobile za jednostavniji, održiviji i pristupačniji prijevoz ljudi i robe uz istovremeno smanjenje nepovoljnog utjecaja na okoliš. Cilj mu je do 2030. godine ostvariti najmanje 20 posto ukupnih prihoda Renaulta.

Mato Pavličević
DRŽAVNI ZAJAM
Zamjenica izvršnog direktora Renaulta Clotilde Delbos rekla je da je proizvođač automobila u prosincu povukao dodatnih milijardu od svojih pet milijardi eura zajamčenog državnog zajma odobrenog zbog koronakrize. Renault je do sada iskoristio četiri milijarde eura zajma, rekla je Delbos, koja je ujedno i Renaultov financijski direktor, dodavši kako tvrtka smatra da je pametno koristiti sredstva koja su joj na raspolaganju. Zbog krize Renaultova globalna prodaja pala je prošle godine za 21 posto, na 2,95 milijuna vozila.
24

nova Renaultova automobila stižu do 2025. godine
3,1

milijun vozila bit će proizvodni kapacitet za 4 godine
Alpine Cars, Renault Sport Cars i Renault Sport Racing udružili su snage pod kapom marke Alpine