Zdravlje
OBILAN DORUČAK

Sprječava debljanje i povišen šećer
Objavljeno 4. siječnja, 2021.
Obilan doručak, umjesto obilne večere, može spriječiti debljanje i povišen šećer u krvi, rezultati su nedavnog istraživanja. Studija je provedena na 16 muškaraca koji su konzumirali niskokalorični doručak i visokokaloričnu večeru, a u drugoj fazi ispitivanja napravili su obrnuto. Rezultati pokazuju da obrok koji se jede za doručak, bez obzira na količinu kalorija koju sadrži, stvara dvostruko veću termogenezu izazvanu hranom od istog obroka koji se konzumira za večeru. Osim dva i pol puta brže potrošnje kalorija kod ljudi koji konzumiraju visokokalorične doručke i niskokalorične večere, povišene koncentracije šećera u krvi i inzulina izazvane hranom bile su smanjene nakon doručka u usporedbi s večerom.

Rezultati su otkrili i vezu između konzumacije niskokaloričnog doručka i povećanog apetita kasnije tokom dana, a naročito želje za slatkišima. Ako preskačete doručak, veća je vjerojatnost da ćete posegnuti za slatkišima i masnim grickalicama već sredinom jutra, ili da će obroci u toku dana biti neumjereni.

Doručkom se, pojašnjavaju nutricionisti, izbjegava prejedanje tijekom dana, s više manjih i redovnih obroka dnevno ubrzava se metabolizam i na taj način sprječava se debljanje. Jer, kada ne doručkujete, organizam čuva energiju i hranjive tvari, odnosno pravi rezerve umjesto da sagorijeva kalorije i usporava metabolizam. To znači da vam, ako ste na dijeti, preskakanje obroka, posebice doručka, neće pomoći.

Malo pšeničnih klica uz doručak učinit će mnogo za zdravlje. Samo dvije žlice daju oko 15 posto preporučenog dnevnog unosa vitamina E i 10 posto folne kiseline. J.Kn.
Ako preskačete doručak, veća je vjerojatnost da ćete posegnuti za slatkišima i masnim grickalicama
Možda ste propustili...

UNATOČ EPIDEMIOLOŠKOJ SITUACIJI

Važno je ostati aktivan

SJEDILAČKI NAČIN ŽIVOTA

Lakše se debljamo

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

OSJEČKO-BARANJSKA ŽUPANIJA POKRETAČ I KOORDINATOR SPORTA I REKREACIJE

Rekreacija na otvorenom je procvjetala

2

STUDIJA PREVIŠE VJEŽBANJA NIJE ŠTETNO

Svaki je korak važan za poboljšanje zdravlja srca

3

KORONAVIRUS

Imunitet traje najmanjea pet mjeseci