Osijek
INVENTURA RADOVA NA NEKOLIKO LOKACIJA U GRADU

Pod vedrim nebom gradska gradilišta na svakom koraku
Objavljeno 6. kolovoza, 2020.
Najopsežniji radovi izvode se na nastavku Kanižlićeve ulice, odnosno pristupnoj cesti prema budućem nogometnom stadionu

Uobičajeni ritam gradskog ljeta je takav da dok se jedni rashlađuju na dravskim kupalištima, drugi - rade. Cijeli je niz investicijskih radova pod vedrim nebom u našem gradu. Minireportažom pokušali smo obuhvatiti dio njih.

Najzanimljiviji, a zbog situacije koja je poprimila i političke konotacije i najintrigantniji su radovi na gradnji nastavka Kanižlićeve ulice, sjeverno od Strossmayerove prema Pampasu. Cesta je to koja će voditi do novog nogometnog stadiona (i nogometnog kampa), teniskog centra i zgrade buduće Prve gimnazije.

Tvrtka Eurokamen, od strane Grada Osijeka kao investitora, uvedena je u radove u svibnju - u ovoj je prvoj fazi obuhvaćena kompletna cesta na budućem nasipu u duljini od oko 200 metara do novoprojektiranog kružnog toka, sam kružni tok te cesta koja iz kružnog toka ide zapadno dodatnih 300-tinjak metara, između budućeg nogometnog kampa i buduće I. gimnazije. Radovi uključuju potrebne nasipe, pješačku i biciklističku stazu do kružnog toka te drugu infrastrukturu, uključivo transportni cjevovod sirove vode koji se gradi radi izmještanja postojećeg cjevovoda. Sve se to planira završiti do kraja ove godine (ili ranije), prema dinamičkom planu. Za sada je "golim okom" moguće vidjeti kako se nasipanjem zemljanog materijala anulira višemetarska visinska razlika između Strossmayerove i budućeg nastavka Kanižlićeve.

Druga velika fronta koja se otvara je ona u Tvrđi - krenulo se u cjelokupnu obnovu njezine infrastrukture. Ako Tvrđa želi razvoj, otvaranje hotela i restorana, prvo se mora riješiti infrastruktura, prije svega kroz, povećanje kapaciteta odvodnje. Tu je i hidrantska mreža, pitka voda, elektroinstalacije jake i slabe struje..., zaključno uz površinsko popločenje i novu rasvjetu. U manje od dvije godine promijenit će se lice Tvrđe. Posao je krenuo od cestovnog mosta prema zapadu, a uvijek će se raditi tek nekoliko ulica istovremeno. Vrijednost ovih radova je 127 milijuna kuna.

Intenzivno se radi i na biciklističkoj stazi, koja se vidljivo proširuje, koja spaja Osijek s Biljem. Trenutačno Grad Osijek radi na dionici od nekih petstotinjak metara od ukupnih 1,6 kilometara, od Vrata Baranje do nekadašnje benzinske crpke, odnosno administrativne granice s Općinom Bilje.

U Retfali se već duže vremena radi na rekonstrukciji i gradnji vodovodne i kanalizacijske mreže, u tijeku su radovi na dionici u tzv. maloj Psunjskoj i ispred OŠ Ivana Filipović, te da na drugom kraju, na izlazu iz Psunjske prema Kolodvorskoj ulici.

U središtu grada, u Pejačevićevoj, nakon što je postavljena nova telekomunikacijska mreža popločnjacima se uređuje nogostup...

Dario Kuštro
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike