Osijek
VELIKE ŠTETE U ZRAČNOJ LUCI OSIJEK

70 % manje letova i 96 % manje putnika nego lani
Objavljeno 14. srpnja, 2020.
Zbog epidemije koronavirusa Zračna luka Osijek tek je krajem lipnja ostvarila brojku od tisuću putnika koji su kroz nju prošli

Nakon gotovo puna tri mjeseca bez letova na redovitim putničkim linijama, od 22. lipnja ponovno su uspostavljeni letovi iz Zračne luke Osijek. Riječ je o ukupno deset tjednih letova koje obavlja kompanija Trade Air, od kojih su dva za Pulu i dalje prema Splitu, dva za Rijeku i dalje prema Splitu i Dubrovniku te šest za Zagreb. Od prošlog se petka vratio i Croatia Airlines s direktnim tjednim letovima za Split, a od 9. srpnja i za Dubrovnik.

- Potvrdu letova za kolovoz dobili smo i od Eurowingsa, koji će svake nedjelje zrakoplovom Airbus 320, kapaciteta 174 sjedala, povezivati Osijek sa Stuttgartom. Dakle, tek s početkom kolovoza vraćamo se na onu razinu prometovanja koju smo trebali imati od 29. ožujka do sada, no zbog pandemije izazvane COVID-19 u razdoblju od 26. ožujka do 21. lipnja nije bilo letova na redovitim linijama - tvrdi direktor Zračne luke Osijek Davor Forgić.

Zbog svega što je u poslovanju osječke zračne luke i letovima prouzročila koronakriza početkom travnja, donesen je krizni plan poslovanja za ovu godinu i njime je definiran niz mjera i aktivnosti za očuvanje poslovanja društva.

- Budući da tri mjeseca nismo ostvarivali gotovo nikakve prihode od naših primarnih djelatnosti, a to su prihvat i otprema zrakoplova, putnika i prtljage, robe i pošte, a posljedično ni od sekundarnih - parkinga, ugostiteljstva, maloprodaje i putničke agencije, nužno je bilo uvesti radikalne mjere racionalizacije, kako bismo troškove i rashode sveli na minimum. Dokaz da smo u tome uspjeli jest gubitak od, vjerujemo, prihvatljivih 250.000 kuna, što znači da smo smanjenje prihoda u drugom tromjesečju gotovo u cijelosti pokrili smanjenjem troškova i rashoda. Sačuvali smo zdravlje naših zaposlenika, njihova radna mjesta i likvidnost - objašnjava Forgić, dodajući kako je proteklo razdoblje iskorišteno i za usavršavanje radnih procesa i procedura, osposobljavanje radnika i pregovaranje s aviokompanijama.

Avioindustrija je svakako jedna od najpogođenijih industrija koronakrizom, a stručnjaci predviđaju da bi do potpune normalizacije zračnog prometa moglo doći tek za tri do pet godina.

Nama je ona donijela i novu priliku za razvoj, smatra Forgić, jer će se prijevoznici okretati onim aerodromima na kojima će imati niže troškove za pružene usluge prihvata, otpreme i opsluživanja zrakoplova.

- Provodimo sve mjere zaštite zdravlja, kako naših zaposlenika tako i putnika, u skladu s preporukama Stožera civilne zaštite, HZJZ-a i COVID-19 Aviation Health Safety Protocol EASA-e, a upoznati smo i s mjerama svake od aviokompanija, tako da putnicima možemo pružiti sve potrebne informacije ako se već sami nisu informirali kod prijevoznika, na njihovim internetskim stranicama – zaključuje direktor.

Tomislav Prusina
SVAKODNEVNO RASTE POTRAŽNJA KARATA
Operativni su pokazatelji za proteklih šest mjeseci Zračne luke Osijek zbog razumljivih razloga znatno slabiji nego u istom razdoblju prošle godine. Broj je zrakoplovnih operacija manji u odnosu prema prošloj godini 70 posto, a broj putnika čak 96 posto. Zračna luka je tek krajem lipnja ostvarila brojku od tisuću putnika koji su kroz nju prošli.

Ohrabruje, međutim, podatak da potražnja za aviokartama u Putničkoj agenciji Zračne luke Osijek, koja se nalazi u pothodniku na Trgu Ante Starčevića, raste iz dana u dan.
Davor Forgić

direktor Zračne luke Osijek

Budući da tri mjeseca nismo ostvarivali gotovo nikakve prihode od naših primarnih djelatnosti, nužno je bilo uvesti radikalne mjere racionalizacije, kako bismo troškove i rashode sveli na minimum
Možda ste propustili...

DUBRAVKA BIUK. V.D. PREDSTOJNICE KLINIKE ZA OČNE BOLESTI KBC-A OSIJEK

Uložili smo puno truda kako bismo čekanje na operaciju mrene skratili na 180 dana

Najčitanije iz rubrike