Osijek
PANEL GASTRO ADUT NA KONTINENTU

Riječna riba može parirati morskoj - uvrstite je na menije!
Objavljeno 8. studenog, 2023.
Riječna je riba ukusna, u njoj nema mikroplastike, na nju nitko nije alargičan

Nastavak programa Osijek Gourmeta, također u ugodnom prostoru Projekta 9, donio je zanimljiv okrugli stol. Panelisti su raspravljali o temi "Riječna riba, gastro adut turizma kontinentalne Hrvatske".



Može li riječna riba parirati morskoj ribi i jelima od mesa? Što učiniti da to postane moguće? O toj su temi svoja razmišljanja ponudili Saša Breznik, predsjednik Uprave PP Orahovica d.d., Tomica Đukić, chef restorana Vinarija Josić i chef Hrvatske nogometne reprezentacije, Stevo Karapandža, ambasador ŠKMER-a za Kvarner i Istru i međunarodni kuharski sudac, Željka Klemenčić, članica žirija u kulinarskoj emisiji "Tri, dva, jedan - kuhaj" i Domagoj Sever, nagrađivani fotograf i travel blogger.

Panel je moderirala Željka Balja, vlasnica obrta Autentika za poslovno savjetovanje i komunikacije, osnivačica portala Family Welcome te gostujuća predavačica na Veleučilištu Edward Bernays. ​Uvodno, vrlo je brzo detektirana problematika koja u svijetu gastronomije prati riječnu ribu.

- Nije prepoznata ni od gostiju, ali je, rekla bih bez razloga, i chefovi izbjegavaju staviti na svoje menije. Riječna je riba u tragovima zastupljena u odnosu prema mesu - upozorila je Klemenečić. Karapandža i Đukić stoga se slažu kako je bitna edukacija o prednosti konzumacije jela od riječne ribe.

- Ona mora početi od najmlađih, od djece, jer ona su budući gosti - rekao je Karapandža, a Đukić dodaje kako ne mora "sav pritisak" biti na šaranu, jer i u rijekama i jezerima ima mnogo male ribe od koje se mogu složiti sjajna jela.

Breznik, pak, naglašava kako, za razliku od morske ribe u kojoj se kao posljedica industrijskog doba može naći ostataka mikroplastike, u riječnoj toga nema. Klemenčić je dometnula informaciju koja dolazi iz medicinskih izvora - postoji alergija na morsku, ali ne i na riječnu ribu!

Sever je pohvalio vizualnu internetsku prezentaciju menija većine lokalnih restorana, ali i naglasio kako je gostima i dalje najvažnija kvaliteta i da su porcije pripremljene prema njihovim potrebama.

Kao svojevrsni uvodničar u ovaj panel, Antonija Drmić iz Ministarstva turizma i sporta predstavila je najvažnije elementa Strategije razvoja održivog turizma do 2023. godine upravo u segmentu enogastronomskog turizma.

- Cilj je da se Hrvatsku definira kao turističku destinaciju bogate i različite gastronomske ponude, ali kroz podjednaku zastupljenost jadranske i konitinentalne Hrvatske - naglasila je Drmić.

Dario Kuštro
ĐUKIĆ: Sačuvati miris namirnice
U Slavoniji i Baranji još se jezera pune prirodnom vodom i riba koja obitava u takvim prostorima, kao i riječna, iznimne je kvalitete. I upravo zato kada kuham neka nova jela, ne želim izgubiti miris koji se treba osjetiti kroz tu svježu namirnicu. Malo smo se previše “japanizirali” - trošimo više soje dok nam baranjska mljevena paprika stoji neiskorištena.

KARAPANDŽA: Edukacija od vrtića
Oprostite na izrazu, ali u nas je još zastupljen “krkački mentalitet” koji kao takav ribu potiskuje s jelovnika. Generalni je problem što smo slabo educirani, to potječe još od vrtića. Ima li ondje na meniju riječne ribe? A to bi trebali biti počeci, da se klinci nauče na ribu i požele je jesti. Oni će onda svoje roditelje dovesti u vaše restorane!

BREZNIK: Zdrava riba u zdravoj vodi
I mi kroz ponudu naših proizvoda pokušavamo stvoriti naviku konzumacije riječne ribe koja je definitivno, po svim pokazateljima, i nutritivno bolja. Trudimo se uspješno uzgajati ribu u našim ribnjacima, koristimo čistu vodu kako bi riba što više bila u protočnoj vodi i na taj način bila što boljeg zdravlja. No tu se susrećemo s problemom koji nam čine kormorani.

KLEMENČIĆ: Odlučno protiv predrasuda
Ako se u svijetu gastronomije susrećem s predrasudom, to je ona o riječnoj ribi! Koliko sam samo puta čula “ne volim riječnu ribu”, “ne jedem riječnu ribu”, i to od chefova?! Ako radiš u regiji gdje je to jedna do ‘’najjačih’’ namirnica, onda moraš oko toga biti beskompromisan. Riječnu ribu moramo vrlo samouvjereno gurati svojim gostima sve dok ih ne odgojimo.

SEVER: Online prezentacija je važna
Prezentacija ponude restorana online kao markentiškog alata sve je važnija, u kuhinjama se o tome sve više vodi računa. I ja sam prije dolaska u Osijek “prosurfao” vaše restorane i mogu reći da sam se iznenadio koliko ima dobrih jela prezentiranih kroz dobre fotografije. Iako sam često gost ovih krajeva, doista sam bio ugodno iznenađen napretkom!

BALJA: Svi žele svježe proizvode
Danas sve više gostiju voli svježe proizvode - počevši od svježe cijeđenih proizvoda, juha do brzopoteznih obroka, što uključuje i ribu kao takvu. Dakle, brzi obrok, marinirano, filetirano, dimljeno ili neka salata uz ribu. To je ono što je proteinski jako, a, s druge strane, brzinski je pripremljeno u skladu s našim modernim stilom i oblikom življenja.

Možda ste propustili...

USPJEH ANE PIROŠ, UČENICE OŠ "VLADIMIR NAZOR" ČEPIN

Najbolja u RH iz biologije i kemije

ZAJEDNICA MOLITVA I RIJEČ - PODRUČNA ZAJEDNICA OSIJEK

Trodnevni seminar nove evangelizacije

U ORGANIZACIJI SVEUČILIŠTA JOSIPA JURJA STROSSMAYERA I UDRUGE MUZZA

U petak i subotu prvi “Open mind”, vikend znanosti za djecu i mladež