Osijek
ŽELJKA KLEMENČIĆ NOVINARKA, UREDNICA I ČLANICA ŽIRIJA U KULINARSKOJ EMISIJI “TRI, DVA, JEDAN – KUHAJ”

Trebamo ljude koji razumiju tradiciju, ali i održivost i suvremene trendove
Objavljeno 4. studenog, 2023.

Željka Klemenčić, novinarka, urednica i članica žirija u kulinarskoj emisiji “Tri, dva, jedan – kuhaj”, jedna je od najvećih hrvatskih gastrogurua.

1. Koliko su za promociju restorana važne nagrade, sudjelovanje u natjecanjima i suradnja s uglednim gastrovodičima u kontekstu promocije restorana, te kako ovi elementi pridonose ugledu i privlačnosti restorana?

Za turiste takve stvari mogu biti jako važne jer prema takvim informacijama lakše donose odluke koji restoran posjetiti. Ali za domaćeg “stalnog” gosta ključna je autentičnost i osjećaj dobre vrijednosti za novac. Restorani trebaju graditi svoj gastronomski identitet, nuditi najbolje od lokacije, najbolje od sezone, s punim samopouzdanjem u podneblje gdje se nalaze.

2. U kojoj mjeri po vama kontinentalni restorani prate suvremene gastronomske trendove, uključujući inovacije u jelovnicima, kulinarske tehnike i prezentaciju jela, te kako održavaju ravnotežu između tradicionalnih vrijednosti i suvremenih zahtjeva gostiju?

Teško je generalizirati, jer postoji bezbroj različitih kontinentalnih restorana. Oni najbolji ipak uvijek bar donekle prate trendove, ali ne na štetu vlastitog identiteta. Trebaju postojati mjesta svih kategorija - i jednostavne gostionice i čarde koje nude čistu tradiciju i suvremeni bistroi i vrhunski restorani koji uvijek kreću iz tradicije, ali nude svoj autorski i suvremeni pogled na lokalnu namirnicu. Tek tada destinacija postaje doista zanimljiva većem broju gostiju.

3. Kolika je važnost promocije tradicionalnih proizvoda u kontekstu razvoja turističke ponude, posebno uzimajući u obzir potencijalna iskustva povezana s lokalnom kulturom i gastronomijom?

Promocija tradicionalnih proizvoda jako je važna jer ona čini bazu kulturnog i gastronomskog identiteta. Ali nije dovoljno na tome stati. Treba obrazovati mlađe generacije da poznaju i poštuju svoju tradiciju i lokalnu namirnicu, ali i da imaju dovoljno znanja inovirati i dati svoj originalni pogled na tu temu. Treba povezati lokalne proizvođače i omogućiti kuharima da imaju vrhunsku lokalnu namirnicu. Plus, dati vjetar u leđa onima koji se trude inovirati i pomicati granice razmišljajući šire od čiste dobiti. Trebamo ljude koji razumiju tradiciju, ali i održivost i suvremene trendove.

TZ Osijek - PROMO

Možda ste propustili...