Osijek
OSIJEK GOURMET: STEVO KARAPANDŽA IKONA HRVATSKE GASTROSCENE

Naučimo mlade naraštaje
da jedu zdravo i raznovrsno
Objavljeno 4. studenog, 2023.

Stevo Karapandža ikona je hrvatske gastroscene, ambasador ŠKMER-a za Kvarner i Istru, međunarodni kuharski sudac, promotor i edukator.

1. Kako je riječna riba integrirana u ponudu kontinentalnih restorana i kakav je njezin udio u njihovim jelovnicima?

Postoje odlični, tradicionalni riblji restorani s raznovrsnom ponudom, a kolika je zastupljenost riječne ribe u ostalima?! Vjerojatno skučena što zbog ukupne ponude jela na jelovnicima, ali i ekonomskog aspekta, tj. isplativosti i osoblja koje zna pripremati i jela od mesa i ribe. Prema statistikama od samo dva kilograma riječne ribe po stanovniku daleko smo od europskog prosjeka.

2. Koje su slatkovodne vrste ribe istaknute i cijenjene u svijetu “fine dining” gastronomije te koji su razlozi za njihovu posebnu popularnost?

Prvo mjesto svakako pripada lososu, toj čudesnoj ribi prekrasne boje i teksture mesa, koja se može zvati i morskom i riječnom. Može se konzumirati i sirov, kao tartar, mariniran “graved”, poširan, na žaru, dimljen, sa salatama, tjesteninom… Prednost se daje divljem kraljevskom, skupljem lososu, a to se tada mora i navesti u jelovniku, a uzgojenog možete dobiti cijele godine.

Slijedi smuđ, izvrsna riba čije je meso blagog i nježnog okusa, a nekada se mogao naći samo u velikim jezerima Njemačke i istočne Europe. Uzgoj je težak i ribolov se provodi u prirodnim staništima. Grgeč je omiljena riječna riba u Švicarskoj, a najčešće se priprema u pivskom tijestu.

Popularnosti jela od spomenutih riba pridonijela je, uz način života i standard, popularnost kuharske profesije, chefova i njihovih TV kulinarskih emisija te svakako društvene mreže, Instagram.

3. Kakvi su trenutačni napori i inicijative u popularizaciji konzumacije riječne ribe te kako se po vama može unaprijediti i potaknuti šira svijest o njezinoj važnosti, ali i raznovrsnim gastronomskim mogućnostima?

Konzumacija riječne ribe prije svega ovisi o stečenim navikama pojedinaca, edukaciji od vrtićkih dana o važnosti prehrane za zdravlje, o nutritivnim vrijednostima ove niskokalorične namirnice bogate proteinima i omega 3 masnim kiselinama. Konzumaciji pridonose i promotivna kuhanja, privlačnost jela mlađim naraštajima poput fišburgera, čipsa od ribljih filea, paniranih odrezaka za one koji možda imaju strah od kostiju. Ne smijemo zaboraviti utjecaj cijene kao važnog elementa često navedenog u anketama o konzumaciji riba. Naučimo mlade naraštaje da jedu zdravo i raznovrsno i da će živjeti bolje.

TZ Osijek - PROMO
Možda ste propustili...

PAZARENJE U CAMPUS CAFFEU 1. LIPNJA

Prijave primaju do subote, 18. svibnja