Gastro
ZIMI SU NAM OSOBITO POTREBNE KVALITETNE HRANJIVE TVARI

Dragocjeni sastojci iz namirnica
Objavljeno 22. studenog, 2021.

Zimi obično unesemo više kalorija jer naš unutrašnji sat traži jaču hranu s više masti i ugljikohidrata. Uz manje kretanja i tjelesne aktivnosti to može dovesti do povećanja tjelesne mase. Tijekom hladnijih razdoblja važno je ne preskakati doručak. Izbjegavajte prejedanje kasno navečer i odlazak na spavanje punog želuca. Za vrijeme hladnih zimskih dana jedan dio energije koju stvara metabolizam troši se za regulaciju tjelesne temperature i zagrijavanje organizma. Našem su tijelu i zimi potrebne kvalitetne hranjive tvari, s obzirom na to da se radi o sezoni prehlade i gripe. Unos hrane u ovom razdoblju veći je u odnosu prema ostalima sezonama i zbog blagdanske trpeze. Najbolji način da se postigne izbalansiranost obroka koji u zimskom razdoblju neće narušiti zdravlje je raznovrsnost u prehrani. Na jelovniku svakako trebaju biti jesenski plodovi, različito korjenasto povrće, kupus, kiseli kupus i sve povrće koje se priprema u juhama i varivima. Mahunarke i žitarice čine važan dio zimske prehrane i nužan izvor bjelančevina. Uz razno povrće na jelovniku neka se nađu i proizvodi od cjelovitog zrna žitarica, integralna tjestenina i integralna riža. Ne zaboraviti na unos fermentiranih mliječnih proizvoda, poput jogurta, kefira i kiselog mlijeka. U sezoni je citrusno voće koje obiluje vitaminom C. Kisela repa i kupus tradicionalna su hrana u zimskom razdoblju. Ne samo što imaju niske energetske vrijednosti, bogate su vitaminima, mineralima, vlaknima, već jačaju imunosni sustav. Valja ih konzumirati što više, ali najbolje bez zagrijavanja i dugog kuhanja. Zato ih pokušajte jesti i na salatu, začinjene po želji. Smanjite gubitak dragocjenih sastojaka u povrću prilikom kuhanja tako da ga stavite u vruću vodu umjesto u hladnu. Zimski začini poput cimeta, klinčića, đumbira djeluju antioksidativno, protuupalno i antibakterijski. Cimet dodajte u kolače, čaj ili štrudle. Klinčić izvrsno pristaje uz kuhano vino i razna jela. U guste povrtne juhe i rižu možete dodati kurkumu, a đumbir u čaj, napitke, variva rižota, prženo povrće i slično. Valja se prisjetiti i obične palente koja, prelivena jogurtom, kiselim mlijekom ili maslacem dobro djeluje na probavu. Svakako nemojte zaboraviti na češnjak jer je dokazano da odlično djeluje na imunitet, snažan je antioksidans, sadrži izuzetno mnogo aktivnih tvari. Bogat je eteričnim uljima, vitaminima (A, B1, B2 i C), mineralima (kalijem, željezom, jodom, kalcijem, selenom i fosforom), i ima antivirusno, antibakterijsko i antifungalno djelovanje. J.Kn.

Topli napitak
Za hladnijeg vremena mnogi rado posežu i za šalicom čaja. Dobrobiti ovog napitka zbog snažnog antioksidativnog djelovanja njegovih bioaktivnih komponenti dobro su poznate. Potiču proces stvaranja topline, što je nužno pri niskim zimskim temperaturama. Konzumiranje nekoliko šalica čaja svakako će imati pozitivan učinak na cjelokupno zdravlje.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

JELOVNIK PRILAGODITI GODIŠNJIM DOBIMA

Najbolja su jela žlicom

2

ZIMI SU NAM OSOBITO POTREBNE KVALITETNE HRANJIVE TVARI

Dragocjeni sastojci iz namirnica

3

FINALISTI ZA PRESTIŽNU NAGRADU

Vrlo ukusni i zdravi veganski ćevapčići