26.08.2024 Zagreb. Sustav CEZIH, Centralni zdravstveni informacijski sustav Republike Hrvatske, koji omogućuje izdavanje eRecepata i eUputnica, ponovno je nedostupan zbog tehničkih problema. z Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO) porucuju da intenzivno rade na rjesavanju poteskoca kako bi sto prije ponovno omogućili rad sustava. Photo: Zeljko Lukunic/PIXSELL
PIXSELL/ŽELJKO LUKUNIĆ
6.10.2024., 15:52
UZNEMIRAVANJE JAVNOSTI

HZZO demantirao tvrdnje o greškama u radu CEZIH-a

Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) demantirao je u nedjelju priopćenje Koordinacije hrvatske obiteljske medicine kojim su upozorili na potencijalno opasne probleme u radu CEZIH-a, istaknuvši kako je riječ o uznemiravanju javnosti te KoHOM pozvao na komunikaciju.

"U jučerašnjem priopćenju KoHOM-a, iznesene su neistine kojima se dovodi u zabludu i uznemiruje javnost. Navod kako u Centralnom zdravstvenom informacijskom sustavu (CEZIH) dolazi do zamjene osobnih podataka pacijenata je netočan i ne postoji niti jedna prijava koja bi to potkrijepila", priopćili su iz HZZO-a.

Dapače, dodali su, jedan se liječnik nedavno obratio stručnim službama HZZO-a jer je smatrao da je u slučaju njegovog pacijenta došlo do zamjene osobnih podataka, no utvrđeno je da se radi o istoj osobi koja je u međuvremenu promijenila prezime, što je u podacima osiguranika ažurirano na temelju OIB sustava. 

Liječniku je odmah isto komunicirano, naveli su.

"Ističemo kako KoHOM prije slanja priopćenja medijima nije službeno kontaktirao HZZO, pa ih i ovim putem pozivamo da bilo kakve nedoumice i poteškoće izravno komuniciraju s nama, za što im uvijek stojimo na raspolaganju", poručili su iz HZZO-a.

Također su skrenuli pozornost na to da izabrani liječnici primarne zdravstvene zaštite imaju pristup podacima o pacijentima u svojim aplikacijama za pojedinu djelatnost. 

Svi pružatelji zdravstvene zaštite uključeni u proces liječenja i osiguravanja zdravstvene skrbi o pacijentu upisuju podatke o zdravstvenim postupcima u medicinskoj dokumentaciji te su odgovorni za njegovu potpunost i vjerodostojnost. 

"Razmjena elektroničkih zdravstvenih zapisa između ordinacija odvija se putem HZZO portala koji nije dio sustava CEZIH. Napominjemo kako HZZO portal služi za razmjenu datoteka između ordinacija i HZZO-a, a gdje se među ostalim može provjeriti i datoteka o neprijepornim pacijentima", naveli su iz HZZO-a.

Pri tome su pojasnili kako ugovorni partneri u primarnoj zdravstvenoj zaštiti sami odabiru tvrtke za održavanje svojih IT sustava, koje nisu ugovorni partneri HZZO-a, niti imaju veze s CEZIH-om, pa ponekad može doći do problema u radu za koje HZZO nije nadležan.

"Svaki konkretan problem koji se tiče osobnih podataka pacijenta, a koji je prijavljen HZZO-ovoj službi za korisničku podršku, bilo od strane naših ugovornih partnera, bilo od strane pacijenta, odmah se analizira te korigira ako je to potrebno ili se daje pojašnjenje o stanju podataka ako je riječ o podacima preuzetim iz suradnih ustanova, vlasnika podataka - MUP, Matični uredi Ministarstva uprave, Porezna uprava", poručili su.