Raste broj građana koji vino kupuju kod vinara
Domaća vina neprijeporna su po svojoj popularnosti, četiri od pet ispitanika koji piju vino kaže da više voli domaća vina
I dok najveći broj konzumenata vino kupuje u trgovini, točnije njih 71 %, to je čak 10 % manje nego prije četiri godine, a za isto toliko porastao je broj onih koji svoje vino kupuju izravno kod vinara – dok ih je u 2020. bilo 12% u ovoj je godini to naraslo na 22%
Podatci su to koje je objavio portal JaTrgovac koji je ove podatke doznao iz anketnog upitnika te su ih, kako navode, usporedili s istraživanjem koje su o ovoj temi proveli i tijekom 2020. godine.
Što se promijenilo u ove četiri godine?
- Pa ne puno toga. Tako imamo ukupno 83 % građana koji piju vino, a prije četiri godine bilo ih je 2 % više. Svaki peti građanin Hrvatske pije vino bar jednom tjedno – takvih naime imamo 20 %, što je 1 % manje nego u prethodnom istraživanju, a za 2 % porastao je broj onih koji vino piju bar jednom mjesečno, pa ih sada imamo 22 %. Da vino piju samo u posebnim prilikama kaže 19 % ispitanih građana ili 2 % manje, a 2 % je više onih koji kažu da vino piju rijetko – njih imamo 17%.
Kada je riječ o vrsti vina koju najčešće piju, preferencije su dosta jednako podijeljene. Tako je bijelo vino prvi izbor za 46 % konzumenata vina, što je 2 % više nego 2020., a crno vino ima 42 % poklonika, ili 6 % manje. Dio konzumenata crnog vina prebacio se na rose, pa ovo vino sada preferira ukupno 11 % ili 4 % više konzumenata, navode podatke iz istraživanja s portala JaTrgovac.
Prema istraživanju domaća su vina neprijeporna po svojoj popularnosti jer četiri od pet ispitanika koji piju vino kaže da više vole domaća vina. Njih je, naime, 80 %, i to je 2 % više nego prije četiri godine, a istodobno je broj ispitanika koji više vole strana vina smanjen s prijašnjih 8 % na sadašnjih 7 %. Da ne zna odgovor na ovo pitanje navodi 13 % konzumenata, ili 2 % manje nego 2020. godine.
Dalmacija je i dalje najpopularnija vinska regija jer gotovo trećine (31 %) konzumenata vina navodi da najviše voli piti vina upravo iz ove regije. Ipak, riječ je o padu za 2 % u posljednje četiri godine. Slavonija je druga s blagim napretkom od 1 % i ukupno 22 % preferencijalnih glasova, a treća je Istra sa 16 %, ili 2 % više nego u prethodnom istraživanju. Slijede Zagorje i Baranja, koji imaju po 7 % te Moslavina s 2 % udjela. Da im nije važno iz koje regije dolazi vino koje piju navodi 11 % ispitanika koji piju vino, što je 1 % manje nego u 2020. godini. - Posljednje što smo upitali naše građane bilo je gdje najčešće kupuju vina. I dalje daleko najveći broj njih vino kupuje u trgovini, točnije njih 71 %, ali to je čak 10 % manje nego prije četiri godine. Za isto toliko porastao je broj onih koji svoje vino kupuju izravno od vinara – dok ih je u 2020. bilo 12 % u ovoj je godini to naraslo na 22 %. U oba istraživanja imali smo 7 % onih koji vino kupuju u vinotekama, zaključuju s portala JaTrgovac. n