Vino, kafić, ugostitelji
Ustupljena fotografija
29.7.2024., 08:12
SLAVONIJA ISPRED ISTRE

Raste broj građana koji vino kupuju kod vinara

Domaća vina neprijeporna su po svojoj popularnosti, četiri od pet ispitanika koji piju vino kaže da više voli domaća vina

I dok najveći broj konzumenata vino kupuje u trgovini, točnije njih 71 %, to je čak 10 % manje nego prije četiri godine, a za isto toliko porastao je broj onih koji svoje vino kupuju izravno kod vinara – dok ih je u 2020. bilo 12% u ovoj je godini to naraslo na 22%

Podatci su to koje je objavio portal JaTrgovac koji je ove podatke doznao iz anketnog upitnika te su ih, kako navode, usporedili s istraživanjem koje su o ovoj temi proveli i tijekom 2020. godine.

Što se promijenilo u ove četiri godine?

- Pa ne puno toga. Tako imamo ukupno 83 % građana koji piju vino, a prije četiri godine bilo ih je 2 % više. Svaki peti građanin Hrvatske pije vino bar jednom tjedno – takvih naime imamo 20 %, što je 1 % manje nego u prethodnom istraživanju, a za 2 % porastao je broj onih koji vino piju bar jednom mjesečno, pa ih sada imamo 22 %. Da vino piju samo u posebnim prilikama kaže 19 % ispitanih građana ili 2 % manje, a 2 % je više onih koji kažu da vino piju rijetko – njih imamo 17%.

Slučajan odabir kućanstva i ispitanika

Istraživanje su tijekom lipnja 2024. godine proveli JaTrgovac magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina. Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

Kada je riječ o vrsti vina koju najčešće piju, preferencije su dosta jednako podijeljene. Tako je bijelo vino prvi izbor za 46 % konzumenata vina, što je 2 % više nego 2020., a crno vino ima 42 % poklonika, ili 6 % manje. Dio konzumenata crnog vina prebacio se na rose, pa ovo vino sada preferira ukupno 11 % ili 4 % više konzumenata, navode podatke iz istraživanja s portala JaTrgovac.

Osijek, 18. 05. 2024., Perivoj Kralja Tomislava, vecer vina i umjetnosti, vino i umjetnost, totali, detaljiSNIMIO BRUNO JOBST
BRUNO JOBST

Prema istraživanju domaća su vina neprijeporna po svojoj popularnosti jer četiri od pet ispitanika koji piju vino kaže da više vole domaća vina. Njih je, naime, 80 %, i to je 2 % više nego prije četiri godine, a istodobno je broj ispitanika koji više vole strana vina smanjen s prijašnjih 8 % na sadašnjih 7 %. Da ne zna odgovor na ovo pitanje navodi 13 % konzumenata, ili 2 % manje nego 2020. godine.

Dalmacija je i dalje najpopularnija vinska regija jer gotovo trećine (31 %) konzumenata vina navodi da najviše voli piti vina upravo iz ove regije. Ipak, riječ je o padu za 2 % u posljednje četiri godine. Slavonija je druga s blagim napretkom od 1 % i ukupno 22 % preferencijalnih glasova, a treća je Istra sa 16 %, ili 2 % više nego u prethodnom istraživanju. Slijede Zagorje i Baranja, koji imaju po 7 % te Moslavina s 2 % udjela. Da im nije važno iz koje regije dolazi vino koje piju navodi 11 % ispitanika koji piju vino, što je 1 % manje nego u 2020. godini. - Posljednje što smo upitali naše građane bilo je gdje najčešće kupuju vina. I dalje daleko najveći broj njih vino kupuje u trgovini, točnije njih 71 %, ali to je čak 10 % manje nego prije četiri godine. Za isto toliko porastao je broj onih koji svoje vino kupuju izravno od vinara – dok ih je u 2020. bilo 12 % u ovoj je godini to naraslo na 22 %. U oba istraživanja imali smo 7 % onih koji vino kupuju u vinotekama, zaključuju s portala JaTrgovac. n