Novi odabir Kineza: Španjolska je favorit za novu BYD tvornicu u EU-u
Kineski proizvođač automobila BYD smatra Španjolsku favoritom u potrazi za lokacijom nove tvornice električnih vozila u Europi, rekla su dva upućena izvoza za Reuters. Španjolska je napredovala na čelo BYD-ove ljestvice kandidata zahvaljujući relativno niskim troškovima proizvodnje i zelenoj energetskoj mreži, rekao je jedan od izvora. Kineska kompanija već je objavila da traži lokaciju za treći pogon u kojem bi proizvodila vozila za europsko tržište, ali Španjolska se do sada nije spominjala među vodećim kandidatima.
BYD trenutno planira proizvoditi vozila namijenjena europskom tržištu u Mađarskoj i u Turskoj, a treći pogon donio bi mu prednost u nadmetanju s američkim Teslom. Kompanija namjerava u roku od tri godine sva električna vozila namijenjena europskom tržištu proizvoditi na Starom kontinentu i time izbjeći carine EU-a. Pogon u Mađarskoj još je u izgradnji, a izvori su za Reuters u srpnju rekli da je početak proizvodnje odgođen za sljedeću godinu. Tvornica u Turskoj trebala bi početi s radom u 2026.
Industrijska infrastruktura i jeftina električna energija čine Španjolsku idealnom lokacijom za širenje BYD‑ove europske proizvodnje, rekao je u rujnu za Reuters BYD‑ov direktor za Španjolsku i Portugal Alberto De Aza. Kompanija će objaviti odluku o novoj lokaciji u Europi do kraja godine i još razmatra i druge zemlje, upozorio je jedan od izvora, a mora pribaviti i dozvolu kineskih regulatora. Među kandidatima spominjale su se i druge zemlje, uključujući Njemačku, ali rasprava unutar kompanije iznjedrila je problem visokih troškova rada i energije. Španjolsko ministarstvo industrije i BYD odbili su za Reuters komentirati navode neimenovanih izvora.
Španjolska zauzima drugo mjesto na ljestvici vodećih europskih proizvođača automobila i u proteklim je godinama privukla ulaganja, između ostalih, njemačkog Volkswagena te kineskog Cheryja i CATL-a. Kompanije je privukao pet milijardi eura vrijedan plan koji je španjolska vlada najavila 2020. kako bi privukla ulaganja proizvođača električnih automobila i baterija.