










Trening nakon kojeg je vožnja motora sigurna
Trening sigurne vožnje organizirali su Policijski moto klub Osijek, Moto klub Bezbednost iz Beograda i osječka Auto škola Pilot
U Osijeku je tijekom vikenda održan Trening sigurne vožnje, kojem je nazočilo 20-ak iskusnih vozača motocikala, iza kojih je na stotine tisuća prijeđenih kilometara. Iako iskusni, znanja nikada dosta, a pravilno usvojeno znanje u neželjenim situacijama u prometu, može spasiti ljudski život. Trening je trajao dva dana, u subotu je bio teorijski, a u nedjelju, na prostoru Sportsko-poslovne zračne luke "Čepin", vožnja u praksi.
Trening sigurne vožnje za motocikliste organizirali su Policijski moto kluba Osijek, Moto kluba Bezbednost iz Beograda i osječka Auto škole Pilot, u čijim se prostorijama održao teorijski dio. Trening sigurne vožnje pohađali su zainteresirani motociklisti kako bi što sigurnije prometovali i sačuvali svoj i tuđe živote. Trening sigurne vožnje provodi Vitomir Golušin, licencirani trener sigurne vožnje iz Moto kluba Bezbednost (Beograd) koji je u Osijeku već održao dva takva treninga u protekle dvije godine, a ovakve treninge održava zainteresiranim motociklistima u cijeloj regiji. Cilj treninga je osvijestiti potrebu za sigurnijim ponašanjem i pažljivijim odnosom u prometu kroz prizmu motociklista, unaprijediti njihova stečena znanja i vještine.
- Na treningu sigurne vožnje rade se stvari koje ne možemo proći s kandidatima u auto školi, pogotovo ne na cesti jer su opasne. Ovdje, na platou zračne luke, stvarne situacije možemo u kontroliranim uvjetima isprobati do limita, i vidjeti koje su krajnje granice nas vozača ali i motocikla. Trening je vodio Vitomir Golušin, koji ima četiri licence za vođenje. Dolazi iz Moto kluba Bezbednost iz Beograda, i često dolazi u Hrvatsku kao predavač - kaže Predrag Kunić, instruktor vožnje u Auto školi Pilot i član Policijskog moto kluba. Kunić dodaje da je maksimalni broj polaznika treninga sigurne vožnje 24, jer se rade dva modula vježbi sa po 12 vozača.
Zanimljivo je bilo i nakon prvog sata praktičnog dijela, kada je većina vozača, a svi su iskusni, sjela na beton i rekla: "Pa mi nismo do sada znali voziti motocikle!"
- Ima puno vozača, koji dugo voze, koji misle da im ne treba dodatna edukacija, da je to što radimo klasična slalom-vožnja između čunjeva, no vježba je doista kompleksna, i dok svi ne završe zacrtane module, trening ne završava, ako treba, ponavlja se satima - kaže Kunić i naučeno se doista može iskoristiti u stvarnoj vožnji na cesti. "Evo, govorim iz vlastitog iskustva, vozeći se Jadranskom magistralom, ove sam godine izbjegao nekoliko opasnih situacija, jer sam pravilno odradio tehniku prolaska kroz zavoj u situacijama u kojima se mora odreagirati u sekundi. Tu ima i psihologije, i metodike, i tehnike vožnje, i sve to pomaže u stvarnoj situacji", poručio je Kunić.
- Cilj je ovog treninga jednostavan - sigurna vožnja i spašavanje ljudskih života. Odredit ćemo najmanje 20 vježbi, kojima polaznici usvajaju osnovne manipulativne vještine motora, sve ono što nisu mogli proći u autoškoli - kazuje nam instruktor Vitomir Golušin, koji je instruktor sigurne vožnje već 13 godina. Iz vlastitog iskustva spoznao je da većina polaznika na ovakve treninge dolazi iz radoznalosti, da vide što to mogu još naučiti u vožnji motociklom.
- To sam i ja radio godina, a i to je jako loš pristup. Za učenje uvijek ima, i treba imati mjesta, svaka škola je dobra. Najgora opcija je da se obrazujemo sami kroz svoje pogreške. Najbolje je kada vam stručnjak objasni kako se sjedi na motoru, kako se gleda, kako se spušta noga, manipulacije kvačilom, prebacivanje težišta motora, Ono što je najvažnije, svaka od ovih 20 vježbi ima primjenu u stvarnom životu na cesti. S ponavljanjem vježbi vozač stječe nužno iskustvo koje će mu poslije pomoći na cesti - rekao nam je ovaj zanimljivi instruktor sigurne vožnje.