Tvornica Mirafiori

Tvornica Mirafiori

Stellantis
7.1.2025., 07:42
MULTINACIONALNI DIV

Stellantisova proizvodnja u Italiji potonula za 37 posto, sindikati upozoravaju na mogući kolaps

Proizvodnja vozila multinacionalnog diva Stellantisa u Italiji potonula je prošle godine za 37 posto, odražavajući prije svega oštar pad proizvodnje automobila, pokazali su podaci sindikata. Grupa muku muči s viškom kapaciteta u Italiji i uvelike se oslanjala na vladinu financijsku pomoć u isplati naknada privremeno otpuštenim radnicima. U prosincu su predstavili plan povećanja proizvodnje, tek od 2026. godine, kroz lansiranje novih modela, uz najavljene dvije milijarde ulaganja u 2025.

U 2024. Stellantis je u Italiji proizveo 475.090 vozila, gotovo 37 posto manje nego u u 2023., upozorio je sindikat FIM-CISL. Proizvodnja automobila pala je za čak 46 posto, potonuvši na najnižu razinu od 1956. godine. Zamjetno je smanjena i proizvodnja gospodarskih vozila, za 17 posto. Proizvodnja u tvornici grupe Mirafiori u Torinu prošle je godine pala za 70 posto. Lošije rezultate bilježila je samo tvornica Maseratija u Modeni, gdje se proizvodnja smanjila za 79 posto.

Grupa u Italiji ima pet tvornica automobila i jednu tvornicu komercijalnih vozila. Iz FIM-CISL-a poručuju da namjeravaju sudjelovati u prosvjedu koji sindikat industriALL Europe namjerava održati u Bruxellesu 5. veljače. Ne postoji jasna strategija ni plan za europsku industriju, kompanije donose loše odluke, ulaganja posustaju i deindustrijalizacija u velikom dijelu Europe više nije prijetnja, već stvarnost, poručili su iz industriALL Europea u najavi prosvjeda.

EU je od 2008. do 2023. izgubio 2,3 milijuna radnih mjesta u industriji, a samo od 2019. izgubljeno ih je gotovo milijun, upozorili su. Pune razmjere krize prikrivaju ugovori na određeno i skraćeno radno vrijeme vrijeme, tvrde u sindikatu, procijenivši da je možda izgubljeno i čak 4,3 milijuna radnih mjesta. Članice ne mogu same riješiti taj problem, potrebna su rješenja na razini EU-a, poručuju, tražeći veća ulaganja i kreiranje europske industrijske politike. EU bi trebao 'pokriti' manjak u ulaganjima iz fonda EU-a za oporavak od pandemije i iz proračuna EU-a za razdoblje od 2019. do 2024. Bruxelles pak trenutno, "činom nepromišljene autosabotaže", zaoštrava proračunske propise i ograničava mogućnosti za ulaganja, upravo kada su nam najpotrebnija, upozoravaju. Prosvjed u Bruxellesu održat će se dva tjedna prije predstavljanja plana EU-a o čistoj industriji.