Nedostatak vozača za prijevoz kontejnera i automobila, u kombinaciji s velikim obujmom trgovine, doveli su do zastoja u jednom od najvećih automobilskih čvorišta na svijetu, njemačkoj luci Bremerhaven. Zastoj je uzrokovao da vozila koja su spremna za ulazak ili izlazak iz Europe sada čekaju u luci, a na popisu pogođenih su proizvođači (i kupci) automobila kao što su BMW, Stellantis, Renault, Tesla i Volvo, piše revija HAK.U prosjeku godišnje luka Bremerhaven premjesti 1,7 milijuna vozila, ali nedostatak vozača za teški teret, kao i vozača za istovar i utovar dolaznih i odlaznih vozila, doveo je do ozbiljnih kašnjenja. Osim toga, trenutno jednostavno nema dovoljno brodova za prijevoz vozila. Globalna flota je u padu za oko 13 brodova u usporedbi s 2019., što je rezultat prekomjernog rashoda u prvoj godini pandemije. Nažalost za proizvođače automobila i kupce koji čekaju nova vozila, ne očekuje se da će se ta situacija riješiti prije 2024., kada će se početi isporučivati novoizgrađena plovila.Nažalost za potrošače, nestašica bi mogla utjecati i na cijene vozila. S rastućom potražnjom za električnim vozilima iz Kine u Europi, pritisak na luke mogao bi samo rasti.
ILUSTRACIJA
21.10.2024., 11:01
Problem su zalihe

Stellantis ima velikih problema u prodaji auta

Automobilski div Stellantis u trećem tromjesečju isporučio je 20 posto manje automobila, istaknuvši da pokušava riješiti problem nagomilanih zaliha u SAD-u. Grupa je u razdoblju od srpnja do rujna kupcima diljem svijeta isporučila 1,15 milijuna vozila. U istom razdoblju prošle godine isporučili su ih 1,43 milijuna. Isporuke kupcima u Sjevernoj Americi smanjene su za 36 posto, uz dostavljenu 171 tisuću vozila, izvijestili su, istaknuvši da je isporuka više od 100.000 vozila otkazana zbog planiranog smanjenja proizvodnje prije lansiranja novih modela krajem godine. Isporuke kupcima u regiji "proširene Europe" smanjene su za 17 posto, ponajprije zbog odgode plasmana nekih modela, uključujući Citroen C3.

Priopćeno je kako je krajem rujna grupa znatno snizila procjenu marže operativne dobiti u ovoj godini i najavila da će potrošiti do deset milijardi eura na plan koji bi trebao oživiti poslovanje u SAD-u. "Problem se u osnovi svodi na prevelike zalihe", rekao je izvršni direktor Carlos Tavares. U prvim tjednima listopada udio lanjskih modela automobila marke Dodge činili su čak 19,3 posto Stellantisove ponude u zalihama ovlaštenih prodavača. Udio lanjskih modela Chryslera iznosio je 8,3 posto, a Jeepova 1,3 posto. Paralelno je udio novih Ramova, planiranih za 2025. godinu, već dosegnuo 36,6 posto, a ostalih marki od 11 do 14,5 posto.