Autoglas
HRVATSKE BROJKE

Najviše kilometara na cesti imaju automobili zelene boje
Objavljeno 4. lipnja, 2024.
Zanimljivo istraživanje proveo je carVertical, tvrtka za obradu podataka o autima
Iako monokromatske boje poput bijele, sive i crne dominiraju tržištem polovnih vozila, automobili ovih boja ne koriste se nužno za duga putovanja. Najnovije istraživanje carVerticala, tvrtke za obradu podataka o automobilima, provedeno u 15 europskih zemalja, uključujući Hrvatsku, otkrilo je poveznicu između boje automobila i njegove kilometraže.

Među svim vozilima provjerenim na carVerticalu u Hrvatskoj, zeleni automobili imali su najveću prosječnu kilometražu – 140.674 km, a slijede ih automobili crne (130.738 km) i sive boje (127.861 km). Često su zelene boje vrhunski ili luksuzni automobili koji su bolji za duža dnevna putovanja, posebno izvan grada. Automobili crne boje također zauzimaju znatan dio tržišta, a iako sama boja nije praktična, i dalje je cijenjena među različitim tipovima vozača. Siva je jedna od najpopularnijih boja koja se primjenjuje na bilo koji automobil, od modela segmenta A ili B do skupih luksuznih vozila. Mnogi ju također smatraju najpraktičnijom bojom koja se koristi u zemljama s različitim klimatskim uvjetima. "Najviše kilometara prođu automobili s dizelskim motorima. Međutim, naše je istraživanje također pokazalo da boja vozila utječe na to koliko se često ti automobili koriste", kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.

Crveni automobili imaju najmanju prosječnu kilometražu – 115.757 km. Plava (117.159 km) i srebrna (121.230 km) vozila također prijeđu manje kilometara.

Crvena je relativno rijetka boja među automobilima, a često su te boje vozila koja su više usmjerena na entuzijaste. Crvena je popularan izbor za kabriolete, roadstere i modele coupe, a takvi se automobili rijetko koriste toliko često kao karavani ili vozila SUV. Iako su plavi i srebrni automobili u drugim državama u kojima je provedeno istraživanje imali veću kilometražu, u Hrvatskoj je situacija baš suprotna. Stanje vozila i povijesni podatci trebali bi više utjecati na odluku kupca nego boja ili vizualna privlačnost.

Milan Bugarić
Bolje provjerite stanje automobila
Kupci rabljenih auta nisu toliko izbirljivi oko boje u usporedbi s ljudima koji kupuju nove aute u autokućama. Međutim, neki su kupci usredotočeni na boju vozila i manje pozornosti poklanjaju stanju auta. To nije najbolji pristup jer loše održavani auti mogu izgledati dobro izvana, ali posjedovanje i održavanje takvih vozila može biti skupo, objašnjava Buzelis.

Najčitanije iz rubrike