Objavljeno 21. studenog, 2023.
Kada pomislimo na Ferrari, odmah se sjetimo "rike" njegova motora, mirisa benzina i žarkocrvene boje. No vremena se mijenjaju, i nisu zaobišla ni talijanskog proizvođača iz Maranella. Poslovni podatci Ferrarija iz trećeg kvartala ove godine pokazuju kako je prodano više hibridnih modela negoli onih s motorom s unutarnjim izgaranjem. U brojkama to izgleda ovako, od 3188 modela 51,3 posto otpada na hibridne modele. To je još uvijek pola-pola, no od devet modela Ferrarija s motorima s unutarnjim izgaranjem četiri imaju hibridni pogon.
Što se tiče prednosti hibridnih Ferrarija, oni se očituju u ekologiji. Naime, hibridni model SF90 Stradale troši tek 6,1 litru benzina na 100 kilometara, što je za Ferrarijeve stare standarde nevjerojatna štedljivost. Za usporedbu, novi SUV Ferrari Purosangue sa 6,5-litrenim V12 motorom troši prosječno tri puta više, 18 litara benzina. Uglavnom, čak se i Ferrari svjesno odriče vlastite slavne prošlosti i čini se prema novim prodajnim rezultatima da kupci takvu odluku pozdravljaju. Ferrarijev je plan da do 2030. godine samo 20 posto modela u ponudi ima isključivo pogon s motorom na fosilna goriva. Cilj je da do kraja ovog desetljeća 40 posto modela Ferrarija ima hibridni pogon i 40 posto čisto električni pogon.
Jedino se ističe da Ferrari još uvijek nema potpuno električan model.
Milan Bugarić