Ekonomija
U PROTEKLE TRI I POL GODINE

Hrvatska bilježi uzlet franšizne industrije
Objavljeno 7. svibnja, 2024.
Hrvatska će na Dan Europe proglasiti i Franšizu godine 2023, koja će se natjecati na izboru za najbolju europsku franšizu
Franšizni sektor Hrvatske broji 248 franšiznih sustava na ukupno 4500 lokacija, zapošljavajući izravno 20.000 ljudi, a indirektno je taj broj i dvostruko veći. Hrvatska je doživjela u posljednje tri i pol godine veliki rast domaćeg franšiznog sektora, što je znak da se konačno franšizno tržište konsolidira.

Istaknula je to Ljiljana Kukec, predsjednica Hrvatske udruge za franšizno poslovanje FIP, članica Europske franšizne federacije i Svjetskog franšiznog vijeća i dodala kako taj model rasta postaje i vrlo interesantan i hrvatskim poduzetnicima. Godišnji rast franšiznog tržišta, dodala je, iznosi oko 20 posto.

Hrvatska će na Dan Europe proglasiti najbolje franšizne sustave i nacionalnog pobjednika, Franšizu godine 2023, koja će se natjecati i predstavljati Hrvatsku na izboru za najbolju europsku franšizu, The 2024 European FranchiseAward, u Bruxellesu, 10. listopada 2024.

Ovogodišnja, treća zaredom, svečanost dodjele nagrade održat će se 10. svibnja u hotelu International Zagreb, a uoči same dodjele svoja iskustva i znanja podijelit će s predstavnicima poslovne zajednice tri govornika. Jedan od njih je John P. Heyes iz SAD-a, koji u Hrvatsku dolazi sa 15-ak svojih studenata. Autor je nekoliko knjiga koje pokrivaju poslovanje, marketing, franšizu i čest govornik na međunarodnim franšiznim konferencijama te pomaže davateljima franšize, primateljima franšize i dobavljačima da postignu svoje ciljeve.

Nina Čavlina Zrinšćak i Ana Mikulec, odvjetnice iz Odvjetničkog društva Jelić, Čavlina Zrinšćak i Sardelić govorit će o iznimno važnom području poslovanja - Zaštiti brenda u franšiznom poslovanju.

“Franšizna industrija u Hrvatskoj doživjela je velik uzlet i počela se vrlo zdravo razvijati. Posebno veseli što je dodjela franšiznih nagrada ne samo dobro primljena među poslovnom i franšiznom zajednicom već se nagrada smatra prestižnom i s dobrim temeljima za međunarodni uspjeh, poput Muzeja iluzija, prošlogodišnje Franšize godine. Nagradama se potvrđuje kvalitetan iskorak u promicanju franšizne industrije u Hrvatskoj i na međunarodnom zahtjevnom tržištu. I sama svečanost dodjele okuplja cjelokupnu domaću franšiznu scenu, ali istodobno potiče i nove poduzetnike da se upuste u ovaj dinamičan i perspektivan način poslovanja", istaknuo je Darko Buković, pokretač i direktor Nagrade.

Dodaje kako su upravo zato prvi poslovni radio PoslovniFM, Brending Akademija i Hrvatska udruga za franšizno poslovanje FIPutemeljili prvu, jedinstvenu franšiznu nagradu na hrvatskom i regionalnom tržištu Franchise Brand Leader Award, s ciljem afirmacije najistaknutijih kompanija, institucija, pojedinaca koji kontinuiranim pozitivnim razvojem i inovativnim strategijama postavljaju više standarde i unapređuju franšizno tržište, te daju izvanredan doprinos u popularizaciji poslovnog potencijala i modela franšiznog djelovanja kreiranjem istodobno i konkurentnog tržišnog imidža Hrvatske i susjednih zemalja.

Zdenka Rupčić
Brojni partneri dodjele franšiznih nagrada
Uz hrvatske stručnjake o nagradama odlučuju i čelnici franšiznih organizacija Mađarske, Slovenije, Rumunjske, Srbije, Hrvatske, Sjeverne Makedonije i Ujedinjenih Arapskih Emirata. Partneri dodjele nagrada i cijelo događanje podržali su: Diners International Erste Card, Carwiz International, MBE Adriatic, Burza franšiza, Domino’s pizza Hrvatska,Dječji Escape Room, FastReview, Donum-pro, Franchise Development Croatia, Parlarum, BodyCreator, Hotel International, Art offun, Organizatori bez granica i Millenium promocija.

Možda ste propustili...

KASNI NOVAC I ZA EKOSHEME

HPK traži isplatu svih poljopotpora

DODATNI IZAZOVI U HRVATSKOJ I OKRUŽENJU

Bankama je u fokusu upravljanje troškovima

Najčitanije iz rubrike