Ekonomija
USPJEŠNA TVORNICA U VUKOVARU

Svaki bicikl i tricikl iz Hrvatske tvornice bicikala prilagođen je kupcu
Objavljeno 27. lipnja, 2022.
Antonija Kataj: Dobivanjem nepovratnih sredstava donirali smo djeci devet specijaliziranih tricikala

Kada je 2009. otvorila mali obiteljski servis bicikala, koji je pružao usluge u Vukovaru, Vinkovcima i Županji, Antonija Kataj nije mogla ni zamisliti koliko će njezina buduća tvrtka, Hrvatska tvornica bicikala. olakšati život djeci s poteškoćama u razvoju.



Ozbiljno istraživanje


Započevši priču o uspjehu, Antonija nam je rekla kako su građani dolazeći u servis bicikala s vremenom počeli tražiti dodatne usluge.

"Obiteljska nas je prijateljica pitala bismo li mogli napraviti bicikl koji bi njezino dijete s poteškoćama u razvoju moglo voziti. Pristali smo bez razmišljanja, istraživali, malo improvizirali i napravili ga njoj iz usluge. Kako se kreće među članovima udruga koje se skrbe o djeci i odraslima s poteškoćama u razvoju, pričala im je što smo proizveli i onda su se druge majke počele interesirati za tricikle. Dolazilo je sve više zahtjeva, morali smo cijeli proces adaptirati i poboljšati, nisu to mogli biti tricikli za jednostavnu kućnu uporabu. Krenuli smo u ozbiljno istraživanje kako bismo što efikasnije mogli napraviti proizvod koji odgovara svakom djetetu u skladu s njegovim specifičnim potrebama", navela je.

 

Glas o Hrvatskoj tvornici bicikala, osnovanoj 2020. godine, brzo se pronio cijelom zemljom, roditelji su se sve češće javljali, a Antonija kaže kako je sve dobilo dodatnu vrijednost, jer su se prilagođavali pojedinačnim željama kupaca. Potom su njihove usluge počeli tražiti i odrasli s poteškoćama u kretanju, primjerice pri oporavku nakon moždanog udara ili s otežanim kretnjama zbog starosti.

"Želje su bile različite. Netko bi na tricikl košaricu, netko bi drukčije kočnice, bilo je upita može li se ugraditi električni pogon. Razvijali smo se prema njihovim željama, svjesni kako klasične serijske proizvodnje ne može biti. Paralelno s poslom povremeno smo sudjelovali u humanitarnim akcijama, jer je poseban osjećaj znati da si nekomu pomogao i bar malo olakšao život. Imali smo želju donirati i tricikl, a onda je Grad Vukovar raspisao natječaj za dodjelu nepovratnih potpora radi razvoja poduzetništva i afirmiranja novih ideja. Javili smo se, prošli na natječaju i odlučili dio sredstava namjenski uložiti u izradu devet tricikala koje smo donirali djeci", ispričala je Antonija Kataj.

Razne namjene


Prema njezinim riječima, rado bi se opet javili na sličan natječaj i učinili isto, jer je broj udruga koje su iskazale potrebu za triciklima za svoje članove iznimno veliki, pa bi i višestruko veći broj od doniranih devet bio premali za zadovoljenje iskazanih potreba. Posebno joj je drago što su tricikle odaslali doista od Vukovara do Dubrovnika, što im je i bila prvobitna želja.

"I dalje je to naš najtraženiji proizvod i time se ponosimo, s obzirom na to da se ova vrsta proizvodnje u Hrvatskoj ne radi. Svaki bicikl i tricikl ide po narudžbi i s posebnim specifikacijama upravo stoga što se ne mogu napraviti serijski. Nužno ih je prilagoditi visini korisnika, najčešće djece, kao i njihovu stupnju poteškoća. Neki imaju probleme s rukama, neki više s nogama ili motorikom. Ovakvi se proizvodi rade u našoj okolini, ponajprije u Italiji, Sloveniji i Austriji, ali su dosta skuplji od naših, a dodatni je problem našim kupcima to što stranci nisu skloni prilagodbama", naglasila je, dodavši kako najviše narudžbi za specijalizirane tricikle imaju tijekom proljetnih i ljetnih mjeseci kada roditelji žele osigurati svojoj djeci dodatnu mogućnost boravka na otvorenom.

Tijekom zime pristupaju natječajima i proizvode druge proizvode poput klupa, košara za otpatke ili solarnih klupa, s tim da su kao posljednji posao radili kante za otpatke u vlakovima za Hrvatske željeznice.

“Tricikli su uvijek traženi, pa imamo narudžbe i za teretne tricikle, uglavnom na moru, gdje ugostitelji i poduzetnici moraju kroz pješačke zone dovesti robu. Oni također imaju svoje zahtjeve. Potom su tu i tricikli koji voze sladoled, dok nam tvrtke koje se bave čistoćom i uređenjem gradova naručuju raznovrsne kante za smeće. Uglavnom nas nalaze preko Facebooka, naše web-stranice, preporuka korisnika ili osobno dođu u bikeshop koji i dalje radi kao servis. Javnost je najviše zaintrigiralo to što smo odlučili nešto donirati, međutim vjerujem kako bi se svatko u okviru mogućnosti trebao uključiti u akcije humanitarnog tipa i skretati pozornost ostalima koliko je dobro činiti dobro”, zaključila je Antonija Kataj.

Dragana Korpoš
GRADNJA PROIZVODNOG POGONA
Trenutačno imaju troje zaposlenika i prava su mala obiteljska tvrtka. Pripadaju u mikropoduzetnike, ali imaju plan za proširenje proizvodnje i već su za tu namjenu kupili zemljište u Gospodarskoj zoni u Vukovaru, gdje će izgraditi proizvodni pogon. “Epidemija koronavirusa je i nas iznenadila i usporila. Plan je definitivno širenje na nešto veće, odnosno otvaranje bržeg pogona u kojemu ćemo paralelno raditi sve proizvode. Namjera je imati poseban prostor gdje bi naši partneri i klijenti mogli osobno doći i pogledati u izložbenom prostoru kako se što radi. Nekima pokazujemo i sada, ali u daleko manjem prostoru. Neće to biti impozantno velika hala, međutim za nas će biti značajan korak naprijed i olakšat će nam poslovanje. Vjerujem kako ćemo uspjeti, dovoljno dugo smo na tržištu i planiramo u Vukovaru i ostati”, istaknula je Kataj. Na upit je li otvaranje tvrtke bio logičan korak nakon pokretanja rada bikeshopa, odgovorila je kako su u bikeshopu stjecali iskustvo te osluškivali što se najviše traži, međutim te je dvije djelatnosti (servis bicikala i proizvodnja) trebalo razdvojiti. “U vukovarski nam servis i danas dolazi dosta ljudi. Slavonija je okrenuta biciklima, mnogima je to primarno prijevozno sredstvo, a iz iskustva mogu potvrditi kako ljudi čuvaju bicikle, ulažu u njih, puno istražuju, uče, kupuju dobre modele, pa ih nerijetko servisiraju kao pravi mali automobil. U posljednje je vrijeme u Vukovaru dosta uloženo u obnovu derutnih biciklističkih staza i gradnju novih. Čak nam i inozemni turisti svraćaju u servis i kažu kako im dobro dođe što se imaju komu obratiti kada biciklom krenu na duže rute. Ima i turista koji se kada siđu s kruzera žele provozati biciklom”, rekla je Antonija.

”Slavonija je okrenuta biciklima, ljudi čuvaju bicikle, ulažu u njih, puno istražuju, uče...”

Možda ste propustili...

ONEMOGUĆENA PLOVIDBA NATOVARENIH PLOVILA

Nizak vodostaj izaziva probleme

SNAŽN RAST CIJENA GORIVA

Era aviokarata po 10 eura završava

NAJVIŠE NOĆENJA ZABILJEŽENO JE U HOTELIMA

U Opatiji i Rijeci uspješna turistička sezona

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

RATARI SE PRIPREMAJU ZA ŽETVU SUNCOKRETA

I uz prosječan urod ipak će uspjeti dobro zaraditi

2

SNAŽN RAST CIJENA GORIVA

Era aviokarata po 10 eura završava

3

TREĆI NAJBROJNIJI INOZEMNI GOSTI

U RH je 82.000 talijanskih turista