Ekonomija
INTERNETSKO PIRATSTVO

Mladi kupuju sve više krivotvorina
Objavljeno 21. lipnja, 2022.
Više od polovine (52 %) Europljana u dobi od 15 do 24 godine izjavilo je da je tijekom posljednje godine preko interneta kupilo bar jedan krivotvoreni proizvod, namjerno ili slučajno, a trećina (33 %) ispitanika izjavila je da je pristupila digitalnom sadržaju iz nezakonitih izvora.

Podatci su to, između ostalog, poslani iz Ureda Europske unije za intelektualno vlasništvo (EUIPO), gdje nadalje navode: "Glede ispitanika koji su to učinili namjerno, njih 37 % kupilo je krivotvoreni proizvod, a njih 21 % upotrebljavalo je, igralo, preuzelo ili streamalo sadržaj iz nezakonitih izvora. U Hrvatskoj je 31 % mladih namjerno kupilo krivotvoreni proizvod, a njih 28 % svjesno je pristupilo piratskom sadržaju. S druge strane, 60 % mladih Europljana izjavilon je da radije pristupa digitalnom sadržaju iz zakonitih izvora, u usporedbi sa 50 %, koliko je taj broj iznosio 2019. U Hrvatskoj taj postotak mladih iznosi 56 %. Cijena i dostupnost i dalje su glavni razlozi za kupnju krivotvorenih proizvoda i za digitalno piratstvo, ali utjecaj vršnjaka i društveni utjecaj postaju sve važniji."

U okviru ankete razmatrane su dvije strane kršenja prava intelektualnog vlasništva: trendovi među mladima povezani s kupnjom krivotvorenih proizvoda i pristupanje piratskom sadržaju, pri čemu se trendovi mjere od 2016. Više od polovine (52 %) mladih koji su sudjelovali u anketi tijekom posljednje godine kupilo je bar jedan krivotvoreni proizvod preko interneta, namjerno ili slučajno, a trećina (33 %) ispitanika pristupila je nezakonitom sadržaju na internetu.

Odražavajući postpandemijski kontekst, novom je anketom potvrđeno da je 37 % mladih namjerno kupilo jedan ili više krivotvorenih proizvoda, što je znatno povećanje u usporedbi s prethodnim rezultatima (taj je postotak 2019. iznosio 14 %). Taj se broj razlikuje među zemljama. Najviši je postotak zabilježen u Grčkoj (62 %), a najniži u Češkoj (24 %).

Krivotvoreni proizvodi koje mladi najčešće namjerno kupuju jesu odjeća i modni dodatci (17 %), a slijede obuća (14 %), elektronički uređaji (13 %), parfemi (12 %)...

"Mladi su i zabludom navedeni na kupnju krivotvorenih proizvoda: nenamjerna kupnja krivotvorenih proizvoda također iznosi 37 % (1), a ispitanici su priznali da imaju teškoće pri razlikovanju originalnih od krivotvorenih proizvoda. Glede digitalnog sadržaja mlađe generacije sve više pristupaju sadržaju iz zakonitih izvora. Šezdeset posto ispitanika izjavilo je da tijekom posljednje godine nije upotrebljavalo, igralo, preuzelo ili streamalo sadržaj iz nezakonitih izvora. Taj je postotak 2019. iznosio 51 %, a 2016. godine 40 %, što potvrđuje trend. Postotak namjernog piratstva sličan je iz godine u godinu: 21 % mladih potrošača (svaki peti) priznaje da je tijekom posljednjih dvanaest mjeseci svjesno pristupilo piratskom sadržaju. Znatan udio mladih zabludom je pristupio piratskom sadržaju. Njih 12 % pristupilo je piratskom sadržaju slučajno, a njih 7 % ne zna je li to učinilo. Glavne vrste piratskog sadržaja bili su filmovi (61 %) i televizijske serije (52 %), a slijedi glazba (36 %)", naveli su iz EUIPO-a. Z.Rupčić

Anketa pruža bolji uvid u stavove mladih
Christian Archambeau, izvršni direktor EUIPO-a, izjavio je: "Ovi pokazatelji za intelektualno vlasništvo i mlade, objavljeni tijekom Europske godine mladih, potvrđuju trendove utvrđene u prethodnim izdanjima i pružaju bolji uvid u stavove mladih. U vrijeme kada e-trgovina i digitalna potrošnja bilježe rast, povećanje udjela kupnje krivotvorenih proizvoda čini zabrinjavajući trend. Što se tiče piratstva, njegova se učestalost ne smanjuje, iako mladi potrošači u sve većoj mjeri radije biraju sadržaj iz zakonitih izvora. Nova analiza pruža vrijedan alat koji će pomoći u osmišljavanju inicijativa za podizanje razine osviještenosti kako bismo našim mladim građanima i potrošačima pomogli u donošenju informiranih izbora."

Možda ste propustili...

OD POČETKA TRAVNJA DO KRAJA LISTOPADA PLANIRANO OKO 758.000 LETOVA

Španjolski avioprijevoznici povećavaju kapacitete

Najčitanije iz rubrike