Ekonomija
"LJUTOTEKA" - IZ KUĆNE RADINOSTI OZBILJAN POSAO

Ljuti umaci na bazi čili papričica iz jedinog slavonskog OPG-a za ljutoljupce traženi diljem Hrvatske
Objavljeno 21. listopada, 2020.
Vinkovačka "Ljutoteka" jedini je slavonski OPG za ljutoljupce, a posve je to domaća radinost Zvonka Ištvana (56) i njegove kćeri Dinke (23), što se smjestila u obiteljskom dvorištu u središtu grada na Bosutu. Njihova je ideja u protekle tri-četiri godine postala (pre)poznata ne samo u Slavoniji nego i diljem Hrvatske, kamo iz Vinkovaca odlaze njihovi proizvodi – ljuti umaci na bazi čili papričica, k tomu sa zanimljivim dodatcima, poput meda, višnje, đumbira, kima, limunova soka...


Otac i kći i sami su zaljubljenici u ljuto. Odlučili su stoga, 2017., pokrenuti konkretan posao, a sada, u četvrtoj sezoni "Ljutoteke", ljubitelji ljutoga uz osam manje ili više ljutih umaka koje prave prema vlastitoj recepturi mogu kušati i nove proizvode, koje upravo plasiraju – dva nova umaka, sriracha. Među njihovim su umacima i najljuća Carolina, nešto manje ljuta Ljutika ili, pak, okusom manje ljuti Habanero i Višnja, a ove su godine prvi put napravili i ukiseljene čili papričice kao sezonsku ponudu, u kojoj su se još našli paketići svježe ubranih papričica, što je, kazuju Ištvani, naišlo na dobar odaziv.

– Sve radimo sami, od sjemenke do umaka. Nakon zimskog posla sa sjemenom, u proljeće sadimo u svoja dva plastenika, poslije dođe berba, a onda i "kuhanje" ljutih umaka – kaže Ištvan i dodaje kako su namjeravali sa sadašnjih 400 kvadrata plastenika i oko 12.000 bočica umaka godišnje proširiti prizvodnju, no takve je planove u ovoj godini omela epidemija koronavirusa.


– Inače smo išli na sajmove po cijeloj Hrvatskoj, naši su umaci bili lijepo primljeni, ali u ovoj smo godini, i to tek nedavno, bili na samo nekoliko sajmova, u Baranji, Osijeku, Vukovaru – kazuju otac i kći i otkrivaju kako je posao oko proizvodnje čili umaka zahtjevan i opsežan, jer Ištvani sami rade sve, od uzgoja do marketinga.

– Osmišljavali smo recepte za kvalitetan umak, i to tako da smo radili na način pokušaj-pogreška. Sada smo uveli i nove proizvode, redizajnirali etiketu... Nije nam cilj imati više različitih proizvoda, nego desetak umaka s kojima bismo zadržali kvalitetu, a u toj su lepezi proizvodi različitih okusa i gradacije ljutine – rekao je Zvonko Ištvan i istaknuo da su njihovi umaci "bez kemije".


Svoje ljute proizvode u "Ljutoteci" pakiraju u bočice od 60 i 100 mililitara jer bi ih u suprotnom, u tri mjeseca od otvaranja, bilo teško potrošiti ili pak to mogu – samo hrabri. Međutim, znalcima je već dobro poznata vinkovačka "Ljutoteka", pa sve njihove ljute bočice nađu put do kupaca. U njihovim je umacima, napominju, 50 posto čilija, pa i 80 posto, u najljućoj Carolini, a valja reći i da se okusi iz njihove domaće radinosti lijepo sljubljuju s različitim jelima - roštiljem i mesnim jelima, raznim varivima, pa i slavonskim čobancem. Receptura je umaka što su ih s etiketom "Ljutoteke" osmislili Ištvanovi, s dodacima iz vlastitog vrata, dakako - tajna.
Sanja Butigan
Možda ste propustili...

NA MOSTARSKOM SAJMU 42 TVRTKE IZ RH

Planiraju poboljšati izvoz na tržište BiH

EP USVOJIO POJEDNOSTAVLJENJE NACIONALNIH PROVEDBENIH PRAVILA

HPK podržao mjere olakšanja administrativnog opterećenja poljoprivrednika

Najčitanije iz rubrike