Ekonomija
SAJAM VINA I TURIZMA U BEOGRADU

U Srbiji sve popularnija vina hrvatskih vinara
Objavljeno 24. veljače, 2020.
Naša su vina na policama Srbije sedam godina. Osjeća se kontinuirani porast potražnje, rekao je Tomislav Prekl iz Belja

Na beogradskom sajmu vina BeoWine, koji se održava u sklopu 42. međunarodnog Sajma turizma od 20. do 23. veljače, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore predstavilo se i 12 hrvatskih vinarija – Iločki podrumi, Blato 1902, Kutjevo, Terzolo, Udruga Plavac mali Pelješac, PZ Vrbnik, Testament vinery, Galić vina, Dingač Skaramuča, Belje, Agrolaguna, Feravino.

"U posljednje je tri godine rast izvoza vina u Srbiju bio oko 30 posto, s naglaskom na porast izvoza vina više cjenovne kategorije. Srbija nam je četvrto izvozno tržište, tako da HGK nastavlja ulagati napore kako bismo pomogli da se naši vinari etabliraju na srpskom tržištu. Uz to, BeoWine nije samo prilika da se vinari predstave publici u Srbiji nego i zemljama regije – Italiji, Sloveniji, Bugarskoj, Austriji i BiH, čime izlagači dobivaju višestruku korist‘‘, rekao je potpredsjednik za poljoprivredu i turizam HGK-a Dragan Kovačević, dodavši kako ovaj sajam intenzivno promiče i vinski turizam, što je priča u kojoj svakako imamo što ponuditi.

"Srbijansko je tržište u progresiji vinske kulture, a razvitkom vinske scene porasla je i potražnja, otvorili su se prema vanjskim tržištima. Naša su vina na policama Srbije već sedam godina, no u posljednje vrijeme osjećamo kontinuirani porast potražnje, a u skladu s time raste nam i izvoz‘‘, rekao je rukovoditelj prodaje Belja Tomislav Prekl.

Za razliku od Belja, mala vinarija blizu Poreča Terzolo ne izvozi još u Srbiju. Ovaj sajam prvi im je korak prema tom cilju.

"Sa srbijanskim potrošačima imamo fenomenalna iskustva jer su nam česti turisti u Istri, a i poznato je da su veliki obožavatelji Istarske malvazije, stoga smo se odlučili probati predstaviti i na njihovu tlu‘‘, rekao je Roberto Terzolo, vlasnik vinarije Terzolo.

"Mi nismo velika vinarija, stoga ne ciljamo na trgovačke centre, nego na restorane. A budući da rijetko koja vinska karta u beogradskim restoranima izostavi Istarsku malvaziju, vjerujemo u uspjeh‘‘, rekao je Terzolo. Za izvoz na srpsko tržište kao idući korak u poslovnom planu odlučila se i vinarija Galić.

"Zasad nam 12 posto proizvodnje otpada na izvoz u čak 11 zemalja, od kojih bismo istaknuli Austriju, Švicarsku, Belgiju i Crnu Goru. Sada smo se odlučili na ozbiljan ‘napad‘ na srpsko tržište, koje zasigurno ima interes za naša vina‘‘, rekao je vlasnik vinarije Josip Galić. Podsjetimo, Hrvatska gospodarska komora okupila je sve proizvođače vina pod krovni brend "Vina Croatia – vina mosaica‘‘ upravo radi povećanja prepoznatljivosti i pozicioniranja Hrvatske na vinsku kartu svijeta kao zemlje koja pruža raznolika i visokokvalitetna vina.

Hrvatskim je tvrtkama HGK sufinancirao sudjelovanje s 50 posto. Na ovogodišnjem je trodnevnom sajmu turizma i vina u Beogradu prisutno 900 izlagača te se očekuje 70 tisuća posjetitelja.

Zdenka Rupčić
50 %

od ukupnog iznosa nastupa hrvatskih vinara na sajmu u Beogradu sufinancirao je HGK

900

izlagača nastupilo je na ovogodišnjem beogradskom sajmu vina BeoWine

70

tisuća posjetitelja prošlo je beogradskim sajmom vina BeoWine
Dragan Kovačević,

potpredsjednik za poljoprivredu i turizam HGK

Srbija nam je četvrto izvozno tržište, tako da HGK nastavlja ulagati napore kako bismo pomogli da se naši vinari etabliraju na srbijanskom tržištu.
Možda ste propustili...

POKRENUTI STVARNU AKCIJU U BORBI PROTIV KLIMATSKE KRIZE

Zagađenje plastikom nalazi se svagdje oko nas

PADA POTRAŽNJA ZA KEMIJSKIM PROIZVODIMA

Njemačka kemijska industrija je na dnu

NA MOSTARSKOM SAJMU 42 TVRTKE IZ RH

Planiraju poboljšati izvoz na tržište BiH

Najčitanije iz rubrike