
Max i ostalo društvo! Ekipe mijenjale i dorađivale, borba će opet biti žestoka
Verstappen opet najveći favorit za prvo mjesto. Ferrari mora još poboljšati bolid, ali ima velike planove s Hamiltonom
Motori su zabučili i počinje nova sezona oktanskog cirkusa. Formula 1 ove godine počinje na nama drugom kraju svijeta, Velikom nagradom Australije, gdje je karavana već iskušala stazu Albert Park u Mlebourneu, odrađuje treninge, a u nedjelju je na rasporedu glavna utrka.
U kalendaru Formule 1 za 2025. godinu na programu su 24 postaje, početna je Melbourne, a sve završava u Abu Dabiju 7. prosinca, kada ćemo dobiti novog ili možda starog svjetskog prvaka ako naslov prvaka obrani vozač Oracle Red Bull Racinga, fantastični Nizozemac Max Verstappen.
Bez momčadi i mjesta u F1
Mogla bi ovo biti vrlo zanimljiva sezona, momčadi su radile na poboljšanju svojih bolida, u kojima će biti starih lisaca, ali i nekoliko talenata nove generacije. Osvajač četiriju uzastopnih naslova Max Verstappen i ove godine najbolje stoji na kladionicama za naslov prvaka, a u Red Bullu je došlo do promjene. Maxov novi momčadski kolega je 22-godišnji Novozelanđanin Liam Lawson, koji je stigao umjesto Meksikanca Sergia Pereza. Meksikanac je godinama radio u službi Maxa i pomogao mu na putu velikih uspjeha, ali taj je odnos često bio napet. Perez se u svojim najboljim danima nije mirio s ulogom "pomoćnika", a kako je prošle sezone vozio katastrofalno, dobio je šut-kartu iz momčadi. Red Bull je izgubio konstruktorski naslov i odlučio zamijenii Pereza. Doveo je Lawsona, koji se dokazao vozeći za Visa Cash App Racing Bulls. Tako je to u F1, općenito sportu, rezultat je sve, ako ga nemaš, teško da će te momčadi trpjeti. Perez je najbolji primjer, nakon fantastične 2023., kada je bio svjetski viceprvak, godinu poslije vozio je loše, pa ostao bez momčadi i bez mjesta u Formuli 1.
Max ove sezone juri po svoj peti naslov, a Red Bullu je cilj vratiti titulu prvaka među konstruktorima u Milton Keynes, koju je prošle godine osvojo McLaren. Britanska momčad u obranu prvaka ide sa starom postavom, u bolidma će biti aktualni viceprvak Lando Norris i Australac Oscar Piastri. Taj dvojac je prošle sezone imao turbulentan odnos na stazi i izvan nje, ali McLaren je odlučio ništa ne mijenjati, ne mareći za mir u kući. Norris bi mogao biti Verstappenu opet najveća prijetnja, ali teško je sad bilo što prognozirati, jer Formula 1 nas je znala iznenaditi, a sve ovisi što su konstruktori pripremili za 2025. U fokusu će biti i viceprvak iz 2024. Ferrari, koji se zaželio naslova prvaka. I pojedinačnih i momčadskih. Tim iz Maranella napravio je najzvučniji transfer, iz Mercedesa je doveo sedmerostrukog F1 prvaka Lewisa Hamiltona i zadržao Carlesa Leclerca, koji je često vodio velike bitke protiv Carlosa Sainza, na kraju je ostao u momčadi, a Sainz je bivši. Sad treba vidjeti hoće li Leclerc imati više potovanja i respekta prema Britancu, jednoj od ikona oktanskog sporta. Ljubitelji "propetog konjića" ostali su malo razočarani nakon testiranja u Bahreinu, kada je iz momčadi poručeno: Bolid ima potencijala, ali imamo još puno posla oko njega. Hamilton je doveden upravo kao vozač koji može iskoristiti sav potencijal bolida. Mercedes je ostao šokiran kad mu se Lewis zahvalio i kazao "idem u Ferrari", Toto Wolff vagao je koga dovesti, jedna od opcija bio je Sainz, ali na kraju je odabrao mladog Talijana Andreu Kimija Antonellija, koji je stigao iz Formule 2. Ulogu prvog vozača i vođe tima ima George Russell, koji je bio vrlo brz tijekom predsezonskih testiranja. Kad se gledaju ta testiranja, Mercedes je išao jako, jako brzo.
Velike želje Williamsa
Carlos Sainz i njegov izbor bili su vruća tema. On je već početkom 2024. znao da si mora tražiti novu momčad jer je Ferrari odlučio dovesti Hamiltona. Kako se Sainz posljednjih sezona pokazao dobrim vozačem, mnoge su ga momčadi željele u svojim redovima. Pregovorao je sa Sauberom, Alpineom i Williamsom, na kraju odobrao Williams. Mnogi su ostali iznenađeni tom odlukom jer Williams već godinama boravi u donjem dijelu poretka F1.
- Kada sam počeo pregovarati sa šefom Jamesom Vowlesom, shvatio sam da je posložio vrlo dobar projekt, formirao je ekipu s vizijom zajedno s vlasnicima iz Doriltona. Mislim da će to vratiti ovu momčad u vrh poretka, odmah sam se zaljubio u projekt i potpisao za Williams - objasnio je Sainz.
Sainz momčadi donosi veliko iskustvo, ali i kvalitetu. U karijeri je vozio za Toro Rosso, Renault, McLaren i Ferrari. Ima 206 startova u Formuli 1, četiri pobjede, šest najboljih startnih pozicija i 27 plasmana na postolje. S Alexanderom Albonom činit će vozački par za koji su mnogi spremni reći kako pripada među najbolje u F1.
Aston Martin zadržao je veterana Fernando Alonsa, kao i Lance Strolla, a Alpineov vozač Pierre Gasly dobio je novog kolegu. Riječ je o Jacku Doohanu, koji je prethodno imao ulogu rezervnog vozača u francuskom timu. Sauber je doveo dva nova vozača, Nico Hulkenberg je stigao iz Haasa, a pridružio mu se mladi Gabriel Bortoleto, dobitnik nagrade FIA Rookie of the Year, osvajač naslova prvaka u Formuli 2 i Formule 3. Momčad Haasa također je promijenjena, nakon što je Hulkenberg otišao u Sauber, a Kevin Magnussen ostao bez ugovora. Sad su tu bivši vozač Alpinea Esteban Ocon i mladi Oliver Bearman, koji je bio rezerva u Haasu, prije toga u Ferrariju.