POČETAK PRIPREMA NK OSIJEK LIPANJ 2023. VLADO ČOHARBRUNO JOBST
BRUNO JOBST
9.8.2025., 8:00
NAVIJAČI PITALI, DIREKTOR ODGOVARAO

Čohar: Klub ne može bez navijača, naša su vrata uvijek otvorena za razgovore. Važno je samo dati podršku - momčadi

Uopće nema razloga sumnjati u ambicije klupskog vodstva jer takvo je razmišljanje oprečno svim dosadašnjim ulaganjima

NK Osijek je navijačima odlučio ponuditi priliku u kojoj članu Uprave i direktoru Vladimiru Čoharu mogu postaviti sva pitanja vezana uz djelovanje kluba.

Takvu su odluku na Opus Areni donijeli zbog eksalacije nezadovoljstva radom klupske uprave, koje je dotaknulo granicu mržnje. Navijači su postavili velik broj pitanja, koja su na kraju uopćena u nekoliko kategorija kako bi razgovor, koji je vodio klupski glasnogovornik Mario Mihić, bio smislen i ne predugačak za praćenje. Izdvojili smo neke odgovore iz svih tema koje su bile dotaknute.

Frustracija rezultatima

- Ljudi apsolutno imaju pravo. Frustrirani su zbog toga vlasnik i predsjednik te svi mi koji radimo u klubu. Svake godine željeli smo izgraditi partnerstvo sa sportskim direktorom, trenerom i igračima u želji da budemo bolji nego prethodne sezone. Nažalost, to nam prečesto nije uspijevalo. Vjerujemo kako smo s Alenom Petrovićem na poziciji sportskog direktora konačno dobili osobu koja pozna ligu, momčad, a i Osječanin je. Sportski direktor je moj najveći partner, pa što to partnerstvo bude bolje funkcioniralo rad Uprave, i na moj rad će se početi gledati kroz jednu drugu prizmu. Užasno smo nesretni i tužni što ove godine ne igramo u Europi, no idemo iskoristiti trenutak u kojem imamo priliku s boljom energijom krenuti u prvenstvo. Iznimno je važno da ljudi shvate kako je glavni cilj vlasnika i klupske uprave da Osijek bude konkurentan u svim natjecanjima koja igra. Ne treba bježati od odgovornosti, kao ni od činjenice da rezultatski nismo ni blizu onome što smo očekivali. Naravno da sve te silne kritike Upravi i meni osobno stoje. Prihvaćam ih sve jer je moja pozicija takva. Važno je da ljudi shvate kako su sport i nogomet djelatnost koja brzo pruža priliku za popravak. Idemo pokušati jedni drugima vjerovati. Mislim da je Petrović na dobrom putu stvaranja kompetitivne momčadi, koja će trebati navijačku podršku. Svjesni smo kako se mišljenje o radu Uprave neće promijeniti preko noći. Volih bih, ako je to moguće, da to ne bude lajtmotiv odnosa navijača i kluba jer će se to onda na neki način razvodniti, što nije dobro ni za koga, to je borba u kojoj svi gubimo.

KLUPSKI PRORAČUN

- Proračun NK Osijek je na godišnjoj razini oko 15 milijuna eura. Vlasnik izravnim ulaganjem osigurava oko polovine tog iznosa. Ostatak moramo popuniti sami. Od ulaznica uprihodimo oko milijun eura, ostali prihodi dolaze od UEFA-e, HNS-a, od TV prava ili marketinga. Svake godine nam nedostaje 20-30 posto novca u ukupnom budžetu. Tu razliku možemo nadoknaditi samo prodajom igrača. Iste probleme imaju svi klubovi u Hrvatskoj. U ovoj kalendraskoj godini prodali smo samo Marka Soldu (otišao za milijun eura u Dinamo, nap. a.), a u nove igrače dosad smo investirali 700.000 eura, što je više negoli strategija dopušta. U dogovoru sa sportskim direktorom Alenom Petrovićem, odlučili smo zadržati neke igrače koje smo mogli ponuditi tržištu. To je taj partnerski odnos o kojem govorim jer smo svjesno ušli u određeni rizik, koji će se, vjerujem, isplatiti. U ovom trenutku nama za popunjavanje zacrtanog budžeta nedostaje od dva i pol do tri milijuna eura. Naš je posao uvjeriti vlasnika da dobro gospodarimo njegovom imovinom i ulaganjima.

Ulaznice

- Na poskupljenje godišnjih pretplata i pojedinačnih ulaznica gledali smo iz dva rakursa. Ako gledamo iz kuta poslovanja, sadašnja cijena ulaznica, ili ona stara, nije ni približno dovoljna za pokrivanje troškova organizacije utakmice prema našim standardima. Ni u jednom trenutku motiv nije bio zarada. U korijenu ideje željeli smo nagraditi najvjernije navijače, jer za njih cijena nije porasla. Pokušali smo pronaći model prema kojem bi svi vlasnici godišnjih ulaznica bili i navijači. Zbog prijašnje cijene, koja je bila izrazito prihvatljiva, to nije bio slučaj, pa smo često imali situaciju u planiranju utakmice da je posjet na stadionu bio manji od naših procjena jer smo ih bazirali na broju prodanih godišnjih ulaznica. To nam dodatno višestruko povećava troškove organizacije utakmice, a na neki način frustrira i nas i navijače jer se ta jedna skupina ljudi koristi povoljnom cijenom da bi došla pogledati samo derbije. U želji da takve stavimo u drugi plan, došli smo na ideju korekcije cijene godišnjih ulaznica, no u nekim slučajevima ona nije ispala dobro jer nismo predvidjeli neke objektivne situacije. Ipak, cijena ulaznica za veliku većinu naših navijača ostala je ista.

Ambicije

- Naše ambcije su uvijek najveće, ali u okviru ograničenja budžeta. Vlasnik se odlučio izgraditi predivan kompleks Opus Arene, što je temelj za daljnju nadgradnju. Nema dvojbe kako klub Osijekove veličine zaslužuje puno bolje rezultate, ali oni ne dolaze preko noći. Živimo u vremenu kada se uspješnost mjeri samo rezultatima na terenu, pa smo svi skupa možda pomalo nestrpljivi. To razumijem, međutim, nema razloga sumnjati u naše ambicije jer takvo razmišljanje oprečno je svim dosadašnjim ulaganjima. U prvi plan moram staviti našeg predsjednika Ferenca Sakalja, jer ne prođe dan da po sat ili dva ne pričamo o NK Osijek. Jako mu je stalo do kluba, a ta njegova želja i potreba da se nešto učiniti sežu 20-ak godina u prošlost. Možete samo zamisliti kako takva osoba doživljava prozivanja da je grobar kluba. Mislim kako i u kritici mora postojati određena mjera. S obzirom na sve što je uložio i koliko se trudi oko NK Osijek, mislim da je takav stav prema njemu katastrofa. Bude mi jako žao kada čujem takve stvari, ali još mi je teže kada vidim koliko to njega pogađa. Ne mogu opisati koliko štete napravi ta poruka da je on grobar kluba.

ŠKOLA NOGOMETA

- Oslonac na igrače iz vlastite Akademije svakako je put kojim NK Osijek mora ići. Prijašnjih godina to nije bio slučaj, ali u ovom trenutku imamo doista priličan broj mladih igrača koji su priključeni prvoj momčadi. Neće svi uspjeti, ali me veseli što im se ponudila prilika. Ako nekad bude patio rezultat, neka to bude jer smo mladi, a ne nekvalitetni.

Odnos s navijačima

- Jako mi je žao što se taj odnos poremetio. Svi potezi koje sam vukao i situacije koje sam prolazio s navijačima kroz razgovore nisu upućivali da će doći do ovakve razine nesnošljivosti. Mislim kako je vrijeme da pokušamo pronaći zajednički jezik. U prvom redu mislim kako bi svaki pravi navijač NK Osijek na prvom mjestu trebao dati podršku momčadi dok traje utakmica, što baš nije uvijek slučaj. U trenutačnim okolnostima svi gubimo jako puno, jer je situacija u odnosima jako loša. Prihvatit ću sve kritike na sebe umjesto da one idu na adresu našeg predsjednika, koji je daleko važniji. Klub ne može bez navijača, naša su vrata uvijek otvorena za razgovore, pa trebamo pokušati tu komunikaciju dovesti na razinu koja će momčadi dati maksimalnu podršku. Samo ujedinjeni možemo biti ozbiljan čimbenik.

Vladimir Čohar, direktor NK Osijekfoto: NK OSIJEK
NK OSIJEK

HNS i sudačka organizacija

- To je pitanje na koje će odgovor izazvati kontroverze. Mislim da ponašanjem u tom slučaju štitimo ugled NK Osijek. Mislim da je odnos HNS-a i njegove sudačke organizacije prema NK Osijek u posljednje dvije godine poboljšan. Moramo im dati priliku. Ne želimo svaki tjedan izdavati razna priopćenja, te da nas to definira kao klub. Neki klubovi to rade nekad s pravom, nekad i ne, ali mislim da bismo svi trebali imati nešto više povjerenja. Teško je ocijeniti koliko koristi ima od javno iskazanog nezadovoljstva. Ponekad se isplati, a ponekad i ne. Mi s HNS-om redovito komuniciramo službenim kanalima, preko Županijskog nogometnog saveza, što smatramo logičnim. No kada se pojavi potreba za javnim izražavanjem nezadovoljstva, mi to učinimo. Deplasirano je skakati na svaki krivi korak HNS-a jer smo mi dio te organizacije.

Marketing

- Marketinške potencijale nismo iskoristili. To samo znači da još uvijek ima nade, pa ako bude volje, želje i sinergije, sigurno će tih aktivnosti biti više. Napravili smo dobrih stvari, a marketing je područje u kojem se nešto radi zbog nekoga ili za nekoga, a mi trenutačno nemamo trenutak u kojem bi se ta teza prihvatila, da mi uložimo dodatne resurse na tom planu. No to ne znači da ne promišljamo ili kako nemamo spremne neke nove aktivacije. Prihvaćam kako u domeni marketinga možemo učiniti puno više i mislim da ćemo to učiniti.