19.06.2023., Osijek - Nogometasi NK Osijeka zapoceli su sa pripremama u novom trening kampu. Photo: Dubravka Petric/PIXSELL
PIXSELL
6.9.2024., 09:45
Vladimir Čohar, član Uprave i direktor NK Osijek

Pratimo što se priča po kuloarima i poručujem: Klub i Opus Arena nisu na prodaju

Sportska strategija je zacrtana s Joseom Botom kao predvodnikom, bez obzira na to što neke stvari koje je napravio ili izgovorio nisu ispale optimalno

NK Osijek prolazi kroz najveću krizu otkako je prešao u ruke mađarskih vlasnika. Problemi se ne očituju samo u trenutačnom rezultatskom krahu.

Malo je kome, osim valjda ljudima zaduženima za vođenje klupske politike na svim razinama, jasno u kojem se smjeru kreće NK Osijek. Razočaranje u javnosti i među navijačima raste poput kvasca, na tribinama Opus Arene opet se uzvikuje "Uprava, odlazi", po kuolarima se razliježu priče o prodaji kluba, u gradu se pojavljuju plakati usmjereni protiv mađarskih vlasnika, nekih članova Uprave i sportskog direktora Josea Bota. Igrači jedva čekaju otići iz Osijeka, sportski direktor Jose Boto i mladi vratar Nikola Čavlina negativno su govorili o klubu u svojim medijskim istupima, a uza sve to momčad je imala još jednu razočaravajuću europsku avanturu, dok u prvenstvu na kontu nakon pet odigranih kola ima samo jedan bod. Sve to odaje dojam priličnog kaosa. Zbog svih tih pojava odlučili smo razgovarati s članom Uprave i direktorom NK Osijek Vladimirom Čoharom.

Nema prodaje

Krenimo redom. Tema o kojoj već tjednima bruje kuloari jest prodaja NK Osijek. Svakakve se tu teorije mogu pronaći - te da Mađari odlaze iz kluba razočarani što nisu uspjeli kupiti poljoprivredni sektor Fortenova grupe, te kako im je novi cilj kupnja Luke Rijeka, a samim time i ulazak u upravljačku strukturu HNK Rijeka, sve do toga da će klub kupiti Red Bull. Mašta radi svašta, ali ima li uopće istine u tim pričama?

- U pričama o prodaji kluba ključna je riječ - kuloari. Bilo bi neozbiljno reći kako mi u klubu ne pratimo što se piše i priča po kuloarima, raznim forumima i društvenim mrežama. Razgovarati o jednoj takvoj ozbiljnoj transakciji kao što je prodaja kluba koji ima konkretnu, ali i emocionalnu vrijednost a da se ne uključi onoga tko je vlasnik NK Osijek, posve je deplasirano. Mi se u NK Osijek nikada nismo opterećivali poslovnim potezima i akcijama našeg glavnog sponzora Lörinca Meszarosa. On ima vrlo širok spektar poslovnih inetersa, a sport je samo jedan od njih, u koji spada NK Osijek. Iz perspektive kluba komentirati glasine kako se NK Osijek prodaje, ne znam, Red Bullu u najmanju je ruku smiješno. To su stvari koje se mogu raditi i rade na jedan puno ozbiljniji način. Zna se tko je vlasnik NK Osijek, a iz osobnih iskustava u takvim transakcijama znam kako se one provode, da se o tome puno ne priča i ne piše. Prema mojim saznanjima, prodaja NK Osijek nikada nije bila tema, niti je bilo kakvih ponuda za kupnju kluba. Sada, dakle, službeno - NK Osijek i Opus Arena nisu na prodaju. Sve ide na način koji je zamišljen prvog dana kada je NK Osijek dobio novog vlasnika. On je svoje mišljenje javno izrekao na početku ove sezone i o temi prodaje kluba doista više nema potrebe bilo što dodati.

POČETAK PRIPREMA NK OSIJEK LIPANJ 2023. VLADO ČOHARBRUNO JOBST
BRUNO JOBST

Zadovoljni radom Škole nogometa

Općenito smo zadovoljni radom Škole nogometa. Dovoljno je pogledati koliki broj igrača koji su prošli kroz našu Akademiju trenutačno participira u radu prve momčadi. U relativno kratkom vremenu prošli smo kroz transformaciju od najstarije do jedne od najmlađih momčadi u SHNL-u, a to sigurno ne bismo mogli da nemamo igrača iz naše Škole nogometa. Svi ti mladi igrači imaju određeni potencijal, na što smo jako ponosni. Nama nije prioritetno da nam mlađe kategorije osvajaju prvenstva i Kupove ili određene turnire. Želja nam je uspostaviti kvalitetan rad koji će svake godine dati bar jednog, dva ili više igrača koje ćemo moći priključiti prvoj momčadi. Zato mi malo smeta kada se rezultati koje postižu naše mlađe kategorije stavljaju u kontekst loših rezultata prve momčadi.

Razvoj mladih

Baš puno razmišljamo o toj temi nakon što je HNS donio odluku prema kojoj druge momčadi prvoligaških klubova ne mogu igrati u višim stupnjevima natjecanja od trećeligaškog. Riječ o kompleksom pitanju na koje nije baš lako pronaći rješenje i reći što bi bio najbolji poticaj za nastavak razvoja igrača koji završe juniorski staž, a ne mogu odmah zbog raznih razloga biti priključeni prvoj momčadi. Možda bi to bile posudbe u drugoligaške sredine, međutim, i tamo se mladi igrači teško izbore za minutažu u klubovima koji imaju veće ambicije. Mislim kako odgovor na to pitanje može dati samo HNS, jer on bi trebao osmisliti model koji bi olakšao većini mladih igrača prelazak iz juniorskog u seniorski nogomet. To je sigurno najkritičnije razdoblje u razvoju mladih igrača, a svi klubovi u Hrvatskoj se bore s tim problemom. Ne znam, možda bi trebalo produžiti juniorski staž do 20 godina ili organizirati ligaško natjecanje U-20 momčadi. U svakom slučaju, to je tema o kojoj bi se trebalo razgovarati i promišljati na najvišoj razini hrvatskog nogometa. Velika većina hrvatskih klubova živi od mladih igrača, a mislim kako se puno njih izgubi u tom prijelazu iz juniora u seniore, što je prevelik luksuz za situaciju kojoj se nalazi naš klupski nogomet.

Loš start u novi sezonu i stalna lutanja u sportskoj politici dovela su do novog vala navijačkog nezadovoljstva. Opus Arenom opet se prolama "Uprava, odlazi". Hoće li Uprava otići?

- To je situacija s kojom živimo već dvije godine. Sada kada smo od vlasnika dobili novi mandat, želim reći nešto što dosad nisam imao priliku. Uprava kluba je legitimni predstavnik vlasnika. Znači, bilo kakav napad na Upravu je i izravni napad na vlasnika, koji je svojim odlukama jasno poručio što misli o radu Uprave, a svojim je potezima nedvojbeno dokazao koliko mu je stalo do kluba, ogromnim ulaganjima u infrastrukturu i naporima za financijsku stabilizaciju. Posve je drugi problem što Osijek nema rezultate na terenu kakve bismo i mi iz Uprave željeli. Svjesni smo da djelujemo u javnom prostoru, pa moramo znati živjeti i s određenim kritikama.

Financije

Koliko ste vi u Upravi zadovoljni svojim radom?

- Najvažnije je da je naš glavni sponzor zadovoljan i daje nam podršku u radu. No klub je živo biće, u kojem je život vrlo intenzivan, pa si ne mogu dopustiti luksuz kratkoročnog pogleda na situaciju. Itekako smo svjesni nestrpljenja naših navijača, koji su željni nekog pravog rezultata. Siguran sam kako je NK Osijek infrastrukturno i financijski jedan od tri najbolja kluba u državi, a rezultat ne bi trebao utjecati na tu činjenicu.

Koliko na kreiranje budžeta za transfere utječe situacija s monitoringom UEFA-e?

- Što se tiče monitoringa UEFA-e, nema nikakvih nepoznanica. Opravdano smo došli pod taj monitoring jer smo kasnili u ispunjavanju obveza prema drugim klubovima, a oni su to prijavili UEFA-i, dobili smo određeni rok u kojem smo to morali ispuniti, što smo i učinili, ali smo dobili i trogodišnje razdoblje monitoringa. Mi smo otad posve likvidni, ispunjavamo sve svoje obveze uredno, pa nema razloga za nikakve strepnje.

Joseov posao

Kada je u siječnju stigao u Osijek, sportski direktor Jose Boto dočekan je s odobravanjem, ali i velikim očekivanjima. Osam mjeseci poslije slika je posve drukčija. Boto je na udaru kritika ne samo zbog načina na koji vodi sportsku politiku, u kojoj se, trenutačno, ne vide nikakvi strateški ciljevi, već i zbog nekih neprimjernih izjava koje je dao u razgovoru za jednu talijansku TV kuću. Ima li Boto i dalje bezrezervnu podršku klupskog čelništva?

- Kada smo uspjeli angažirati jedno tako poznato ime u svijetu nogometa, svima na je imponiralo. I nama u klubu i našim navijačima, a bilo je dobro prihvaćeno i u cijelom hrvatskom javnom prostoru. Jose nam je, nakon što je dobro promislio prije negoli je prihvatio našu ponudu, predočio svoju viziju razvoja NK Osijek. Ona se potpuno poklapala s našim željama. I u tome se ništa nije promijenilo. Međutim, neozbiljno bi bilo pričati o tome da nakon samo osam mjeseci Uprava nema povjerenja u rad sportskog direktora. Svi koji rade imaju pravo griješiti. Prošle jeseni smo odlučili napraviti zaokret na planu sportske politike i strategije razvoja tog segmenta. Doveli smo čovjeka koji ima ozbiljan ugled na globalnoj razini u svom poslu, pa ako ćemo mu nakon samo osam mjeseci gledati na svaki zarez ili vagati svaku izjavu, onda je možda problem i u nama samima. Uvjeren sam kako ni on nije baš zadovoljan rezultatima koje imamo na početku sezone, jer oni generiraju opće raspoloženje u i oko kluba. Međutim, što se tiče nekakve dugoročne sportske strategije, ona je je jasno zacrtana s Joseom Botom kao predvodnikom, bez obzira na to što neke stvari koje je napravio ili izgovorio nisu ispale optimalno. Još prije samo dva-tri mjeseca mnoštvo ljudi se okupilo ispred Opus Arene kako bi izrazilo javnu podršku Joseu nakon što mu je propucan automobil. Danas je ta podrška možda okopnjela, a na njemu je sada da dokaže kako su svi naši potezi koje smo vukli tijekom ljeta na planu sportske politike logični, da smo svi na istom putu, te da na neki način vrati to poljuljano povjerenje, da svi konačno krenemo u smjeru koji svi zajedno želimo. Jose Boto je odgovoran za cjelokupnu sportsku politiku kluba, uključujući Školu nogometa. Stoga, očekujem da svi prate i provode njegove ideje.

12.01.2024., Osijek, Opus Arena - Konferencija za novinare na kojoj je predstavljen novi sportski direktor NK Osijeka Jose Bota. direktor NK Osijek Vladimir Cohar, sportski direktor Jose Bota Photo: Davor Javorovic/PIXSELL
PIXSELL

Kojim smjerom klub zapravo želi ići kada je u pitanju sportska politika, jer smo svjedoci stalnih odlazaka igrača koji su bili nositelji igre?

- Klub je u posljednje dvije godine prošao kroz određenu katarzu i na to se više ne bih vraćao. Više nije važno tko je ili nije za kriv za to. Danas živimo u vremenu u kojem tržište i igrači ili njihovi agenti diktiraju puno toga. Mislim kako hrvatski klubovi, pa tako i mi, jako teško mogu zadržati svoje najbolje igrače na duže vrijeme. Mi smo, recimo, odbili ponude za većinu naših mladih igrača, poput Matkovića, Bukvića, Živkovića i Jurišića, ali je dugoročna klupska strategija takva da ćemo dio budžeta morati popunjavati izlaznim transferima jer drukčije nećemo moći biti samoodrživi. No držimo se zacrtane sportske strategije, na čijem je čelu Jose Boto, pa moramo vjerovati kako će nas on svojim znanjem i sposobnostima izvući iz ove situacije.

Coppiteli i komunikacija

Čavlina je najveću štetu napravio samom sebi

- Čavlina je najveću štetu takvim istupom napravio samom sebi. Sve što će se dalje događati s njim je prvo u domeni sportskog direktora, trenera i kapetana momčadi. Siguran sam kako mu povratak u našu svlačionicu nakon izrečenog uopće neće biti ugodan.

Kritika nije amnestiran ni trener Federico Coppitelli, kojem se zamjera neiskustvo, a u posljednje vrijeme i određeno lutanje u izboru momčadi. U kakvom je on statusu, jer uvriježeno je mišljenje kako bi neki drugi trener već bio bivši?

- Uvjeren sam kako trener, jednako kao i svi mi, nije zadovoljan dosadašnjim učinkom. No to je tema i pitanje za sportskog direktora, a ne za mene. Ono što ja mogu reći sa strane kluba jest kako s Federicom imamo iznimno korektan odnos i suradnju. Nažalost, danas je u hrvatskom javnom prostoru postalo uobičajeno nakon tri-četiri poraza omalovažavati trenere. Coppitelli se jako dobro nosi s tom situacijom.

19.01.2023., Osijek - Predstavljanje prvoga broja Bijelo-plave revije, casopisa Kluba navijaca Bijelo-plavi. Vladimir Cohar Photo: Davor Javorovic/PIXSELL
PIXSELL

Jedna od stvari koja se već duže zamjera klupskoj Upravi je i nedostatak kvalitetnije komunikacije s javnošću i navijačima. Stalna šutnja kada su u pitanju gorući problemi vezani uz klub, ostavlja velik prostor za razne špekulacije.

- Danas postoji puno raznih kanala preko kojih se dezinformacije brzo prošire. Nekiput se dogodi da su informacije i točne, ali najčešće se radi o netočnim pričama. Protiv toga se nije lako boriti. NK Osijek je važan dio društvenog života, zanimljiva tema za razgovore, a samim time i podložna stvaranju dezinformacija. Mi se ne možemo protiv toga boriti na način da stalno nešto demantiramo ili komentiramo sve što se pojavljuje na društvenim mrežama ili forumima. Slažem se kako se trebamo javno, pravovremeno i s vrlo jasnom porukom oglašavati o temama koje su doista bitne. Uvijek će biti ljudi koji će smatrati kako trebamo više toga pojašnjavati o bilo kojoj temi, ali to nije uvijek moguće. 

Treba nam udruga prvoligaša

Smatram kako je komunikacijska razina, od strane klubova, u SHNL-u općenito loša, a glavni razlog za to je što nemamo udrugu prvoligaša kroz koju bi klubovi mogli zaštiti sami sebe. Meni je, recimo, nepojmljivo da se u javnom prostoru na platformi generalnog nositelja televizijskih prava za SHNL u emisijama posvećenim našoj ligi priča s toliko mišljenja koja imaju degradirajući karater, a usmjerena su prema igračima, klubovima ili njihovim dužnosnicima. Na taj se način proizvod koji su otkupili i koji pokušavaju prodati gledateljima prilično devalvira. Meni je to nevjerojatno. Nije problem u kritici, bila ona dobra ili loša, već je problem u izboru riječi koje se pri tome koriste, a mi u klubovima ne znamo jesu takve omalovažavajuće riječi službeni stav nositelja TV prava ili je to tek "komentatorska sloboda izražaja". U takvim situacijama klubovi bi se puno lakše zaštitili preko udruge.