Crna točka: Usporen promet u Zvonimirovoj i Ulici sv. Martina

Uspornici na križanju Ulice svetog Marina i Zvonimirove

IVICA GETTO
3.12.2025., 18:58
Beli manastir

Crna točka: Usporen promet u Zvonimirovoj i Ulici sv. Martina

U protekle tri godine na tom je raskrižju zabilježeno čak devet prometnih nesreća

Nedavno postavljanje ležećih policajaca (uspornika) u Ulici svetog Martina kod raskrižja s Ulicom kralja Zvonimira posljednja je, zasad, prometna investicija u jedinom baranjskom gradu.

Potvrđuje to belomanastirski gradonačelnik, Igor Pavelić.

- U Ulici svetog Martina postavljeni su ležeći policajci, a u Zvonimirovoj vibracijske trake. Upozoravajuća svjetlosna signalizacija postoji otprije - istaknuo je Pavelić. Upoznat je s inicijativom građana da se na tom mjestu postave semafori, ali ističe kako to neće biti moguće. Nije riječ, objašnjava, o 50-ak tisuća eura koliko bi bilo potrebno za tu investiciju, nego je problem što je raskrižje ulica Sv. Martina i Zvonimirove u jednom navratu već riješeno u suradnju s Ministarstvom unutarnjih poslova i Policijskom postajom Beli Manastir, pa se na toj poziciji ne mogu tražiti dodatna sredstva. Podsjetimo, riječ je o svjetlosnoj signalizaciji postavljenoj preko Zvonimirove koja upozorava na pješački prijelaz.

- U svakom slučaju, pratit ćemo kako se odvija sigurnost na tom raskrižju koje je proglašeno crnom točkom, premda takvih točaka ima mnogo više u gradu - istaknuo je Pavelić.

Da je doista riječ o svojevrsnoj gradskoj prometnoj crnoj točki dokaz su statistički podaci prometnih nesreća na području grada. Na tome se raskrižju u posljednje tri godine dogodilo devet prometnih nezgoda, a bilo je i ozlijeđenih. Najčešći je razlog oduzimanje prednosti prolaska, što potvrđuju i u PP-u Beli Manastir, stoga je odlučeno da se na tom području brzina ograniči na 30 kilometara na sat. Sudeći po komentarima na društvenim mrežama, najveći je problem nepreglednost raskrižja kako zbog parkiranih automobila tako i zbog neprikladnog (visokog i razgranatog) raslinja. Podsjećaju kako je ta ulica dugo godina bila jednosmjerna, što nije bilo bez razloga. Neki pak žele izgradnju kružnog toka na raskrižju, ali struka objašnjava kako je takav zahvat na tom mjestu teško izvesti.

Inače, na području Belog Manastira ležeći su policajci postavljeni na nekoliko mjesta, a najviše ih je u okolici triju srednjih škola i osnovne škole te Dječjeg vrtića Cvrčak. Jedan je postavljen i u blizini osnovne škole u Šećerani, a onaj koji se donedavno nalazio u Preradovićevoj uklonjen je jer je bio privremenog karaktera, do završetka izgradnje podvožnjaka u Belom Manastiru.

Tijekom prošle godine od 290 prometnih nesreća na području cijele Baranje u Belom Manastiru dogodile su se 64. Najčešći je uzrok nesreća u Baranji neprilagođena i nepropisna brzina kretanja vozila (57), a nepoštovanje prednosti prolaska (37) na trećem je mjestu. 

Iz godine u godinu više vozila

Na broj prometnih nesreća, veće gužve u gradu i ostale prometne probleme utječe i sve veći broj vozila, bez obzira na svojevrsni demografski kolaps koji bilježi istok Hrvatske. Na području pod nadležnošću PP-a Beli Manastir lani je registrirano 18.889 motornih vozila, a pet godina prije 17.974. Od ukupne brojke lani je registrirano 12.824 automobila, 2105 traktora, 1249 teretnih vozila, 14 autobusa, 452 mopeda, 357 motocikala, 1584 priključnih vozila… U 2017. godini u Baranji je bilo 16.509 motornih vozila, od čega 10.523 automobila.