Predstavljen školski volonterski klub
OŠ Mate Lovraka dobila volonterski klub: MLin razvija empatiju, inkluziju i zajedništvo
Školski pedagog: Volonterski rad učenika može pokrenuti velike promjene
U Osnovnoj školi Mate Lovraka Županja, iznimno aktivnoj kroz brojne aktivnosti i razne projekte, osnovan je školski volonterski klub MLin, koji će potaknuti razvoj volonterstva među učenicima i poticati ih na aktivno sudjelovanje u životu škole i zajednice. Osnivanje kluba dio je Erasmus+ projekta "Školski volonterski KOMPAS", zajedničkog projekta PRONI Centra za socijalno podučavanje i DKolektiva – organizacije za društveni razvoj iz Osijeka. Ta je škola bila među šest odabranih u Hrvatskoj koje su aktivno sudjelovale u stvaranju prvoga nacionalnog vodiča za razvoj i djelovanje školskih volonterskih klubova koji je predstavljen početom studenoga u Vukovaru. Tijekom nekoliko mjeseci učenici, nastavnici i članovi projektnog tima zajednički su razvijali vodič kroz niz radionica i savjetovanja, usmjeravajući se na stvarne potrebe škola i učenika.
Inicijativu za osnivanje školskog kluba MLin potaknuli su učiteljica Dorijana Škoro i pedagog Dominik Hudolin, a velikim zalaganjem i snažnim interesom i motivacijom učenika omogućeno je da on zaživi kao organizirana i održiva volonterska struktura unutar škole. Svečanosti su nazočili i predstavnici PRONI Centra za socijalno podučavanje, koji su im davali stručnu podršku i mentorirali ih u izradi potrebnih akata, pravilnika, kurikula i organizacijskih rješenja. Potporu su im pružile i djelatnice i volonterke udruge Vukovarski leptirići, koje su potaknule učenike na promišljanje o inkluziji, solidarnosti i pomoći drugima. Ravnatelj škole Marijan Oršolić poručio je kako je riječ o važnom koraku prema sustavnom razvoju društveno odgovornog ponašanja i aktivnog građanstva među učenicima. Naziv kluba MLin osmišljen je kao spoj tradicije i suvremenih vrijednosti: upućuje na Matu Lovraka, čije ime ova škola ponosno nosi, i duh zajedništva iz Družbe Pere Kvržice. Simbolizira mlin kao mjesto preobrazbe, gdje se zrno pretvara u brašno, baš kao što se dobra namjera pretvara u korisno djelo. Završni dio naziva "in" povezuje se s inkluzijom, ali i porukom da je volontiranje danas "in" - "moderno" i poželjno.
“S ponosom ističemo kako je MLin mjesto gdje će se razvijati empatija, inkluzija, zajedništvo i aktivno sudjelovanje – baš poput mlina koji pretvara mali resurs u nešto korisno i vrijedno, tako i volonterski rad naših učenika može pokrenuti velike promjene", zaključuje školski pedagog Dominik Hudolin, zahvalivši partnerima tog za njihovu školu važnog koraka.