Skup ravnatelja učeničkih domova u Belom Manastiru
Ravnatelji: Cijene učeničkih domova jednake su već 20 godina, najveći problem su financije i nedostatak kadrova
BELI MANASTIR
Samovrednovanje i vanjsko vrednovanje u učeničkim domovima tema je trodnevnog stručnog skupa ravnatelja učeničkih domova i međužupanijskog Stručnog vijeća ravnatelja učeničkih domova RH u belomanastirskom hotelu Patrija, čiji su organizatori Agencija za odgoj i obrazovanje te Udruga učeničkih domova RH.
Na skupu se raspravljalo o aktivnostima za unaprjeđenje i razvoj domova, alatima za provedbu samovrednovanja, vanjskom vrednovanju ustanova, napredovanju ravnatelja i slično, a pedesetak sudionika skupa nazočilo je i radionicama u osječkoj Ugostiteljsko-turističkoj školi. Kako je istaknula Suzana Jambrešić, ravnateljica Učeničkog doma Dora Pejačević iz Zagreba i voditeljica MŽSV-a za ravnatelje učeničkih domova RH, samovrednovanje i vrednovanje u učeničkim domovina jedan je segment u radu učeničkih domova koji nisu obavezni raditi, ali im daje smjernice za rad domova u budućnosti.
- Svatko treba sagledati svoje dobre i loše stvari te na osnovi analize pronaći put za dalje, odnosno vidjeti kako će domovi napredovati u smislu bilo kojeg segmenta u odgoju i obrazovanju - istaknula je Jambrešić, naglasivši kako je u Hrvatskoj, sukladno s posljednjim popisom resornog ministarstva, 58 učeničkih domova. No u međuvremenu je, kaže, otvoreno i nekoliko novih, pa ih je prema njihovim procjenama 62. U domovima je približno 7000 srednjoškolaca, životne dobi od 14 do 19 godina. Globalno gledajući, najveći su problemi u hrvatskim učeničkim domovima financijske su prirode.
- Cijena je nepromijenjena već 23 godine, unatoč sve većoj stopi inflacije. Dom stoji 166 eura mjesečno, od čega pola daje država, a pola roditelji odnosno skrbnici. U najvećem su problemu mali domovi, u kojima je manje od 100 djece, a kojih ima popriličan broj - tvrdi Jambrešić, dodajući kako su problemi i s kadrom, u većini slučajeva zbog malih plaća.
U domovima, naglašava, 70 % zaposlenih čini tehničko osoblje, koje sve češće ‘’bježi’’ u, primjerice, osnovne škole, gdje za istu malu plaću rade pet dana u tjednu, a u domovima nema praznika i vikenda. S problemima su upoznali nadležne, no zasad još ništa nije poduzeto.