Autobus na gradskoj liniji u centru Vukovara
DRAGANA KORPOš
1.10.2025., 18:43
Gradsko vijeće odlučilo

Skuplji gradski prijevoz u Vukovaru: Umjesto sadašnjih 70 centi - karta 1,50 eura

Čazmatrans je bio jedini ponuditelj te je Vijeće prihvatilo ponudu istaknuvši nezadovoljstvo znatno višim cijenama

VUKOVAR

Većinom je glasova Gradsko vijeće Vukovara nedavno donijelo odluku o davanju koncesije za obavljanje djelatnosti komunalnog linijskog prijevoza putnika na području grada tvrtki Čazmatrans.

Kako je pojašnjeno, Čazmatrans je bio jedini prijavitelj, a prema njihovoj ponudi, cijena gradskog prijevoza u Vukovaru će od 20. listopada, kada im istječe važeća koncesija, znatno porasti. Stoga su vijećnici imali dva izbora - prihvatiti ponuđeno ili odbiti i ostaviti na neko vrijeme grad bez javnog prijevoza.

Gradonačelnik Marijan Pavliček rekao je kako je razgovarao s direktorom Čazmatransa Robertom Šimlešom, koji ga je izvijestio da u ovom trenutku ne mogu ponuditi niže cijene.

- Oni su i sada koncesionari i očekivali smo porast cijena zbog inflacije, no došlo je do drastičnog rasta u nekim segmentima. S obzirom na geografski položaj Vukovara, teško bismo došli do novog ponuditelja čak i kada bi se raspisao novi natječaj, a Čazmatrans ne bi u ponovljenom postupku ponudio niže cijene. U slučaju odbijanja došli bismo u situaciju da ostanemo bez linijskog prijevoza što bi donijelo niz posljedica sugrađanima, posebice radnicima - naglasio je.

Čazmatransov autobus na kolodvoru u Vukovaru
DRAGANA KORPOš

Pavliček je dodao kako Vukovar nema svoje prijevozničko poduzeće i stoga je u pat-poziciji.

- Kada se raspiše nova koncesija, rok za izbor koncesionara je od dva do tri mjeseca, a upitno je bismo li dobili bolju ponudu od ove. Smatram kako im cijene nisu opravdane i ne vidim razlog zašto su neke usluge poskupjele za 300 posto, poput mjesečne karte za umirovljenike koja će umjesto sadašnjih 6,5 stajati čak 20 eura - istaknuo je i najavio kako će, prije nego što nova koncesija stupi na snagu, u izravnim razgovorima s umirovljenicima nastojati doći do najpovoljnijeg rješenja koje će biti i u interesu korisnika i u interesu Grada.

Trenutačno Grad u cijelosti financira umirovljenicima mjesečnu kartu i jasno je kako to, zbog povećanja cijene i ograničenih sredstava u proračunu, više neće moći. Kako nam je potvrđeno iz Gradske uprave, na mjesečnoj razini karte uzima oko 2000 umirovljenika. ali pretpostavljaju kako ih na redovnoj bazi koristi oko 500, a ostali se na gradskim linijama voze rijetko ili čak uopće ne voze, ali kartu uzmu zato što je za njih besplatna.

- Godinama se priča o osnivanju vlastitog prijevozničkog poduzeća u Vukovaru. To nisu mali iznosi. Prema našim informacijama, od 1. siječnja trebao bi se otvoriti novi socijalni fond koji bi financirao i osnivanje novih prijevozničkih poduzeća. U tom bismo slučaju dobili priliku za sufinanciranje većeg dijela linijskog prijevoza koji bi bio u vlasništvu gradske tvrtke Komunalac ili neke nove gradske tvrtke, a svakako bi nam kao Gradu bilo u interesu imati svoje poduzeće, kao i svakoj jedinici lokalne samouprave - ocijenio je Pavliček.

Osim poskupljenja mjesečne karte za umirovljenike, nova koncesija predviđa i poskupljenje ostalih usluga na gradskim linijama, pa će mjesečna karta za radnike iznositi 45 eura, a karta u jednom smjeru umjesto sadašnjih 70 centi stajat će 1,50 eura. 

ČAZMATRANS ČEKA NA POTPIS NA UGOVORU

Robert Šimleša, direktor Čazmatransa Vukovar, izjavio je za Glas Slavonije kako su upoznati s odlukom Gradskog vijeća o davanju nove koncesije ovoj tvrtki, ali o konkretnijim informacijama ne žele govoriti dok ugovor ne bude bio potpisan.
- Uvjeren sam kako će gradonačelnik i Grad Vukovar naći kvalitetno rješenje koje će biti u interesu standarda građana - rekao je Šimleša.
Novi bi ugovor trebao biti potpisan dok je postojeća koncesija na snazi i za očekivati je da će to i biti učinjeno, jer je većina vijećnika o tomu donijela odluku.