Glas Slavonije
USTUPLJENA FOTOGRAFIJA
USTUPLJENA FOTOGRAFIJA

Ravnatelj Josip Šišmanović
 

USTUPLJENA FOTOGRAFIJA

Matilda Bulić

USTUPLJENA FOTOGRAFIJA
Predavanje ravnateljice Đurđice Babićustupljeno
USTUPLJENA FOTOGRAFIJA
29.9.2025., 7:00
Marija Lešić Omerović
IZAZOVI MODERNOG VREMENA

Ruralne su škole prema kvaliteti obrozovanja uz rame onima u urbanim

Ruralna je škola bila u fokusu stručnog skupa u Babinoj Gredi, razgovaralo se o ulozi, izazovima i razvojnim potencijalima

BABINA GREDA

Ruralna je škola oduvijek bila i treba ostati vitalan i relevantan centar života, znanja i tradicije, te kvaliteta obrazovanja na selu ne smije i ne treba zaostajati za urbanim sredinama - jedan je od zaključaka stručnog skupa održanog pod nazivom "Ruralna škola u fokusu: Uloga izazovi i razvojni potencijali", na kojemu su sudjelovali ravnatelji i pedagozi osnovnih škola iz Vukovarsko-srijemske, Osječko-baranjske i Brodsko-posavske županije.

Epicentri života

Organiziran je u okviru obilježavanja Dana Mijata Stojanovića i 250 godina osnovne škole u Babinoj Gredi, koja ponosno nosi njegovo ime, a tu je još jedan respektabilan jubilej - 570 godina od prvog spomena imena Babine Grede, tadašnjeg naziva Babagerenda.

Ravnateljice babogredske škole i Općinske narodne knjižnice, Đurđica Babić i Ivana Jurić, odlučile su organizirati skup i zajedno s kolegama razmotriti ono što ih sve zanima i tišti – u kojoj su mjeri ruralne škole u stanju odgovoriti na izazove modernog vremena, kako osnažiti njihovu ulogu u razvoju svoje sredine i na koji način zadržati život u selu obrazovanjem. Zajednički je cilj raditi na unaprjeđenju škola, koje su često epicentri života i kulture u svojim zajednicama, baš kao što je to bilo i u životu i radu Mijata Stojanovića, koji je svojim primjerom pokazao snagu i važnost učitelja u ruralnom prostoru. Taj je istaknuti pedagog, učitelji i školski nadzornik svojim radom podignuo razinu obrazovanja, ali i kulturno-društvene svijesti u tom dijelu Hrvatske, davši velik doprinos u provedbi modernizacije hrvatskog školstva u drugoj polovini 19. stoljeća. Još je tada iznio podatke o izazovima ruralnih škola: socijalna nejednakost, deficitarnost stručnih zanimanja, nedovoljna sredstva za rad i mali broj učenika.

IMAJU OBILJEŽJA ELITNIH ŠKOLA

Matilda Bulić, direktorica školskog programa Školske knjige, govorila je o percepciji ruralnih škola u društvu i medijima te istaknula da po mnogim ključnim obilježjima one podsjećaju na elitne škole – mali razredi, individualiziran pristup, bliska povezanost učitelja i učenika, osjećaj sigurnosti i pripadnosti. “Uživala sam slušajući troje ravnatelja koje je pokazalo baš to, prenijelo je svoja iskustva i pokazalo koliko je uloga ravnatelja važna za razvoj i percepciju škole. Snagom vizije i suradnje sa svojim djelatnicima u svojim su malim sredinama stvorili oaze izvrsnosti i zajedništva”, kazala je.

Sve su to problemi s kojima se škole i danas susreću. Ravnatelj OŠ Lovas Marko Brajković istaknuo je važnost povezanosti škole s lokalnom zajednicom i sudjelovanje učenika u radu lokalnih udruga. Predstavio je uspješne rezultate zajedničkog rada svojih kolega, učenika i roditelja, bivše i sadašnje općinske načelnice te udruga i klubova koji djeluju u Lovasu, kao i vlastitu viziju ruralne škole kao mjesta ugode i dobrobiti, ekološke osviještenosti, digitalne zrelosti i središta malih seoskih zajednica.

Inovatine prakse

O inovativnoj je praksi u ruralnoj školi govorio Josip Šišmanović, ravnatelj OŠ Sibinjskih žrtava iz Sibinja, istinski zaljubljenik u obrazovanje i aktivni sudionik u razvoju svoje lokalne zajednice. Prije nekoliko je godina u školu uveo školovanje prema A i B razini - osnovno i napredno, što je bio velik iskorak. Analizirao je rezultate nacionalnih ispita i pokazao i dokazao u suradnji s roditeljima da takav model funkcionira i da djeca postižu bolje rezultate. "Djeca su poput ključa za brave budućnosti, a mi majstori koji ih za ta vrata oblikuju", zaključuje.

Ravnateljica OŠ "Silvije Strahimir Kranjčević" iz Levanjske Varoši Nataša Šego održala je zanimljivo predavanje "Škola u kojoj sve raste osim broja učenika". Ondje je samo 38 učenika, ali škola ostvaruje izvanredne rezultate rada, sačuvana su sva radna mjesta, u eksperimentalnom su programu cjelodnevne škole. Sudjeluju u raznim projektima, odlično su opremljeni, a posebno su ponosni na svoj školski vrt.

Ravnateljica Đurđica Babić zadovoljno ističe da su povratne informacije sudionika stručnog skupa više nego pozitivne, a ravnatelje koji svojim radom, inovativnošću i entuzijazmom iskaču iz okvira naziva novim “mijatovcima”.

RURALNI UČITELJ

Predavači su na temelju praktičnih primjera na stručnom skupu ponudili rješenja kako probleme svladati, uz zaključak da je svaki ruralni učitelj, baš kao što je to bio i Mijat Stojanović, potencijalni graditelj mostova, nositelj promjena i čuvar kulturnog identiteta.

#Babina Greda#Stručni Skup
Povezani članci
Dimnjačar u Županji, prosinac 2024.snimila Marija Lešić Omerović
ISTEKAO UGOVOR
Babina Greda, Gradište i Cerna bez dimnjačara, na natječaje se nitko ne javlja
Stanarski susreti u Babinoj Gredifoto: Udruga Šokadija
U NEDJELJU U KLADAVCU
23. Stanarski susreti u Babinoj Gredi oživjet će starinski način života, uz bogatu gastroponudu, natjecanja i tamburaše
Prednost pri najmu sportske dvorane društvima za djecu i mlade
POZIV U BABINOJ GREDI
Prednost pri najmu sportske dvorane društvima za djecu i mlade
×